In Nederland of Duitsland speuren naar een dressuurvererver?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Umeo
Berichten: 2217
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: In Nederland of Duitsland speuren naar een dressuurvererver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:32

Ik denk wel dat het een combinatie van de 2 is. Nederland heeft een heel ander type paarden dan Duitsland.


Umeo
Berichten: 2217
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:44

Ik denk dat we gewoon goed ons fokdoel voor ogen moeten houden. Willen we een opvallend paard in de bv. pavo cup fokken dat een gigantisch voorbeen heeft of willen we een paard dat in zijn jonge jaren misschien minder opvalt maar nadien wel aanleg heeft voor het verzamelde werk.
Ik zeg nergens dat de combinatie niet mogelijk is maar dit is eerder heel uitzonderlijk.

Ik heb dit weekend nog met iemand van het KWPN gesproken en deze wist mij te vertellen dat ze een tijdje terug 40 Grand prix dressuurpaarden lineair gescoord hebben (zoals ze op de keuring doen). Volgens deze beoordeling waren er slechts 5 van de 40 sterwaardig...

Ik vind persoonlijk dat ze tijdens keuringen in Duitsland meer rekening houden met het functionele aspect (al is dat ook aan het veranderen).

Umeo
Berichten: 2217
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 09:15

NatasjavE schreef:
Umeo schreef:
Ik heb dit weekend nog met iemand van het KWPN gesproken en deze wist mij te vertellen dat ze een tijdje terug 40 Grand prix dressuurpaarden lineair gescoord hebben (zoals ze op de keuring doen). Volgens deze beoordeling waren er slechts 5 van de 40 sterwaardig...


Bedoel je het scoren van de paarden op de OS in Hong Kong?

Daar kwam namelijk uit dat de beste paarden een iets klassieker model hadden dan wat toen hoog scoorde op de keuring.
Verticale hals, ietsjes week op de rug en juist strak op de lendenen en een rechtere croupe waren opvallende overeenkomsten bij de paarden.

Want als nu kijkt wat er aan paarden loopt in de Grand Prix zijn er veel ggk hengsten en veel stermerries en sterhengsten.


Ik weet niet op welke wedstrijd ze dit gedaan hebben. Hij had het over 40 Grand prix paarden die ze heel recent op deze manier bekeken hadden. :)

Umeo
Berichten: 2217
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 09:16

NatasjavE schreef:
Maar tegenwoordig kan je toch gewoon speuren naar de meest passende hengst voor je merrie?

Die topvererver, of die nou uit Duitsland of Nederland komt moet maar net op je merrie passen.

En als je dan liever kiest voor een Duitse hengst omdat je dat beter vind passen....prima toch?


Zo denk ik er ook over. Gewoon kijken naar de hengst die het beste bij je merrie past. Of het nu een KWPN'er, Hannover of Oldenburg hengst is, mij maakt het niet uit.

Umeo
Berichten: 2217
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: In Nederland of Duitsland speuren naar een dressuurvererver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 14:10



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Axel_Valerie, noor14 en 71 bezoekers