KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:41

Top! Gefeliciteerd!


Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:35

Gefeliciteerd!

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 18:11

Quir schreef:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het zadelmak maken op de eptm? Hoe waren de ervaringen hiermee?

Ook benieuwd naar!

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:36


Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:52

Marie72: Franka Loos, die rijdt voor Van Olst haar halfbroer Lennon ook :) Ik ben zwanger dus wou/kon/mocht het risico niet lopen, en met mij was het ook helemaal niet gegarandeerd zo goed gegaan haha :D Heb haar wel gemist al die tijd :) Zeer slimme merrie vind ik. Ze is drachtig van Lantanas ondertussen ook, benieuwd naar het veulen! Dus nu krijgt ze een kalmer jaartje, ze gaat met zo'n gemak gaan zitten en sluiten dat we haar vooral niet willen overdoen qua rijden dus 2020 wordt kalmer, hoe leuk ze ook is :)

Benieuwd of we volgend jaar ook weer een keuringsverhaal krijgen! We hebben een Decor Ferdinand x Ampère die anders aan de beurt is maar die staat nog in weipaardmodus (dik en harig) dus die moet ik eens uit de wei plukken om goed te bekijken :D

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 13:00

Voor elite moet ze voorlopig keur zijn toch?

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 13:26

Ahja en je bedoelt of je ze dan eerst sport laat halen of ibop voor je naar CK gaat? Daar heb ik geen verstand van om dat te beslissen :D

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 13:33

Ik woon in België dus voor ons is, met een paard dat in de sport loopt, sport halen op zich makkelijker dan het IBOP gedoe zoals we nu gedaan hebben. Zelfs al had ik hem zelf gereden, is al geen simpel uitstapje meer als je paard 2u op de vrachtwagen moet staan vooraleer het een proefje moet lopen enzo. 't was een beetje doordat ik zwanger was en ze toch al in NL stond dat ze gebleven is, maar mijn andere merrie heb ik om die reden naar sport gereden om ze keur te krijgen. Daar dekken we nu toch niet mee dus minder belangrijk om het snel te hebben. Maar er zitten hier grotere experten qua inschatten wat haalbaar is :D Als het 'voor het hebben/proberen' is zou ik denken sport en dan CK?

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:21

Gefeliciteerd!

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:00

Nu we toch vragen stellen: wat verwachten ze van een 5 jarige of 6 jarige merrie op de IBOP (dressuur) precies? Ik heb enkel ervaring met een 4 jarige :) Hoe hoog ligt dat niveau?
Als in: hoe (on)realistisch is het een 5jarige daar nu tussen 2 veulens door klaar voor te maken, ze is op 3,5 zadelmak gemaakt en enkele maanden gereden dus helemaal groen is ze niet. Maar nu dus een goed jaar niets gedaan.


Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:16

gomir schreef:
Ze verwachten van een ouder paard wel iets meer qua kracht en oefeningen, maar bij voldoende aanleg zou dat moeten kunnen.

Of ze na de ibop ook meteen keur kunnen worden weet ik niet. De normale centrale keuring gaat dit jaar niet door dus stermerries kunnen nu bevorderd worden op de stamboekkeuring, maar of dat van de winter voor de ibop ook geldt is nog niet bekend.

Ze is al voorlopig keur vandaar, ‘t is stom geweest van ze toen niet meteen voor te brengen Maarja, omstandigheden veranderen soms :)

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:03

En een 6jaar gaat waarschijnlijk al meer naar de verzameling / wissels? Toch maar eens in overweging nemen om ze dit jaar klaar te stomen voor het nog moeilijker wordt dan.

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:59

Ja ik ben Belg dus ‘t vraagt altijd wat organisatie om te doen ook zoiets. Onze toen vierjaar moest in december ook wijken tonen! Dus geen idee wat ze dan van een ouder paard kunnen vragen.

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:44

Oh gefeliciteerd! Ik keek even je berichten terug en je was er al even mee bezig hè zeg :D Superfijn!

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:34

Was die in april? Vroeger eerder in juli toch? Mss door Corona?

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:13

Ik ben wel benieuwd (als Belg) hoe het allemaal georganiseerd gaat worden dit jaar!
Wij hebben er 2 die zouden moeten gaan: een Negro X Jazz en een Everdale X Ampère.

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:44

Wij doen het beginnetje zelf maar ze gaan een paar weken ervoor wel weg en worden door een ander gepresenteerd.

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:10

Ik stel waarschijnlijk een stomme vraag maar op zo’n thuiskeuring worden ze toch puur op exterieur en in het straatje beoordeeld hè, ik dacht dat dat puur een beeld schetste maar ze dan geen predicaat konden krijgen. Maar dat kan dus wel? En mogen ze dan ook naar de CK?

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 23:22

yvonnepuntnl schreef:
Stral schreef:
Ik stel waarschijnlijk een stomme vraag maar op zo’n thuiskeuring worden ze toch puur op exterieur en in het straatje beoordeeld hè, ik dacht dat dat puur een beeld schetste maar ze dan geen predicaat konden krijgen. Maar dat kan dus wel? En mogen ze dan ook naar de CK?

Alleen als je merrie het sport predikaat al heeft (of een goede IBOP) dan kan je merrie met een thuiskeuring Ster worden. Dan mogen ze daarna naar de CK.

Aha duidelijk!

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 20:30

Wij hebben er ook 2 die in juli meedoen, spannend toch weer :) Een Negro en een Everdale. Ze gaan volgende week weg om verder voor te bereiden en zijn nu zadelmak, dus het zou moeten goed komen (als alles wat mee zit uiteraard)

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 17:17

Stral schreef:
Wij hebben er ook 2 die in juli meedoen, spannend toch weer :) Een Negro en een Everdale. Ze gaan volgende week weg om verder voor te bereiden en zijn nu zadelmak, dus het zou moeten goed komen (als alles wat mee zit uiteraard)

2 voorlopig keur merries rijker vandaag! Joehoew :D Nu gaan ze het IBOP traject in normaal :)

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 00:03

Oh niet fijn als je er meer van verwachtte! Had ze dan toch IBOP gehaald ondertussen? Extra vreemd dan wel dat het niet gelukt is.

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 07:06

Vreemd dat je het ook niet uit de toelichting kan halen! Maar zoals je zegt, ze wordt er voor jullie niet minder leuk om :)

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 08:48

Ik heb ook geen idee wat ik onder "mist wat jeugd" bij een 4jarige moet denken eigenlijk? Of ligt dat aan mijn Belgs dat ik dat niet begrijp :D
Dat ze 'ouderwets' is bedoelen ze dan? Snap wel dat je het niet verwacht na zo'n uitleg! Je probeert het toch inderdaad in te schatten van hoe positief/negatief ze hun verhaaltje doen.

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:49

Ja moet zeggen dat ik vroeger ook het idee had dat je met kleintjes beter thuis bleef (wat we ook daarom 2 jaar geleden gedaan hebben met de zus) maar die kleine fijne scoorden gisteren wel hoog.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 44 bezoekers