Wanneer / hoe vaak scannen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cioccolato
Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Wanneer / hoe vaak scannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 07:24

Ik heb een merrie begeleiding pakket. Wil zeggen dat ik gewoon heel veel mag scannen voor 1 bedrag. Ik scan dus gewoon wanneer ik denk van: dit is een mooie tijd. Dan kijken, of weten we al dat ze wel or niet hengstig zijn. Desnoods spuiten we hengstig. Vaak gaan we na een 2 dagen ongeveer weer heen om te scannen, laat ik m'n merrie bij de hengsten houder en die regelt het insimineren. Als 't ei weg is, belt hij en halen we de merrie weer op. Dan scannen we op 18 dagen op dracht.
En dan richting de 30 op hartje. En voor oktober voor de gust verklaring. Maar tussendoor ga ik nog wel eens vaker, ligt er aan hoe de dracht verloopt. Tweeling, minder groeiend etc etc.



Cioccolato
Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Wanneer / hoe vaak scannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:38

Ik scan altijd op het hartje rond de 30 dagen :j
Vind het anders een te groot gat er tussen.

En dan nog eens voor de gust regeling. En soms ook nog wel eens tussendoor, heb toch een pakket.


Cioccolato
Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:38

RAZZ schreef:
Ik weet niet zo goed of ik hier eigenlijk ook iets mag vragen, maar ik waag het erop :').
Mijn merrie is gisteren voor het eerst gedekt, wordt ze nu voor het eerst pas op 16/18 dagen gescand om te kijken of het echt gepakt heeft en zij dragend is?
Ik heb de merrie in bruikleen bij een fokker waar ik al jaren kom, hij heeft alles voor mij geregeld, wat ik super fijn vind! Maar er komen nog weleens wat vragen boven drijven!


Zit je al in het dbt? Dat os anders een goede voor vragen tijdens de gehele dracht en erna :j



Cioccolato
Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Wanneer / hoe vaak scannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 21:05

Je kan je altijd melden hoor!



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers