KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 06:32

Oh mijn favoriete bokt topic ieder jaar. Ik lees in ieder geval mee want ik vind het merrie keuringsseizoen altijd geweldig en vind het leuk om de vorderingen te zien van de verschillende paarden.

Als ik mijn ruin gedurende winter een beetje kan trainen neem ik die in juni wellicht wel mee naar de stamboekopname in Didam kijken of we hem ster kunnen krijgen.
De ruin is een Alexandro uit mijn voorlopig Keur merrie van Elegant x een keur sport pref pres van Zep.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....



NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 23:24

Voorlopig ster? Bestaat dat tegenwoordig? Ik ken alleen voorlopig keur.

Je kan het wel vaker proberen. Dus lukt het niet via de IBOP dan kan je het via de sport doen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 09:29

xx_Irisje schreef:
Ja met Z1 en winst worden ze ster.


Dat weet ik. Maar dat werd vroeger niet voorlopig ster genoemd.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 14:11

newt schreef:
Voorlopig ster is eigenlijk voldoende punten op exterieur en bij voldoende IBOP word ze ster.


Dat weet ik. Dat is al weer een paar jaar zo.

Alleen werd voor heen een paard niet op de stamboekkeuring voorlopig ster verklaard analoog aan voorlopig keur.

Een stermerrie kan naar de centrale keuring gaan daar kan ze dan voorlopig keur verklaard worden.(dat word dan door de omroeper gemeld)
Na een voldoende sportprestatie wordt dat omgezet vaan Keur(en bij prok Elite)
In dit geval is de sportprestatie niet een compensatie voor lagere punten voor de beweging.

Dat is bij een merrie met voldoende punten voor exterieur MAAR onvoldoende punten heeft behaald op beweging anders. Zij kan dmv een sportprestatie de lagere punten voor beweging compenseren.

Merries die direct voldoende punten op beweging(en exterieur) zijn gewoon direct ster.

Kan best dat het KWPN dat tegenwoordig voorlopig ster noemt... :) Maar dat was mij onbekend.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics, Wpaard en 53 bezoekers