Wanneer / hoe vaak scannen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RAZZ
Berichten: 48
Geregistreerd: 09-10-17

Re: Wanneer / hoe vaak scannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:06

Ik weet niet zo goed of ik hier eigenlijk ook iets mag vragen, maar ik waag het erop :').
Mijn merrie is gisteren voor het eerst gedekt, wordt ze nu voor het eerst pas op 16/18 dagen gescand om te kijken of het echt gepakt heeft en zij dragend is?
Ik heb de merrie in bruikleen bij een fokker waar ik al jaren kom, hij heeft alles voor mij geregeld, wat ik super fijn vind! Maar er komen nog weleens wat vragen boven drijven!

Joy is the flower that blooms when you do ★


RAZZ
Berichten: 48
Geregistreerd: 09-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:28

Ibbel schreef:
Ja, eerder dan met 15-16 dagen kan je domweg een embryo nog niet zien op de echo, dus eerder dan dat is nutteloos. Ná 18 dagen is niet zo handig als je merrie niet drachtig is, want dan kan ze alweer hengstig zijn zonder dat je het in de gaten hebt en dan zou je een cyclus missen.



Dank je wel voor je snelle reactie! Het komt dus best nauwkeurig, maar dan gaan we met 15/16 dagen zeker scannen. Ik had ze liever al iets eerder drachtig gehad ook, maar ze werd niet zo mooi hengstig dus we hebben haar uiteindelijk hengstig gespoten. Ik vind het best spannend allemaal! Als ik het dus allemaal goed begrijp scan je voor het eerst op 15/16 dagen om te kijken of ze dragend is, maar ook voor tweelingen? Of is dat weer later?
Dan met 30 dagen voor een kloppend hartje en met 3 maanden nog eens ter controle? Sorry voor alle vragen!

Joy is the flower that blooms when you do ★

RAZZ
Berichten: 48
Geregistreerd: 09-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:08

Ibbel schreef:
Je scant idd met 16 dagen ook op tweelingen. Die kan je alleen maar weghalen als ze nog niet ingenesteld zijn. Met 16 dagen is dat nog niet het geval.


Oké, hartstikke bedankt voor de informatie :)

Joy is the flower that blooms when you do ★


RAZZ
Berichten: 48
Geregistreerd: 09-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:31

Anoeska27 schreef:
Ik scan ook altijd de dag na inseminatie om te zien of het ei weg is. En dan inderdaad op 18 dagen.


Dank je wel, dan ga ik daar ook eens achteraan :j

Joy is the flower that blooms when you do ★

RAZZ
Berichten: 48
Geregistreerd: 09-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:33

Cioccolato schreef:
RAZZ schreef:
Ik weet niet zo goed of ik hier eigenlijk ook iets mag vragen, maar ik waag het erop :').
Mijn merrie is gisteren voor het eerst gedekt, wordt ze nu voor het eerst pas op 16/18 dagen gescand om te kijken of het echt gepakt heeft en zij dragend is?
Ik heb de merrie in bruikleen bij een fokker waar ik al jaren kom, hij heeft alles voor mij geregeld, wat ik super fijn vind! Maar er komen nog weleens wat vragen boven drijven!


Zit je al in het dbt? Dat os anders een goede voor vragen tijdens de gehele dracht en erna :j


Nee daar zit ik niet in! Ik dacht eigenlijk dat ik misschien een beetje laat was omdat er al zoveel pagina’s zijn dat ik dat niet bijgelezen krijg :oo

Joy is the flower that blooms when you do ★

RAZZ
Berichten: 48
Geregistreerd: 09-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 04:13

Cioccolato schreef:
Je kan je altijd melden hoor!


Dank je wel, dat ga ik dan toch naar eens doen! Het is best fijn om gebruik te kunnen maken van de kennis van anderen. Zo leer ik nog eens wat :#

Joy is the flower that blooms when you do ★


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers