KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fanny_1988
Berichten: 336
Geregistreerd: 26-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:18

Hoi, ik volg! ik heb mijn merrie en mezelf ingeschreven voor de ibop 10 nov in rucphen. Mijn merrie is frisky sollenburg, afstamming tango x elcaro. Ze is veulenboek ingeschreven en geprokt. Verder niks. Helaas heeft ze door lange blessure geen keuring gezien. Ik ben haar onlangs na 2 1/2 jaar in het L1 gestart. En super resultaat 2x 1e :). Haar volle zus is elite merrie. Ik zou het fijn vinden als ze ook haar predicaat mag halen. Ze is eind april uitgerekend van haar eerste veulen van impression (don schufrox ferro). Voor mij is het de eerste keer dat ik een ibop rij. Ik heb voor een ibop gekozen omdat ze zich onder het zadel opwaardeert in beweging en model. Ben benieuwd naar jullie ervaringen :)

Helaas 2 toppers af moeten geven. RIP Rimondo 11-07-11 en RIP All Star B 02-09-2013



Fanny_1988
Berichten: 336
Geregistreerd: 26-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:29

Yolien_ schreef:
Fanny, ik start ook in rucphen. Alleen laat ik haar wel rijden door ienamd die iets beter kan sturen, durfde het zelf niet aan haha.
Maar mijn merrie is ook al negen, dus die moet inmiddels al best wat laten zien. Ga proberen om haar nog voor die tijd l2 te starten.

Hoe oud is jouw paard en hoe goed/hoog moet ze dan lopen?

Haha

Wat leuk! Frisky is 6 jaar. Ze is L1 op papier. Maar ik training Z. Nog niet alles bevestigd. Maar ik start haar L omdat het kan. Zeker na die ontzettend stomme blessure waar ik altijd voorzichtig mee blijf (verstrekking rechte sesamband in de wei) en om ervaring op te doen op andere terreinen en omdat ze drachtig is blijft dit een fijn niveau. Ik rij haar zelf. Ze is nog nooit door iemand anders bereden. Ik heb haar vanaf 6 weken zadelmak bij toen 3 jarige leeftijd gekocht. Ik heb zelf meerdere paarden naar het Z en 1 zz licht gereden. Dus hopelijk ben ik capabel genoeg om de ibop te volbrengen :). Zal eens een foto opzoeken.

Helaas 2 toppers af moeten geven. RIP Rimondo 11-07-11 en RIP All Star B 02-09-2013

Fanny_1988
Berichten: 336
Geregistreerd: 26-12-07

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:32

Ow en volgens mij moet je alleen schouderbinnenwaarts en wijken tonen bij het in een groepje rijden. Verder niks. Frisky mist gewoon nog wat kracht. Dus dat is het enige wat nog beter moet. Maar goed... We zullen zien :)

Helaas 2 toppers af moeten geven. RIP Rimondo 11-07-11 en RIP All Star B 02-09-2013

Fanny_1988
Berichten: 336
Geregistreerd: 26-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:52

[ img ]

Dit was ze als 3 jarige merrie. Ze is best gegroeid en begint nu pas weer wat mooier in model te komen. De rust door blessure heeft haar wel goed gedaan om lekker te groeien. Ze is nog steeds niet heel groot met dr 1.64m.
Maar hoef je ook niet veel bij elkaar te rijden. :)

Helaas 2 toppers af moeten geven. RIP Rimondo 11-07-11 en RIP All Star B 02-09-2013

Fanny_1988
Berichten: 336
Geregistreerd: 26-12-07

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 07:06

Ja ik ken het wel wat je hier boven noemt. Frisky heeft ook veel go. En heb vele malen bodemonderzoek gedaan. Maar ik moet zeggen dat ze makkelijk te rijden is vanwege de go. Alleen moet ik altijd blijven werken aan de controle. Maar dat is beter dan een paard vooruit moeten schoppen. Het komt goed! Heb vertrouwen :). Frisky was met 3 jaar heel compleet. Met 4 jaar leek ze een naarling. Super overbouwd en week op de rug. Nu 6 jaar is ze eindelijk weer zoals op de foto. Alleen meer volwassen en iets meer body. Ik had haar na haar 3e dus ook niet eerder voor kunnen stellen (nu vanwege haar blessure) maar ook niet vanwege haar rare model :) maar alles komt goed!

Helaas 2 toppers af moeten geven. RIP Rimondo 11-07-11 en RIP All Star B 02-09-2013

Fanny_1988
Berichten: 336
Geregistreerd: 26-12-07

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 22:33

Ik heb gebeld om op te geven. Helaas gaf de website een foutmelding. Ze wisten het bij het kwpn ook niet. Dus heb ik me telefonisch op gegeven. Dus zou gewoon even bellen :)

Helaas 2 toppers af moeten geven. RIP Rimondo 11-07-11 en RIP All Star B 02-09-2013

Fanny_1988
Berichten: 336
Geregistreerd: 26-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 19:29

Jeetje! Ik baal ervan! Ik had ook echt geen illusie dat ik met veel meer dan 70 punten naar huis zou gaan. Maar net 70 of 71 had haalbaar moeten zijn. En oke, ze is niet groot en heeft echt niet veel front. Maar ze is wel super correct. Maar tja, helaas met ook nog wat spanning daar veel rumoer (lees 2 hengsten die de stal afbreken naast de bak) en dan ook nog een ander paard met de extra verrichtingen die achterbeenkunsten vertoont, wilde het qua ontspanning niet lukken. Daardoor kwam ze ook net niet helemaal uit de verf. Maar 67,5p, was beetje jammer. Niet echt over gewaardeerd vandaag. Dan maar voor het sport predicaat ;) succes voor diegene die nog moeten!!

Helaas 2 toppers af moeten geven. RIP Rimondo 11-07-11 en RIP All Star B 02-09-2013

Fanny_1988
Berichten: 336
Geregistreerd: 26-12-07

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:59

Ja het was echt balen. Zit nu naar de resultaten te kijken. En dr stap is het minste normaal en daar heeft ze toch een 7 voor. Maf. :) maar goed, dan lekker de sport in na veulen. Ze komt er wel. En misschien doet ze het idd beter in de sport dan zo. Ook goed :)

Helaas 2 toppers af moeten geven. RIP Rimondo 11-07-11 en RIP All Star B 02-09-2013


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers