KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sorriso
Berichten: 4888
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 11:33

Ik wil me ook graag melden hier. Ik heb afgelopen week (tegelijk met liesen :) ) een merrie gekocht van Blue Hors Zack. Ze is al naar de keuring geweest en daar sterwaardig geworden, echter was Zack toen nog niet erkend bij het KWPN. Ze is dus sterwaardig beoordeeld en mocht niet door naar de CK. In januari is Zack KWPN erkend. Betekent dit dat mijn merrie nu automatisch ster is? Kan ik nu verder naar de CK en met de IBOP? Ook is ze al geprokt, maar ik begrijp dus dat hier een vervaldatum aan zit?

[ img ]

[ img ]

I wonder, wonder, wonder... About the spell that you are under
Tell me it's some hocus pocus, Made to lose your focus


Sorriso
Berichten: 4888
Geregistreerd: 07-08-06

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 11:35

@Lisch: Wat een knap dier! Maar jij hebt altijd knapperds en jouw veulens, echt :9 !
Jammer dat je merrie wat conditie miste, maar dan toch knap gereden en super fijne ervaring inderdaad.

I wonder, wonder, wonder... About the spell that you are under
Tell me it's some hocus pocus, Made to lose your focus

Sorriso
Berichten: 4888
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:19

Mer1980 schreef:
Sorriso, wat een knappe dame zeg <3 wauw, mooi vos is niet lelijk, zo wil je een stal vol.

Aaah dankjewel, wat een fijn compliment :o :o . Ben er ook onwijs blij mee, ze heeft ook nog eens een top karakter!

Bobje en Sophie ook bedankt!! Leuk om te horen! :D

De jouwe loopt ook fijn Bobje. Wat voor wondje, bij de singelplek? Wanneer ga je naar de keuring?

Sophie, de jouwe heb ik stiekem al gezien toen ik nog meelas in het paard kopen topic. Hele stoere merrie zeg, wauw :9. Was ze nog wat schraal? Groeispurt gehad ofzo? De mijne staat op het moment ook schraal, niet zo mooi in conditie als op de foto's. Ze was al wat slanker dan op de foto's (wat voor mij niet hoeft), maar nu had ze ook nog een paar dagen niet zo goed gegeten, dan gaat het hard als ze al wat dunner zijn, zonde is dat.

I wonder, wonder, wonder... About the spell that you are under
Tell me it's some hocus pocus, Made to lose your focus

Sorriso
Berichten: 4888
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:33

Ah wat fijn Sophie! Dat oortje op de smid, haha. Hoe groot is ze? Lijkt nou ook niet echt klein moet ik zeggen.

@pieneliene: Wat een mooi type is jouw merrie zeg, erg knap dier!

@bobje: Ach wat vervelend, ze kijkt er ook een beetje knullig bij.

@paardje: Wat grappig, ik heb de jouwe te koop zien staan. Kwam voor mij toen net wat te vroeg, anders had ik zeker willen gaan kijken. Foto in galop die erbij zat zag er fijn uit.

Ik denk dat ik woensdag KWPN even bel als ik het kan onthouden, even checken waar ik aan toe ben.

I wonder, wonder, wonder... About the spell that you are under
Tell me it's some hocus pocus, Made to lose your focus

Sorriso
Berichten: 4888
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:31

SophievdV schreef:
Ze is net wel of net niet 1,60 :Y)

Oh echt?! Niks van te zien tot nu toe. Maar dat is voor het mennen beter dan een joekel toch?

Goede tip trouwens van dat mestonderzoek, zal eens een keutel opvangen :Y) .

Grappig idd paardje, leuk om die paarden weer terug te zien op bokt!

I wonder, wonder, wonder... About the spell that you are under
Tell me it's some hocus pocus, Made to lose your focus

Sorriso
Berichten: 4888
Geregistreerd: 07-08-06

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:55

Gaaf lisch, heb je ook merries die voor het eerst een veulen gaan krijgen nu?

@Pienelien: Nee helaas niet meer aan toegekomen om KWPN te bellen, die gaan blijkbaar al om 1630u dicht. Heb nu even een mailtje gedaan. Ben benieuwd!

@Liesen: Ze is echt knap :j. Al wat meer mee gefriemeld nu?

@Sophie: Oh oeps, sorry, tuigen. Nu je het zo zegt is het inderdaad wel logisch, het onderscheid tussen tuigen en mennen. Ik ben echt suf :'). Maar ze maakt idd flink front, lijkt echt een stuk groter!

I wonder, wonder, wonder... About the spell that you are under
Tell me it's some hocus pocus, Made to lose your focus

Sorriso
Berichten: 4888
Geregistreerd: 07-08-06

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:39

Ziet er heel relaxed uit liesen, neusje over de grond zo! En met jonge paarden heb je toch al gauw 'oeps niet zo handig'-momentjes, kan gebeuren. In jouw geval zal ze er alleen maar wijzer van geworden zijn.

Ik heb reactie van het KWPN. Mijn merrie was sterwaardig beoordeeld op de keuring vorig jaar. Papa in januari erkend bij het KWPN. Mijn merrie blijkt nu ook STB en Ster in het systeem te staan bij het KWPN en ze mag naar de centrale keuring. :)

I wonder, wonder, wonder... About the spell that you are under
Tell me it's some hocus pocus, Made to lose your focus

Sorriso
Berichten: 4888
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:43

xx_Irisje schreef:
Laten doen, die jongens doen dat zo handig voor een klein bedrag. Ik kan daar niet tegen op.

Wie vraag je daarvoor dan als ik vragen mag en wat kost dat? Voor mij is alles de eerste keer, ben vooral bang het zelf te verpesten.

Knappe merries gepost hier weer. Het rijden ziet er bij beide dames erg gemoedelijk uit. Zie je de bovenlijn al meteen veranderen ja bobje26?
Sneeuwman alleen aan het logeren? Nog niet aan het beleren? Bewuste keuze?

Mijn dame is vrijdag voor het eerst bij de tandarts geweest. Zo braaf weer. Er zat een wolfstandje, dus ben blij dat ik hem er zo snel bij heb gehad.

I wonder, wonder, wonder... About the spell that you are under
Tell me it's some hocus pocus, Made to lose your focus

Sorriso
Berichten: 4888
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 18:44

Hoeft ook zeker niet, de mijne is ook 4, nu zo'n 3 maanden ohz. Tijd zat toch... Ik was gewoon even nieuwsgierig.

Wat voor afstamming hebben die van jullie allemaal?

I wonder, wonder, wonder... About the spell that you are under
Tell me it's some hocus pocus, Made to lose your focus

Sorriso
Berichten: 4888
Geregistreerd: 07-08-06

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 18:54

Wauw, fijne moederlijn Jester! Grappig, is er een veulen van dezelfde jaargang van Negro via ET gegaan? Is de Serano Gold jullie eigen merrie? Zie Harrewar ook in je profiel staan. Lekker dier trouwens :9.

I wonder, wonder, wonder... About the spell that you are under
Tell me it's some hocus pocus, Made to lose your focus

Sorriso
Berichten: 4888
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:22

Citaat:
EPTM 6 juni
Jester_ met jilla prok v. Negro x elite sport v. Serano gold

Stamboekkeuring Varsseveld 10 juni.
Pieneliene met Isa PROK, v. Desperado x Ster v. Jazz.

Stamboekkeuring Houten 29 juni.
Xx_irisje met Jeanne D'Arc v. Negro x Keur Sport v. Jazz

Stamboekkeuring Midden Beemster 3 juli
bobje26 met Jaja v. First Promise x keur preferent v. Krack C. Zelf is ze al PROK.

Stamboek keuring bronniger 6 juli
Lisch met Jawaika d-oc v.Etoile x v.keur prok v.Houston

Stamboek keuring Winschoten 4 juli
Sneeuwmaan met Jula d-oc v. Eye catcher x v. Special D

Stamboekkeuring Alblasserdam 12 juli
Hindo met Jinette prok d-oc v. El Capone x ster prok vk d-oc v. Krack C

IBOP (maar staat helemaal nog niet vast) Vlaardingen 17 oktober
Sorriso met Do ster PROK v. Blue Hors Zack x Prestige VDL

Heb ons even toegevoegd aan het lijstje. Hoop eigenlijk dat er nog meer data en locaties bij komen voor de IBOP. Weten jullie of die kalender nog gaat wijzigen voor najaar/winter?



@Jester: Ach wat jammer. Gezondheid staat zeker voorop, leek ze overbelast of werd ze te gespannen? Even doortrainen, straks nieuwe ronde nieuwe kansen :).

@Yvonne: Gefeliciteerd, leuke merrie! Dressuur ook? Leuk om een schimp te zien. Zo, flinke tik van je jonge merrie dan :oo. Die gaat volgend jaar pas na de dracht?

@bobje: Je merrie heeft goed getraind aan de grasbuik, ziet er een stuk strakker uit :j. Al vind ik de 1e foto ook geen vreemde of verkeerde conditie voor zo'n jong paard.

@Pieneliene: Gefeliciteerd, wat een prachtig plaatje zeg, wauw, zeker op de eerste foto met die ontzettende glim erop *D. Heel leuk filmpje ook om een indruk te krijgen, geeft een beeld van hoe het eraan toe gaat op een keuring, ik ben daar nog totaal onbekend mee.

@Cheytjuh: Gave merrie zeg, goed ontwikkeld al op het filmpje met 2,5 jaar. Heftig wel, wat is er gebeurd met de tractor dan?

I wonder, wonder, wonder... About the spell that you are under
Tell me it's some hocus pocus, Made to lose your focus

Sorriso
Berichten: 4888
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:10

@Irisje: Tjee wat een lelijke wond en klote dat het zo is gaan vervelen. Hoe gaat het nu?

@Sneeuwmaan: Knappe merrie ook zeg, erg sprekend en meisjesachtig hoofd. Succes met de IBOP, wanneer ga je?

@Lisch: Tjee, balen dat je merrie geen ster is geworden op de keuring!

@Pieneliene: Wauw, je merrie gaat ruig rond op de CK! Jammer dat het voorlopig keur niet gelukt is, ik vind haar wel flitsend overkomen.

@Cheytjuh: Gefeliciteerd! Gaaf zeg! Wist trouwens niet dat Geldersen ook moesten springen, je merrie heeft ook nog een fijne techniek met springen dus +:)+ . Hele royale merrie zo al, mooi hoor.

@haike: Hoop dat je over het ergste balen heen bent :(:) . Zou het ook ergens anders proberen denk ik :j.

@Sophie: Oh wat is ze knap! Echt een dametje <3.

@bobje: Leuk filmpje zeg, fijn voorbeen heeft je merrie! Ik zie inderdaad wat spanning in stap, jammer is dat, maar ook lastig op te lossen in het moment. Desalniettemin fijne punten, gefeliciteerd!

I wonder, wonder, wonder... About the spell that you are under
Tell me it's some hocus pocus, Made to lose your focus


Sorriso
Berichten: 4888
Geregistreerd: 07-08-06

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 17:47

Wat fijn dat dat tegenwoordig toch allemaal zo kan Irisje. Gefeliciteerd, heel mooi resultaat ook voor de nakomelingen. En ook heel fijn dat het met Sjaan ook goed gaat, toch maar een rottig plekje, hopelijk snel helemaal niks meer van te zien!

I wonder, wonder, wonder... About the spell that you are under
Tell me it's some hocus pocus, Made to lose your focus

Sorriso
Berichten: 4888
Geregistreerd: 07-08-06

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:10

Lily_Fee: Wat je aandraagt vind ik eerlijk gezegd een beetje non-argumenten. Je kan haar nooit 24-7 in het kielzog houden. Voor hetzelfde geld slaat ze een keer achterover zonder jouw bijzijn en beschadigt ze een halswervel waardoor ze niet meer geschikt is voor (zwaarder) werk.

Bovendien net wat Sophie zegt; het D-OC is zeker niet 100% waterdicht.
'Mijn' dierenarts (één van de, helaas :+ ), zei zelf dat de betrouwbaarheid relatief laag ligt, hij heeft daarbij een percentage genoemd wat ik niet meer kan herhalen dus als ik nu iets roep, roep ik maar wat. Ik weet nog wel dat ik ervan schrok dat ze op basis daarvan zulke 'harde' conclusies trekken. Ik zou op dit moment liever voor PROK gaan en dit uitbreiden tot volledige sportkeuring dan alleen voor D-OC voor een jong sportpaard.

I wonder, wonder, wonder... About the spell that you are under
Tell me it's some hocus pocus, Made to lose your focus

Sorriso
Berichten: 4888
Geregistreerd: 07-08-06

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:09

Klopt, daarom geef ik aan in geval van Lily_Fee, ervan uitgaande dat het een sportpaard is (of zal zijn), dat ik de D-OC van mindere waarde vind, zeker gezien de betrouwbaarheid. Ik vind PROK en D-OC ook het mooiste :j. Ik vind het verstandig van je om röntgen te kijken of het paard geschikt is voor hetgeen wat je voor ogen hebt. D-OC zegt daar niets over. Andersom zegt PROK ook niet alles over genetica inderdaad, maar als je PROK meeneemt bij een sportkeuring zal een OCD wel opgemerkt worden.

I wonder, wonder, wonder... About the spell that you are under
Tell me it's some hocus pocus, Made to lose your focus

Sorriso
Berichten: 4888
Geregistreerd: 07-08-06

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:17

Leuke filmpjes van KWPN die jullie gepost hebben. Heb ze allemaal even zitten bekijken. Er stond er ook eentje op Facebook deze week. Doen ze goed!

Ik baal ontzettend. Ik wil graag najaar/winter iboppen, check gister of de kalender van KWPN al geupdate is. Ik blij, trof een aangevulde kalender op de site en een datum voor de locatie op 8 trailerminuten van stal. Ik was al helemaal happy maar het feit dat de datum me bekend voorkwam zat me niet helemaal lekker :'). Ben dan dus een weekend naar Disney, grrrr.

Fotootje van Do van gisteren (ja, ik moet beter leren zitten, wordt geregeld :+ ).
[ img ]

I wonder, wonder, wonder... About the spell that you are under
Tell me it's some hocus pocus, Made to lose your focus


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers