KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:42

Hoi allemaal,
Ik kwam bij jullie topic uit via Google toen ik wat opzocht over stamboekkeuring.
Wellicht kunnen jullie mij antwoord geven.

Op de startlijsten staat een hoop informatie,
Zoals naam paard, afstammingen, fokker, eigenaar en ook vw spr. 117 30% kan iemand mij uitleggen wat dat precies inhoud?

Dank jullie wel!


Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:01

[ img ]
Wij zijn ook naar de keuring geweest, helaas geen ster geworden. In de catogorie van 6/7 jarige allemaal niet.

Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:05

Wel veel lovend commentaar, maar exterieur helaas maar op 65 punten gescoord. Stap 70, draf 75, galop helaas ook maar 65 met de woorden mist souplesse in de galop en mag ruimer daarin zijn.
Verder heel mooi commentaar en vonden het een erg fijne merrie. De rest scoorde minder zelfs nog. Jammer! Wie weet volgend jaar nog een meer proberen.
Hoop dat jullie dieren wel ster worden!

En wat een ontzettend nare wond hierboven, hoop dat je toch nog mee kan doen

Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:47

Kady1 schreef:
De merrie waar wij bij mee gegaan zijn om te helpen ook geen ster... Maar van ons groepje helemaal geen ster geworden. Op exterieur maar 65 punten. Stap draf galop wel 75 .
Wel heel jammer voor de eigenaar.


Naar welke keuring ben jij gegaan?

Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:19

SophievdV schreef:
Spaansepony: Ik heb de jouwe wel gezien :) Maar heb ze allemaal gezien als ringmeester zijnde :')

Sta er nu nog. Laatste groep ;)


Wauw lange dag! Heb medelijden met je maar ook niet, lijkt me een gave job! :D

Haike, nee een net 6 jarige. Dus niet geheel jong meer.
Wellicht volgend jaar of gewoon nu door rijden en uitlaten brengen in de sport. Heb begrepen dat als ze Z geklasseerd is ook ster word automatisch.

Elisa, het is een brainpower.

[ img ]

Vulina, jammer maar volgend jaar is ook een kans. Beter in 1 x goed dan 2 x .

Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:50

Spaansepony schreef:
SophievdV schreef:
Spaansepony: Ik heb de jouwe wel gezien :) Maar heb ze allemaal gezien als ringmeester zijnde :')

Sta er nu nog. Laatste groep ;)


Wauw lange dag! Heb medelijden met je maar ook niet, lijkt me een gave job! :D

Haike, nee een net 6 jarige. Dus niet geheel jong meer.
Wellicht volgend jaar of gewoon nu door rijden en uitlaten brengen in de sport. Heb begrepen dat als ze Z geklasseerd is ook ster word automatisch.

Elisa, het is een brainpower.

[ [url=m/8PQ5Tg.png]Afbeelding[/url] ]

Vulina, jammer maar volgend jaar is ook een kans. Beter in 1 x goed dan 2 x .


Wat is de vader van de moeder?


https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/707938
Hier is de volledige afstamming van de merrie.

Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:20

Vulina schreef:
Je kunt ze wel 20 keer aanbieden als je wilt. De punten blijven alleen wel altijd zichtbaar. Van 65 naar 70 willen ze nog wel eens doen als het onder het zadel een fijn paard bekijkt te zijn :)


Is de keuring op uiterlijk niet een beetje smaak zoals bij dressuursport. Beetje lastig uit te leggen wat ik bedoel :+
Of hebben ze echt bepaalde richtlijnen?

Wij hebben besloten om niet meer aan te bieden, ook niet volgend jaar. We gaan nu gewoon een ruiter zoeken waar ze in training gaat en volledig uit brengt op niveau en dan verkopen.

De rest allemaal gefeliciteerd die het wel gehaald hebben.


Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:13

Gefeliciteerd! Mooie punten!

Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:35

Jammer lisch!

Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 16:42

Ik betaalde maar wel incl 4 weken daar stalling en keuring voorbrengen, heen brengen in training bij hem en helemaal getoiletteerd. Ik had manen lang laten groeien enz. 500 euro incl btw. Heb echt nergens naar om hoeven kijken letterlijk. Ze is alleen daar nu nog om
Helemaal in training door te rijden.
Mijn totaal plaatje komt uit op
Training 9 weken, smid, enting op 1275 euro.

Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 16:44

Kady1 schreef:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met Ibop rijden ? Ik zit te twijfelen om in te schrijven. De ene betreft een vijfjarige merrie dressuur daar ben ik niet zo bang voor. Ik kan netjes rijden en is een leuk paard. De tweede is echter een spring merrie die al wat op leeftijd is. Ik heb met haar nu 3 proefjes Z1 dr gereden en ze liep 2e en 2x 1ste en dus nu Z1 +3 alleen is voor een ander lastig te rijden in het springen. Ze is al ster. Ik kan ook best aardig springen maar ben geen mega held. Paard is Lspringen bij vorige ruiter met 25 wp.
Zou ik dat zelf kunnen zo n ibop springen? Kan iemand mij daar iets meer over vertellen.
( paard kan onzeker worden bij andere ruiters en kan dan flink in de stop gaan. Bij mij is dit minder maar ze durft het nog wel eens te doen )


Ik zou t paard dan uitbesteden en eventueel aantal leren laten rijden door iemand anders. Ik weet niet welke hoogte ze moet springen maar bij 6/7 jarige merries was het al 1,20 hoog. Als je zelf niet zo held bent uitbesteden.

Je wilt toch het beste eruit halen op zo dag.

Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:38

Ik heb per toeval een magere jazz merrie opgekocht, wel prok gekeurd maar staat nog in vb. Heeft zoiets nut om als 9jarige nog voor stamboek op te laten gaan?

Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:51

xx_Irisje schreef:
Het meeste kans maak je da als ze al wat in de sport heeft gelopen, bij voorkeur Z2 of hoger. Op die leeftijd zien ze graag een paard wat zich bewezen heeft.
Heeft ze al wat gedaan?


Als ik haar opzoek op kwpn heeft ze niet in de sport gelopen/uitgebracht. Ik vermoed dus weinig. Ze is volgens de fokker wel gereden. Maar daarna na zadelmak maken ook verkocht, dus verder weet hij ook niet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: c_alsemgeest, Marjoleinvde en 9 bezoekers