KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:46

Gefeliciteerd met jullie D OC ! :)
Startlijst staat erop, [***] moet pas als vierde vanaf 16.30... Niet heel gunstig maar niks aan te doen!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:50

Vulina schreef:
Ze wordt dan stamboek IBOP. Ze kunnen haar daar dan terplekke opnieuw aanbieden voor stamboek opname. Wellicht geven ze dan alsnog 70 punten voor exterieur, dan pas wordt ze ster.


Ik wist niet dat je ze twee keer kon aanbieden voor het ster predicaat! Weer wat geleerd. :)

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 20:49

Denk inderdaad een kwestie van spieren trainen, dan valt alles meer in het model. :)
[***] was eerst ook buikig maar die staat nu 8/9 uur op heel dik gras en het is totaal verdwenen, dus aan het eten ligt het niet helemaal volgens mij. Ik doe haar vooral echt over de rug laten lopen, dan trekt het snel weg.

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:21

Laten we het 'lange ribben' noemen haha. :')
Op advies van mijn voorbrenger juist wat minder hooi gaan voeren (staat toch veel op het land) zodat ze wat droger komt. Als het bij het model van je merrie past misstaat het niet vind ik! :)

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:36

Ik snap wel wat je bedoelt denk ik, vind het wel reuze meevallen hoor! Mooie merrie. <3

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 13:12

Ik mag morgen!
Ik heb wel een vraagje. De groep waar [***] in zit is 16.30 aan de beurt. Zij is als 4e van die groep. Moet zij om 16.30 al klaar staan of even wachten tot er eerst twee geweest zijn? En bij het KWPN is het straatje en kooi aan elkaar toch? Ik ben bij Welsh gewend 's ochtends straatje 's middags kooi... even in de war super last minute. :')

Concreet: [***] haar groep begint 16.30, zij hoeft vanaf die tijd aanwezig te zijn toch en niet 's ochtends? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 13:31

SophievdV schreef:
Even goed kijken waar de tijd voor staat: de kooi in of het straatje op. Het is direct na elkaar en in Boijl zit daar een half uur tussen. Dus bijv 15:00 op het straatje dan moeten ze 15:30 uur de kooi in ;)


Ik ben nummer 26 en zit in de laatste groep. Ik denk dat ze om 16.30 het straatje doen, en dan de kooi? Of eerst alle merrie straatje en dan daarna kooi..

https://www.kwpn.nl/nieuws?itemId=NewsItem:14557

edit: wij willen om 15/15 gaan laden en het is zo'n 10/15 min rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 14:03

SophievdV schreef:
Het lijkt mij de tijd van de kooi ;)

Dus half uur ervoor op de straat en meten. Zou eerder gaan laden.


Deze twijfelkont heeft even gemaild...
[ img ]
Wij zijn er rond 15.35 dus prima op tijd. :)

Inderdaad Pieneliene, heb je goed gezien! Ik ga gewoon aan die tijd houden, dan zal het wel loslopen. Ben echt een beginner haha. :') Gelukkig hoef ik niet zelf aan te rammelen/voor te brengen. Alleen wassen, vlechten en opladen. :)


Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:17

Jeej! Ster met 75 - 75 en tweede van de groep. Ik had haar draf liever hogere punten gezien maar erg tevreden. Met haar 1.67 was ze de kleinste van de groep maar wel duidelijk de beste bewegingen. :D
[ img ]
[ img ]

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:27

Bedankt! Ik moet even het filmpje van de fokker afwachten, dan zal ik deze delen. Was een hele bijzondere ervaring! Helaas kunnen wij dit jaar niet naar de CK dus volgend jaar weer wat voor de boeg. :D

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:30

Voorlopig niet, mama had het plafond gefilmd.. :') Beetje balen want ze ging mega. Gelukkig had de fokker alles gefilmd met zo'n ouderwetse camera die het wel doet hahaha. Die is niet zo goed met internet dus zal het in de loop van de week binnen krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:29

[***] is een [***] (fidertanz) x [naam]. Het enige commentaar wat ze hadden dat ze een iets stijle croupe heeft. Het hele lijntje heeft dat dus niks raars. :) ik vond het erg leuk dat een A papier zo goed meedeed. Ze was qua bewegen gewoon de beste en had echt minimaal 80 voor de draf moeten krijgen. Je kunt helaas niet alles hebben haha. Ben alsnog erg tevreden. Ennn trots op mijzelf! Eerste eigen klaar gemaakte merrie mooi ster. :)

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:31

Jeetje heftig Iris. Hopelijk blijft het mooi schoon! Heel veel sterkte ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:23

Vulina schreef:
bobje26 schreef:
[***] is een [***] (fidertanz) x [naam]. Het enige commentaar wat ze hadden dat ze een iets stijle croupe heeft. Het hele lijntje heeft dat dus niks raars. :) ik vond het erg leuk dat een A papier zo goed meedeed. Ze was qua bewegen gewoon de beste en had echt minimaal 80 voor de draf moeten krijgen. Je kunt helaas niet alles hebben haha. Ben alsnog erg tevreden. Ennn trots op mijzelf! Eerste eigen klaar gemaakte merrie mooi ster. :)


Moet ze om STER te worden niet eerst een IBOP lopen?

Gelukkig maar Irisje, dat het goed lijkt! Gelukkig heb je goed opgelet, en heb je d'r niet laten lopen :)


Nee dat is keur. Volgend jaar naar de Centrale keuring, als ze dan voorlopig keur wordt gaan we ibop rijden. Ze is al PROK en bij een positieve ibop is ze meteen elite doordat ze al prok is. :)

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:55

Waar kan ik die info vinden? Ik heb daar namelijk niks over gelezen/gehoord.

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:06

Nouja wat een bullshit, had de hoop wat hoger zitten voor A papier merries. :')
Ze is al PROK dus dat scheelt. Ibop zal ze ook ooit lopen ook maar cornage onderzoek ga ik haar niet aandoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:14

Maar waarom roepen ze dan om 'gefeliciteerd, stermerrie'? Dat snap ik dan niet. Ik snap er nu niks meer van maar ga het KWPN morgen wel mailen. :)

Dit staat er;

[ img ]

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:25

Dus ik moet een positieve ibop rijden en dan is ze ster? Man man, zo ingewikkeld! :') Gelukkig kunnen jullie mij op pad helpen. Op internet vond ik dit; '[***] voldoet aan de door het KWPN gestelde eisen m.b.t. cornage- en röntgenonderzoek'.

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:30

Ibop is sneller haalbaar, maar voorlopig gaat ze met vakantie. Super bedankt voor de informatie Ziolette! Heel leerzaam en behulpzaam. _/-\o_

Dan heb ik nog een vraag (sorry als het te veel is, maar ik heb hier de ballen verstand van :z ).... als ik ibop met goed gevolg afleg (meestal april), mag zij dan direct naar de centrale keuring (altijd juli)? Dit wordt sowieso 2018 pas.

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:41

Oh super! Kan ik met een gerust hart slapen. Dankjewel!

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 21:59

Succes morgen allen! Fijn dat het beter gaat Iris. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:40

Onze voorbrenger heeft [***] toen helemaal opgeschoren (oren, benen, stukje manen). 1 keer aan de hand straatje geoefend en dan de keuring. Ook €40,- maar vond het het zeker waard. Een goede ruiter vraagt ook meer geld dan een mindere ruiter en het zelfde geldt voor voorbrengers. Het is ook hun werk natuurlijk. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 07:21

@kady, ik denk dat ze bij een goede springruiter met veel ervaring niet zo snel zal stoppen. :) en zeker als ze bij jou al eens stopt, je wil eigenlijk alleen de goede kanten laten zien natuurlijk.

Edit: filmpje komt er later onder, gaat niet helemaal goed hier met internet :')

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:08


Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:44



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers