KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 02:14

Ik kom hier ook graag meelezen.

Ik denk erover om aankomend jaar mijn 4 jarige westenwind naar de keuring te brengen. Momenteel nog vb.

Mijn andere merrie zou ik ook graag nog eens een kans geven. Zij is inmiddels 9 en haalde slechte punten tijdens de keuring op 4 jarige leeftijd, vermoedelijk omdat ze ongetraind werd voorgesteld. Ze was nog nooit op vreemd terrein geweest, had nog nooit een hindernis van dichtbij gezien aldus haar vorige ruiter. Iemand enig idee of dit uberhaupt nog mogelijk is, en zoja welke weg ik dan het beste kan bewandelen?

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)


Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:34

Vulina: Ja, daar zijn we zelf dus ook bang voor. Wat ik me heb laten vertellen is dat in praktijk altijd wordt gekeken naar eerdere scores en daar zelden vanaf wordt geweken. Niet geschoten is altijd mis.
De reden dat ik het toch overweeg zit hem voornamelijk in het feit dat de meeste mensen die haar in real life kennen oprecht verbaasd zijn als ik vertel dat ze slechts stb is.
Jan Greve vond het een uitzonderlijk mooie merrie maar wel een typische van Gogh, van hem had ze iets grootramiger mogen zijn en meer ras mogen hebben.

De sport in zou het mooiste zijn. Hoe zit dat eigenlijk als een springpaardmerrie Z2 dressuur wordt? Moet ze voor de sport dan ook daadwerkelijk de springrichting op? Bij ons loopt ze alleen dressuurmatig.

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)


Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:13

Oh kijk dat is goed nieuws, mijn merrie is springgefokt en springt met heel veel vermogen thuis, maar ik ben zelf echt een dressuurmuts. Z2 zou voor ons goed haalbaar moeten zijn, Z springen zie ik in ieder geval onder mijzelf niet snel gebeuren. :D

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 46 bezoekers