KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 14:23

[ img ]

Zit al een tijdje mee te lezen en ga me dus ook maar eens melden in dit topic. Heb net een week of 3 geleden een 4-jarige merrie gekocht en gelijk PROK laten keuren. Was een paard keer onder zadel geweest. Chippendale x Jazz. Ze doet al goed haar best, maar is nog erg onervaren. Ben van plan haar in november op de IBOP te rijden en als dat goed gaat, haar daarna te laten voorstellen op de CK.


paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 07:26


paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:01

Leuk, veel vosjes hier!

Ik ga 10 mei maar eens in Luttenberg kijken bij de Ibop. Dan nog mooi een halfjaartje om voor te bereiden.

paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:52

Gefeliciteerd Liesen!

Wat ik heb gedaan voor het PROK certificaat:

Mijn merrie was al gekeurd (20 foto's door DA die ook prok mag keuren). Ik heb er, binnen 8 maanden, 4 foto's bij laten maken en het gehele setje naar het KWPN opgestuurd. Ze is nu PROK. Deze weg kan dus ook, maar dat is afhankelijk van hoe oud de foto's zijn en of de foto's door een door het KWPN erkende DA zijn gemaakt.

paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:25

Lisch; ik zou toch zeggen dat onze paarden een kloon van elkaar zijn!

paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:35

Sorriso schreef:
@paardje: Wat grappig, ik heb de jouwe te koop zien staan. Kwam voor mij toen net wat te vroeg, anders had ik zeker willen gaan kijken. Foto in galop die erbij zat zag er fijn uit.


Wat leuk! Ze stond inderdaad op sporthorses.

paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 08:03

Sorriso schreef:
Ik denk dat ik woensdag KWPN even bel als ik het kan onthouden, even checken waar ik aan toe ben.

Ben ook wel benieuwd hoe dat werkt! Geen idee eigenlijk...

paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:01

Vraag: mijn 4 jarige merrie krijgt nu 3 weken rust ivm mijn vakantie. Na mijn vakantie pak ik haar weer op. Ik train haar nu zo'n 3x per week em ze komt elke dag een paar uur buiten. Ze krijgt voldoende ruwvoer en 1 kilo sportbrok per dag.

Omdat ze wat braaf is denk ik erover om het aantal kilo brok wat op te bouwen en zo'n 4x per week te gaan trainen. Eventueel wat minder vaak, of korter naar buiten.

In november wil ik haar op de Ibop rijden. Wat zouden jullie doen?

Dit is ze:



paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:25

Jester_ schreef:
Korter naar buiten is nooit de oplossing

Ik lees toch dat velen dat wel doen een aantal weken voor de keuring....

paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:36

Gefeliciteerd Pieneliene! Mooi paard!

paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 14:41

Pieneliene; ben wel benieuwd naar het filmpje.

paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 14:49

Jester_ zo bedoel ik jet ook noet. Ze is inderdaad eerder wat lui, of misschien heeft ze te weinig energie.

Ik vroeg me af; waarom houden sommigen hun paard binnen, een periode voorafgaand aan een keuring?

paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 15:11

SophievdV schreef:
Om ze heel scherp te krijgen. Zowel qua model (droog) en explosief ivm de energie die ze over hebben. Het is niet altijd de oplossing want het KWPN wil ze liever niet te hectisch. Maar goed, er zijn paarden die het er extra op doen.

Tsja, en ik denk dus dat dat bij mij merrie ook wel in het positieve zou werken. Maar dan dus echt alleen de periode vlak voor de keuring.

paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:01

Vulina schreef:
Een ster merrie wordt geen keur zonder ck. Dat bedoelde ik. Als ze al haar sport predikaat heeft is ze dan meteen keur, dus is de IBOP niet nodig om keur te worden.

Misschien begrijp ik je niet goed, maar mijn vorige merrie was sport en ster, maar geen keur... of had ze dan ster +voorl.keur moeten zijn?

paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 05:44

Vulina schreef:
Ja, die mag gewoon een IBOP lopen. Je kunt na de IBOP (terplekke) ervoor kiezen haar aan te bieden voor stamboek opname. Ze kunnen dan ster of stamboek worden. Voor (voorlopig) keur moet je altijd eerst naar de centrale keuring.

Of na de ibop alsnog naar de ck..


paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:00

Heeft iemand een duidelijk voorbeeld van hoe een merrie voor te stellen bij stamboekopname (in mijn geval bij Ibop)? Ik heb gegoogled, maar kan geen heel duidelijk vooorbeeld vinden. Verder nog tips?

paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:21

Ah bedankt. Rondom op ijzers voldoet ook denk ik? Ik ben al wel een keer gaan kijken, maar dan zie ik nog niet wat nou juist is. Ga gelijk de filmpjes kijken.

paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:04

Hindo2 schreef:
Ja hoor, rondom ook prima!

Oké dan, gaat maandag hopelijk gebeuren.

paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:20

Dan nog een andere vraag: verwachten ze al een paard wat in oprichting loopt, of is gewoon tegen de hand aan op b/l niveau voor een 4 jaroge al voldoende?

paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:58

Hindo2 schreef:
Wordt er in jouw regio geen oefenavond gehouden voorafgaand aan de IBOP?

Dat zou dan misschien n goede oefening zijn. De lat ligt best hoog voor de IBOP om te slagen, ze willen m.i best al wat zien.
Het zijn dan over het algemeen vaak (semi) proffesionals die de paarden voorstellen omdat zij vaak het beste van het paard kunnen laten zien

Er is daar geen oefenavond. Ben wep wezen kijken en het zag er niet erg ingewikkeld uit. Ik ga haar overigens zelf voorstellen.

paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 07:50

Erg stil idd bobje. Even een update van mijn kan:
Hier gaat het goed. Hoop dat haar plek op het achtereen nog wel geneest en niet voor altijd een litteken blijft. Van het weekend hebben we een keertje hc gestart om te oefenen op ander terrein. Ze vond het wel heel spannebd, dis we gaan voor de ibop ook nog maar even op locatie oefenen. Ze is inmiddels wat mmeer aan het werk en krijgt ook wat meer voer. Begint een stuk meer energie te krijgen
[ img ]

paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 09:06

xx_Irisje schreef:
Dat ziet er toch wel braaf uit!

Mijn negro is nog altijd uit de roulatie maar heb wel een toffe negro x vivaldi en een desperado staan voor de ibop in eemnes half november.

Waar gaan jullie heen?


Ze is ook erg braaf (na en trailerrit en twee proefjes;), alleen aan het begin een beetje bommetje. Is ook wel logisch met zo'n grote rijbaan op een open veld. Heeft ze nog nooit eerder gezien denk ik.

Wij gaan naar Luttenberg. Ga jij met beide paarden naar Eemnes, of gaat je eigen Negro dat niet halen? Ik zat ook nog naar Eemnes te kijken, is een stuk dichterbij, maar ik moet dan werken.

paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 09:23

bobje26 schreef:
Mocht het je hoop bieden Paardje, mijn merrie heeft twee verschrikkelijke littekens op elk achterbeenbeen een.
Op de keuring niks van gezegd en ze gebruikt haar benen er ook niet minder om.
Maar zonde is het wel, ik had het ook liever niet gehad en een punt gave merrie gehad.

De functionaliteit is er niet minder door geworden, maar het is gewoon ongelukkig dat het is gebeurd en daar baal ik eigenlijk nog steeds van. Maargoed, gelukkig dat ze er bij de keuring niet op letten.

paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 09:23

xx_Irisje schreef:
Ik ken ook een merrie die ze voor het voorlopig keur hebben laten staan omdat ze niet droog genoeg was op een achterbeen. En dat terwijl er een compleet medisch rapport bij zat..

Foutje met de pb paardje?

Ik ga met de negro x vivaldi en de desperado naar eemnes. Mijn eigen merrie is een negro x jazz. Snap dat het verwarrend is ;)

Ja, dat was een foutje, ik zag het te laat :+

paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:03

xx_Irisje schreef:
Zoiets dacht ik al.
Sta jij niet op KHB?

Ja, dat klopt. Kom je daar?

Jij hebt/rijdt wat paarden uit de Landvrouwe stam zie ik. Daar was mijn vorige merrie ook uit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Umeo en 47 bezoekers