Wanneer merries en hengsten scheiden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Queijo
Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Wanneer merries en hengsten scheiden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-19 12:46

Hoi!

Aankomend jaar verwachten wij een veulen op stal. Nu ben ik alvast een beetje aan het oriënteren qua opfokmogelijkheden. De buren verwachten ook een veulen en zij zullen het veulen thuis bij de rest van hun paarden houden. Het veulen van ons zou daar evt ook naartoe kunnen als hij/zij een halfjaar is. Nu is dat geen optie als beide veulens een ander geslacht hebben.. met welke leeftijd moéten ze uit elkaar? Ik lees op websites van opfokbedrijven dat ze met 10 maanden uit elkaar gaan of de hengsten en merries gaan bij binnenkomst al in aparte groepen. Weer iemand anders zegt dat ze langer bij elkaar kunnen blijven.

Alvast bedankt voor de reacties!

Pura Raza Española / Oro ✨

Volg ons op instagram


Queijo
Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: Wanneer merries en hengsten scheiden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-19 13:12

Bedankt voor jullie input! Ik neig er ook meer naar, als ze niet hetzelfde geslacht hebben, mijn veulen meteen naar een andere opfok te doen. Ipv eerst nog een halfjaar bij de buren. Is natuurlijk leuk om hem/haar iets langere dichterbij te hebben maar ik wil niet egotistisch zijn..

Pura Raza Española / Oro ✨

Volg ons op instagram

Queijo
Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: Wanneer merries en hengsten scheiden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-19 09:54

Oei, ook vroeg erbij dus. Nee het is duidelijk, op dat soort ongelukjes zitten we niet te wachten.

Pura Raza Española / Oro ✨

Volg ons op instagram


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 155 bezoekers