KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eef_Bam
Berichten: 4073
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 00:14

Ik kom even binnenvallen en meelezen als dat mag :D .

Ik denk erover om mijn oudere, 13 jarige Negro merrie mee te nemen naar de keuring in Utrecht. Ik ben echter een complete leek, geen idee of mijn merrie goed genoeg is, begrijp dat oudere merries wel echt goed moeten zijn? Misschien hebben we wel niets te zoeken daar (als dat zo is hoor ik dat graag eerlijk). Ze heeft het in de sport het goed gedaan, M springen, M dressuur en CIC 2*/sport-sgw. Dit is een standfoto toen ze net een week weer onder het zadel was en net geschoren:


[ img ]

Haar gangen zijn correct, maar het is zeker geen bewegingswonder . Echter staat ze nu in training en zit mooi in de spieren, dus hoop dat ze voor exterieur voldoende punten kan halen. Mocht de beweging niet goed genoeg zijn voor ster kunnen we dat ook nog via het sportpredikaat dressuur proberen. Kortom de vraag, denken jullie dat deze merrie kans maakt om 70 punten op exterieur te halen? En zo ja, hoe bereid ik haar voor op een keuring :Y) ?



Eef_Bam
Berichten: 4073
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:00

Bedankt voor je reactie Gomir! Ik wist niet dat het mogelijk is om een dressuurpaard ook in de springrichting aan te bieden. Daar zou ze wel beter passen, merrie is heel allround en dek haar ook alleen met spring/eventing hengsten. En is ook makkelijker om dan ster te worden inderdaad.

Ik ga eens uitzoeken wie de regio-inspecteur is in Utrecht.

Eef_Bam
Berichten: 4073
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 15:00

Balen dat het niet lekker ging Ajesca en rocky.

Evene wat vraagjes van een leek.Ik ga donderdag met mijn merrie naar de keuring, ze heeft vrijstelling van het vrijspringen omdat ze sport-sgw is. Moet ze dan wel nog vrijbewegen of alleen op het straatje stappen en draven?

Daarnaast vraag ik me af wat de richtlijn is qua toiletteren. Moet ik de benen, staart of oren opscheren? Doe dat eigenlijk nooit.

Verder zie ik op filmpjrs vooral hoge neusriemen, kan ik gewoon mijn dressuurhoofdstel gebruiken met de sperriem eraf?

Zoals te lezen ga ik voor het eerst naar de keuring :Y) . De hengstenhouder brengt haar voor, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 43 bezoekers