KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

liesen
Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:09

Vulina schreef:
Ik heb er 1 opgegeven voor Harich :) Ze krijgt half Mei een veulen, hopelijk gaat dat allemaal wat goed..

Liesen, ze moeten na het straatje los in de baan :j


Ooh spannend! Idd vingers crossed!
Thanks dan weet ik dat alvast.

lisch schreef:
Ik geef pas later op! Heb inmiddels wel besloten dat ik der zelf voor de stamboek opname doe! :D vind het gewoon te leuk om dat uit handen te moeten geven


Leuk! Heb je al meerdere paarden zelf voor de keuring klaargemaakt?
Ik ga het ook zelf proberen. Voor het eerst. Lijkt mij ook heel erg gaaf! Ben zo benieuwd. Ik heb verder niks te verliezen dus als het niet wat wordt dan is dat niet erg.
Maar we gaan gewoon ons uiterste best doen!

Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht


liesen
Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:44

lisch schreef:
Nee eerste keer :+ en eigen fokproduct! Dus wil wel echt heel graag dat ze het goed gaat doen hoor! :j maar we gaan er het beste van maken.. in Drenthe is de keuring 6 juli


Ah dan is het helemaal leuk!! Kom vast goed. Als je er maar goed voorbereid in gaat. Dat is al het halve werk! En een goed/correct/wat ze graag willen zien paard :Y)

Heb je al bericht gehad hoe je merrie het doet bij haar logeeradres?

SophievdV schreef:
Bij stamboekkeuring is het inderdaad los in de baan, maar centrale keuring is altijd aan de hand. Ligt er dus aan waar je heen gaat :)

Ik ga mijn merrie ook grotendeels zelf doen maar zal voor de puntjes op de i wel hulp vragen. Heb bij de Geldersen 2 voorlopig keur merries als resultaat gehad met zelf klaarmaken. Ik hoop dat die lijn zich voort zet :')


Dat gaat helemaal goedkomen met jullie als ik dat zo hoor! Heb je nog wat tips en tricks?

Centrale keuring moet je toch voor uitgenodigd worden. Dat is pas toch als ze voorlopig keur worden benoemd? Sorry als ik het verkeerd zeg, ik ben nog lerende in deze tak van sport :+

Voeren jullie de merries spieropbouwende supplementen bij?

Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht

liesen
Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 08:31

Bedankt voor de tips! Dat strak in pak komt wel goed! Ik ben wel van het toiletteren.

Raar idd een doordeweekse dag. Ik moet er vrij voor nemen maar je weet het gelukkig wel optijd.

Wobbes gaat nu over op havens sport brok en heeft er ook een basis muesli naast.
Ze stond eerder op podo grow. Daar zit geen energie in. Maar voor aan het begin vind ik dat juist makkelijk dat ze war rustiger zijn en niet van die rilkippen.

Wel gaaf dat ze zo apart loopt Sophie!

Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht

liesen
Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:34

Joehoe! Super leuk! Echt zon magisch moment als je er voor het eerst opzit. Gewoon überhaupt dat er iemand op je paard zit voor het eerst. Leuk dat je er een foto van hebt gemaakt. Doet ze het goed?

Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht

liesen
Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 08:39

Jeehj ook leuk Sophie! Super hoor! Dee ze het goed?

Wij hebben gister de competitie gehad van vrijspringen. Ging heel netjes. Ik ben tevreden. Maandag horen we de uitslag. Ben benieuwd naar de cijfers.

Het was een leerzame dag voor haar met vlechten en wassen. Ze was wel totaal overprikkeld aan het eind. Was ze er echt klaar mee. De waterslang vond ze echt dood eng. Arm dier :(:).


Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht

liesen
Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:08

SophievdV schreef:
Ja ze deed het uitmuntend!

Wat spannend met die competitie :)


Leuk dat ze het zo goed doet! Maak je een filmpje binnenkort? Ben benieuwd hoe dat er uit ziet.

Ja ik denk dat dat we gewoon in de degelijke middenmoot eindigen wat we zaten echt super springers tussen! :wow:

Nog een fotospam en dan hou ik op over mijzelf te praten :o

[ img ]

Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht

liesen
Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:37

KahluaB schreef:
Mooie filmpje en foto's !
Fijn dat het aanspannen/ beleren goed gaat !

Het spring ziet er heel.netjes uit ! Toch kun je zien dat ze eigenlijk dressuurpaard is ... ze draaft nl meteen na de hindernissen het hele stuk. :D


Hahahah ja hè. Ook zo parmantig hupsen :').

Vraagje;
Waar zetten jullie de paarden voor het eerst mee bij. Elastiek of touwtjes of zon lang en laag touw. En hoe zetten jullie die vast?

Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht

liesen
Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:00

Pieneliene schreef:
Wat een mooie resultaten zeg!

en goed bezig allemaal met de paardjes, oeps over de omheining! Lijkt ook wel een lager hek? 1 meter of zo? Beloofd veel voor de toekomst! :D

Oooh voor het eerst op je paard! Ik herinner me dat nog zo.. Heb dagen van oor tot oor een glimlach op mijn gezicht gehad!

Ik heb Isa opgegeven voor de stamboekkeuring in Varsseveld. a.s. donderdag gaat ze voor op ijzers.
Ze is al regelmatig mee geweest naar vreemd terrein, onder het zadel dan. Raden jullie aan haar ook nog een paar keer los te laten bewegen op vreemd terrein?
Isa krijgt momenteel onbeperkt hooi en, verdeeld over 3-4x daags, 3-4 kilo cavalor action pellet met extra omega gold olie en luzerne. Ze ziet er nu zo uit:
[ [url=m/5P72xK.jpg]Afbeelding[/url] ]
en onder het zadel:
[ Afbeelding ]



Jaa het hek is ook lager idd. Alleen voor de bak omheining. Denk 1,10cm. Gelukkig sprong ze zo de wei in.
Oefenen met loslopen is erg aan te raden! Dat ze het een beetje snappen. Dan zijn ze een stuk relaxter. Wobbes heeft geen ontzag voor de balkjes. De eerste keer werden we bijna omver gelopen omdat ze zo door de ruitjes banjeder. Moest maken dat ik weg kwam.

Oeeh ijzers idd! Zetten jullie ze allemaal op ijzers voor de keuring?

Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht

liesen
Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:48

Mooi paard hoor plieneliene! Ik hou wel van zwart! Hoe oud is ze nu?

De uitslag is binnen van de vrijspring competitie!
Helaas niet door naar de finale maar dat hadden we al verwacht natuurlijk. De op en top springpaarden doen daar aan mee en dan valt "netjes" springen toch al minder op.
Toch in de hele nette middenmoot beland.
Haar cijfers waren als volgt:
Galop: 7
Vermogen: 6,5
Techniek: 6,5
Reflexen: 6,5
Bereidwilligheid: 7

Was een leuke ervaring! Volgendjaar doen we waarschijnlijk weer mee maar dan met een ander paardje.

Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht

liesen
Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:50

Voeren is heel lastig!
Die van ons vind ik deze winter best ingevallen helaas. Kan het ziet op de kont en schouder voel ik spierverlies. Ook Kun je de ribben duidelijk voelen. Door haar dikke vacht Kun je ze niet zien.
Hopelijk trekt het door trainen en het gras in de wei weer goed bij. Volgendjaar wil ik toch heel graag onbeperkt hooi in de winter.
Nu krijgt ze heel goed paarden/kruiden hooi vol met vitamines. Maar ze krijgt ong 2/3e baal per dag. Laat het zon 5 kilo zijn.

Die van mij is ondanks dat ze schraal is ook wel beetje bol op de buik. Wat betekend dat? Te weinig ruwvoer of juist te veel of geen buikspieren?

Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht

liesen
Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:00

bobje26 schreef:
Kan ze toevallig wormen hebben? Mijn 3 jarige had dit in de opfok ook, maar na overstap op regelmatiger eten (3 x pd 1/4 biks, 1 x pd 3/4 omega muslie, 3 kilo grasmix en onbeperkt hooi) is dit heel snel verdwenen.
Ze stond toen ook alleen in halster longeerwerk dus heel veel spier zal daar niet van bijgekomen zijn.


We hebben wel een wormbesmetting gehad. Van een veulen die we hadden gekocht. Toen in denk dat het in december was alle paarden heel goed ontwormt met pramox.

De paarden krijgen maar twee keer voer op een dag. Het paard staan bij een vriendin aan huis en zij willen niet nog een keer hooi voeren voor het slapen gaan. Ik heb er nu een slowfeeder opgehangen zodat ze de langer over het hooi doen. Anders was het na 2 uur al op.

Oja en dan komt er ook nog bij dat zij haar niet schraal vind. Paard is van mij en haar samen. Maar denk dat als de vacht er af is dat ze er wel anders tegen aan kijkt.

Ik zal binnenkort eens kijken hoe het met het ontworm schema zit. Anders stuur ik eens mest op! :)*

Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht

liesen
Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 08:06

Whow heel gaaf Sophie!!

Ja schimmel is iets schraal vind ik. We hebben nu weer zowiezo een wormbesmetting van een nieuw paardje wat donderdag bij ons is gekomen. Dus moet alles weer ontwormt worden.

Als de paarden lekker op de wei gaan trekt de schimmel vast wel bij.

Wij zijn nogsteeds lekker aan het longeren. Denk dat ik de Kaptoom er af doe. Ze loopt braaf haar rondjes maar vind het niet heel fijn die ringetjes op haar neus.

Vanmiddag misschien zadeltje even passen. Kijken of die een beetje op haar ligt.

Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht

liesen
Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 09:37

@irisje, wauw mooi paard zo! Hoe heb je haar laten wennen aan de dubbele lijnen? Ik wil daar ook straks mee gaan longeren. Maar ik kan ze er nu nog niet aanknopen dan hebben we paniek! :')

@vulina, nee idd ik ben ook niet van veel brokken voeren. Onze merrie krijgt 1 kilo brokjes per dag.

@sophie, nee lijkt ze ook niet maar zo voelt ze wel. Er zit een behoorlijke wintervacht op en die camoufleert veel. Ze mag net wat meer vet hebben op haar schouder en een halve cm vet op de ribben + spieren. Dan is ze perfect. Haar skelet is behoorlijk rond dus vandaar dat ze niet snel schraal oogt.

Oh ik zit te denken om een vitamine korrel bij te voeren. Zoals marstall force. Hebben jullie daar ervaring mee?

Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht

liesen
Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 07:52

Whooow lisch! Jaloeeeers <3 ik wil dat ook haha.
Lijkt me ze gaaf! Geweldig. Wat doet ze het goed +:)+.

Hier zijn we nog lekker aan het longeren. Gaat echt super. Ze kent de commando's echt heel goed nu.
Alleen de jonge paarden zijn af en toe wel vervelend met zijn tweeen nu. Als er 1 aan het werk moet dan gaan de andere racen :Y). Heel fijn.
We hebben ook iemand benaderd voor zadelmak maken. Dus dat komt er ook al snel aan. Jeehj!
Jammer dat het mooie weer over is -O-

Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht

liesen
Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 07:53

Onze merrie is waarschijnlijk verkocht naar het buitenland. Super jammer! -O-
Was er wel gek mee, we waren net zo lekker bezig.
Even afwachten of alles daadwerkelijk door gaat. Ze gaat naar Slovenië. Beetje vaag land wel :=.


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht

liesen
Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:46

Ja ik had haar op ehorse gezet. Ze heeft een bemerking en was/is daarom voor ons niet meer interessant. In Nederland kreeg ik er geen stuiver meer voor. Terwijl ze nog een super leuk sport paard kan worden.
En toen was daar iemand uit Slovenië die helemaal weg is van haar en daar gaat ze morgen naar toe! Gelukkig is het allemaal op zijn pootjes terecht gekomen. Was er wel even kapot van. Mijn vriendin van wie ze ook 50% is stond er heel zakelijk in maar het ging mij toch wel aan het hart dat ze weg moest.

Maar nu zijn we alweer aan het kijken naar een nieuwe topper en wie weet red in het nog om haar naar de Merriekeuring toe te trainen. Deze twee dames zijn mijn favoriet:

Van het weekend gaan we kijken
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... =mympBuyer

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... =mympBuyer

Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht

liesen
Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:31

welmoed__ schreef:
liesen schreef:
Ja ik had haar op ehorse gezet. Ze heeft een bemerking en was/is daarom voor ons niet meer interessant. In Nederland kreeg ik er geen stuiver meer voor. Terwijl ze nog een super leuk sport paard kan worden.
En toen was daar iemand uit Slovenië die helemaal weg is van haar en daar gaat ze morgen naar toe! Gelukkig is het allemaal op zijn pootjes terecht gekomen. Was er wel even kapot van. Mijn vriendin van wie ze ook 50% is stond er heel zakelijk in maar het ging mij toch wel aan het hart dat ze weg moest.

Maar nu zijn we alweer aan het kijken naar een nieuwe topper en wie weet red in het nog om haar naar de Merriekeuring toe te trainen. Deze twee dames zijn mijn favoriet:

Van het weekend gaan we kijken
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... =mympBuyer

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... =mympBuyer


Mag ik vragen wat voor bemerking dat was? Ben wel benieuwd, omdat het dan in het buitenland nog wel verkoopbaar is.


Ik heb je Pb gestuurd

Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht

liesen
Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 06:30

Ik heb misschien een nieuw paard! Nooit gedacht deze zo snel te vinden. We zijn gister wezen kijken en ze bevalt ons wel. Nu nog even volledig keuren zodat we niet de zelfde taferelen krijgen als met ons vorige paard.

Ze is een 4 jarige eye catcher x inspekteur. Nog helemaal groen en ongeveer 1,65.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht

liesen
Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:29

Jester_ schreef:
Hee leuk beest zeg!


Thanks! Ik heb ook nog een filmpje gemaakt van der. Kunnen jullie zien hoe ze beweegt. Je moet wel een beetje door de mulle bak heen kijken. :Y)

Hopelijk wordt ze van de week goed gekeurd. <3


Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht

liesen
Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:00

Sneeuwmaan schreef:
Wat een gaaf dier!! Half zus van die van mij.


Vertel? Van Eyecatcher of van inspekteur (moeder?

Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht

liesen
Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:56

Sneeuwmaan schreef:
Sorry, was aan het werk. In de pauze even te snel verzonden. Mijn merrie is een Eye catcher x Sepecial D.



Leuk! Heb je een foto?
Pff het is nog even lastig met het plannen van de keuring. Even afwachten. Hopelijk wordt ze maandag gekeurd en als ze goed is gelijk mee naar huis! Kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan.

Ik weet nog niet zeker of ik juni ga halen met haar met de keuring. Anders doen we ibob.
Even afwachten hoe snel ze zich ontwikkeld zowel geestelijk als fysiek.

Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht

liesen
Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:56

Pieneliene schreef:
Liesen, mooie vos! Ik hou wel van die kleur <3
Ik vind haar al wel heel volwassen hoor. Wanneer in juni zou je dan naar de keuring willen?


Thanks, klopt ze is ook alwel volwassen maar nog mega groen. Weet niet of ik haar goed voor elkaar heb tegen die tijd. 14 juni is de keuring. Ik vind dat er ook meer spier op moet voor een 4 jarige.

@ safrou. Wauw wel een hele gave merrie zeg! Heel knap en goed moederlijn. Heb je ook stand foto's?

Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht

liesen
Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:30

Woensdag wordt de vos gekeurd om 4 uur. Heel spannend. Duimen jullie mee _/-\o_ .

@safrou, jou vos lijkt wel beetje qua bouw op die van mij. Zit ook vivaldi achter


[ img ]

Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht

liesen
Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:01

Onze merrie is vandaag goedgekeurd *\o/*

Weten jullle hoe het met prok certificaat zit? Deze is röntgen goed gekeurd. Kan ik die foto's nu gewoon opsturen naar het kwpn?


[ img ]

Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht

liesen
Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 08:10

@pieneliene. Isa ziet er super uit! Heel erg mooi. Ik ben benieuwd wat ze gaat doen tijdens de keuring.

Onze vosmerrie komt morgen pas. Was heel lastig plannen omdat het paard dik 1,5 uur weg staat. Als het aan mij lag was die er vrijdag al. Maar ik ga niet met zon groen paard 1,5 uur alleen terug rijden over de snelweg. Ben dan veel te bang dat er paniek uit breekt. Dus was even afhankelijk van anderen.

Dus nog 1 nachtje slapen moet lukken :o

Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avatar22, pyrrhus en 59 bezoekers