KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:50

Hoe ver van te voren komt de lijst eigenlijk online? Weten jullie dat? Ik moet volgende week al, maar nog niks gehoord..


Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 18:25

Pfff dat stomme paard van mij heeft een scheur in dr hoef.. Morgen de hoefsmid maar eens bellen of hij voor de keuring nog langs kan komen..

Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 08:40

Irisje, dankjewel! dan moet ik dus nog even geduld hebben.

Bobje, ze moet a.s. zaterdag...

Ik scheer isa dr staart ook niet op, is juist zo mooi lang overal..
Ik heb haar wel op ijzer gezet, ookal vond ik het ook niet nodig meer gezien ze prima voet heeft. Maar toch gedaan omdat zoals al eerder hier gezegd wordt ik wel alles wil doen om haar zo goed mogelijk neer te zetten op de keuring.

Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 15:31

Kady, ik zou dan gaan voor de ibop. toch omdat je dan toch net niet aan zo'n keuring begint.
succes met het beslissen!

Jester, gefeliciteerd!! spannend een veulentje volgend jaar!
Heel veel succes morgen, ik hoor morgen graag hoe het is gegaan!

Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:58

Jester, goed zo! fijn dat ze zo braaf was! Hoe vaak mag je nu gaan kijken bij haar?

Lisch, gefeliciteerd met je verjaardag!!

Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:17

Oh fijn, dan kun je af en toe een blik werpen! Spannend!

Isa is a.s. zaterdagochtend aan de beurt. Morgenavond ga ik haar helemaal wassen en dan hopen dat ze redelijk schoon blijft haha.

Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:34


Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 14:39

dankjulliewel!!!
voor de liefhebbers heb ik eventueel ook een filmpje?

paardje, ik sluit me aan bij bovenstaande antwoorden. Een braaf paard is nooit weg, en misschien vind ze het momenteel ook nog wat moeilijk en is ze daarom braaf? Ik zou zeker niet meer gaan rijden of minder naar buiten.. Gewoon gebruik maken van de braafheid nu ;)

Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 15:35

Ik denk dat weinig paarden er echt goed van worden inderdaad.. Als ik naar Isa kijk die maakt al heel snel haar pas niet af wanneer ze teveel energie heeft. Dat wil je echt niet op de keuring of een ibop..

voor de liefhebbers:

Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 19:24

Bobje, ze loopt inderdaad fijn! Hier ook niet echt de perfecte bak.. ik probeer dan af en toe in de wei wat te doen. Ze ziet er ook erg goed uit. Spannend!

Jester, ooh wat jammer zeg! Maar inderdaad nog jong genoeg.

Haike, Isa is 10 juni ster geworden op de keuring. Nu 7 juli de centrale keuring.

Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:47

Sophie, ik las dat inderdaad. Stond er wel even van te kijken. Hopelijk wordt ze doorverwezen!

Yvonne, gefeliciteerd!! Ik ben ook benieuwd naar welke centrale keuring je dan gaat?

Haike, ja klopt, kleine 2 weken nog maar. Ik heb geen illusies, maar als we het niet proberen wordt ze zeker geen voorlopig keur. Dus dacht probeer het gewoon

Spaansepony, ik heb er geen vrstand van helaas...

Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:14

Volgens mij via de mijn kwpn tegenwoordig. Ze laten dan via de mail weten dat de uitslag online staat.

Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:40

Seven, jeetje.. heb je er al een mailtje aan gewaagd? Bij mij met de prok was het zo dat de da de fotos nog niet had opgestuurd...

Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:34

wat jammer!! Wat een verschil zeg.. Zag dat ze in Kootwijkerbroek 100% van de 3 jarige merries ster hadden gegeven. Wat waren haar punten?

Spannend lisch! ik duim hard mee! Ik vind haar in ieder geval zeker sterwaardig! :D

Iris, :oo oooh nee!! Wat is er gebeurd??

Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:20

Irisje, jeetje dat is een flinke wond inderdaad... Je ging naar Houten toch? Mmm dat is wel kortdag.. Reageert ze snel op wondjes met dikke benen enz? Pfff wat een bummer zeg!

Wat jammer zeg van de punten..

Vulina, oh dat is ook jammer. maar misschien wel beter als ze zo inlevert, dan kunnen jullie haar volgend jaar optimaal voorstellen.

Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:22

Spaanse pony, als je haar naar het Z rijd, wordt ze volgens mij alleen ster als ze minstens 70 punten had voor haar exterieur.

Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 08:19

Irisje, hoe is het met het been van Jeanne?

Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:51

Irisje, oke gelukkig lijkt het dan mee te vallen. Jammer van de keuring, maar heb zo'n vermoeden dat die ibop prima in orde komt bij jullie ;)

Lisch, oh spannend! Zit er bij jullie ook meteen een CK achteraan?
Ik heb al de tijd en hoofdstelnummer van Isa voor de CK in Ermelo binnen. Meteen maar een voorbrenger geregeld hihi.

Bobje, spannend!! Bij mij kwam het toen 2 of 3 dagen van te voren online..

Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:48

Vulina en Seven gefeliciteerd met de predicaten!

Elisa, ik ben 7 juli van de partij met Isa

Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:41

dit staat er over in het merriekeuringsbesluit:
Een merrie die opgenomen is in het stamboek met de aantekening STB-EXT, die eveneens het sport-predikaat, danwel Ibop/Eptm-predikaat heeft behaald in dezelfde richting als waarin ze is opgenomen en die in de bovenbalk voor exterieur een score van minimaal 70 punten heeft behaald, wordt automatisch volledig stamboek en ster.

Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 20:32

Cheytjuh, jeetje wat een narigheid. Maar dan nu dubbel en dwars Gefeliciteerd!! Succes in didam!

Lisch, ik heb isa vol op in training en de mazzel dat ze snel juist te schraal is.. vind het moeilijk je daar in te adviseren..

Kunnen jullie mij misschien helpen? Ik zit naar het programma van de centrale keuring a.s. vrijdag te kijken. Isa zit in de 2e groep om 10.30, dat is me duidelijk. Echter staat er dus in het programma om 14.20 dat alle 4 tm 7 jarige ster en keur merries in de ring moeten zijn. Krijgen we dan pas de uitslag of ze vrl keur zou worden? Want als ik op de kwpn site zoek vind ik dit:
Nadat alle merries uit een groep zijn gepresenteerd, komen zij net zoals op de stamboekkeuring gezamenlijk terug voor het rondstappen. De jury zal nu de paarden op kwaliteitsvolgorde gaan plaatsen en bekendmaken welke merries ‘voorlopig keur’ worden.

Of zou die middagronde dan zijn om te kijken wie de beste merrie van de dag wordt?

Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 20:44

Oke tnx!
Ik begrijp wat je bedoelt, maar vind het moeilijk te zeggen wat je daar aan kunt doen.. vooral als een paard wat meer zo gebouwd is. Misschien in de training wat meer buikspieren laten gebruiken? Ik roep maar wat hoor..

Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 13:58

Lisch, ik vind het echt meevallen. vind het er erg aansprekend paard. Vind die 'dikke' buik wel meevallen.

Sophie, wauw die is inderdaad erg ruig!

Bobje, Isa zat in de groep van 10.30. Ik was 9.45 uur daar om me aan te melden, toen gaven ze aan dat ik om 10.15 bij het secretariaat voor het straatje moest zijn zodat het paard gecontroleerd wordt en gemeten. Daarna door naar het straatje. Bij mij liepen ze die dag eerst alle paarden van de groep af in het straatje en daarna weer op catalogusvolgorde in de kooi.
Ik zou gewoon rond 15.30/ 15.45 aanwezig zijn en dan jaja aanmelden en vragen. succes!!

Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:19

gefeliciteerd!! super goed nieuws!


Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:35

oh jammer!
Vind het altijd leuk om te zien, ook om de verschillen in organisatie en locatie te zien. Ik wacht rustig af hihi.

Ik ga mijn best doen veel te filmen a.s. vrijdag. Ik ben alleen met mijn moeder, en het is afhankelijk of ik ook moet aandrijven.. Mijn mams is van de foto's


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, GrapeshotBot, xEva en 7 bezoekers