Kwpn paspoort met afstammingsvermelding dmv dna aanvragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Kwpn paspoort met afstammingsvermelding dmv dna aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-19 20:21

Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij kunnen helpen,ik heb een merrie, maar zij heeft een ES paspoort en ES stamboekpapier, ongeldig en waardeloos dus.
Nu wil ik haar uit gaan brengen in de dressuur,heb dus een geldend paspoort nodig, maar ik wil haar afstamming daarin vermeld hebben,indien haalbaar zelfs stamboekpapier?
Haar vader is de bonte hengst Toronto,dna aanwezig, en moeder is bonte merrie Jamilla, dna heb ik aan eigenaar gevraagd.
Maar....ik loop vast....hoe doe ik dit? Hoe pak ik dit aan, waar moet ik zijn,wat heb ik allemaal nodig, en wat zou het ongeveer kosten om dit te realiseren? Ik hoop dat er hier zijn die me verder op weg kunnen helpen, want van de helpdesk bij het kwpn wordt ik niet bepaald wijzer...niet echt behulpzaam maar een particulier om zo maar te zeggen.
Als papier niet haalbaar is prima, dan zou ik al dolblij zijn met een kwpn paspoort waarin de afstamming wordt vermeld....ik hoop dat iemand me hier kan helpen. Bij voorbaat heel erg bedankt!!

ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar geloven wij helemaal niets van...

wijsheid vind je in vele boeken,
wijs zijn is soms ver te zoeken.


Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-19 21:53

NatasjavE schreef:
Janine1990 schreef:
Dit is Toronto...
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/49640/toronto

Kan toch indien moeder een KWPN'er is gewoon blauw papier bij?


Zeker.

Maar het papier zal niet waardevoller worden TS ben ik bang.


Papier wat ik op dit moment heb is net zo waardevol als een oude krant :-(

Of het nou kwpn of aes is,ik wil een paspoort waarin de ouders vermeld worden, en sry,maar het kwpn noch het knhs heeft me fatsoenlijk te woord gestaan. Beide zeggen; stuur uw paspoort en papieren maar naar ons, dan kunt u een blanco paspoort krijgen, en mn enige aantoonbare bewijs van afstamming is dan foetsie. Daar ben ik het dus niet mee eens.

ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar geloven wij helemaal niets van...

wijsheid vind je in vele boeken,
wijs zijn is soms ver te zoeken.

Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-19 21:55

NatasjavE schreef:
Toronto is alvast geen KWPN gekeurde hengst. Wat is de afstamming van de moeder?


Volgens vorige eigenaar is afstamming van de moeder Samber, maar meer duidelijkheid heb ik daar niet over. Heb contact gezocht met de huidige eigenaresse (althans als dat nog klopt) en haat de situatie uitgelegd en om informatie gevraagd.

ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar geloven wij helemaal niets van...

wijsheid vind je in vele boeken,
wijs zijn is soms ver te zoeken.


Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-19 21:56

Brainless schreef:
Waar zijn de ouderdieren bij ingeschreven?
Als deze bv een KWPN/NRPS stamboek hebben kun je het nog proberen om met DNA een papier erbij te krijgen.
Als 1 (of geen) van de ouderdieren een erkend stamboekpapier heeft komt er gewoon "ouders onbekend" in het paspoort te staan.


Dus als alleen Toronto papier heeft, en de merrie niet,dan vervalt ook de vermelding van Toronto? (Ben echt een leek op dit gebied)

ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar geloven wij helemaal niets van...

wijsheid vind je in vele boeken,
wijs zijn is soms ver te zoeken.

Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 06:54

NatasjavE schreef:
Maar als de moeder een onbekende afstamming heeft dan zal een KWPN papier, wel of niet in het paspoort vermeld, ook net zo veel waarde hebben als een oude krant.

Ik zou mezelf alle kosten besparen en lekker dit paspoort houden.

Je paard veranderd er niet van en wordt er niet meer waard van.

Het enige wat ik nog kan bedenken is, mits je paard bont is, om het Barock Pinto stamboek te bellen.


Dit paspoort is een ES paspoort, en hiermee kan ik geen startkaart aanvragen.

ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar geloven wij helemaal niets van...

wijsheid vind je in vele boeken,
wijs zijn is soms ver te zoeken.

Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 14:17

Brainless schreef:
Ra_chel schreef:
Volgens vorige eigenaar is afstamming van de moeder Samber, maar meer duidelijkheid heb ik daar niet over. Heb contact gezocht met de huidige eigenaresse (althans als dat nog klopt) en haat de situatie uitgelegd en om informatie gevraagd.


En je zegt dit:
Citaat:
k heb een merrie, maar zij heeft een ES paspoort en ES stamboekpapier


Heb je nu wel of geen stamboekpapier erbij?
Op dat papier staat dan nl ook de afstamming van de moeder.


Mijn merrie waar het over gaat heeft een paspoort en stamboekpapier van het ES. Moeder staat erop vermeld, met ouders onbekend.

ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar geloven wij helemaal niets van...

wijsheid vind je in vele boeken,
wijs zijn is soms ver te zoeken.

Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Re: Kwpn paspoort met afstammingsvermelding dmv dna aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 14:21

Inmiddels uitgebreid contact gehad met het kwpn, dit keer een zeer vriendelijk behulpzame dame aan de telefoon die het uitzocht5en uit heeft gelegd.
Toronto staat in de kwpn database,met dna, moeder Jamila heeft een ir paspoort van het kwpn,de huidige eigenaar werkt mee aan dna onderzoek.
Dus: mijn papieren gaan naar het kwpn,inclusief kopie papieren en dna van de moeder, er komt iemand van het kwpn voor dna en schets van mijn merrie, en dan krijgt ze een kwpn paspoort en wordt ze opgenomen in het B register. Totale kosten inclusief lidmaatschap kwpn €310.
Ik ben blij!

ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar geloven wij helemaal niets van...

wijsheid vind je in vele boeken,
wijs zijn is soms ver te zoeken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers