Advies gevraagd: WFFS hengsten/nakomelingen, marktwaarde?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BigOne
Berichten: 37975
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:03

Wanneer het een goed rijpaard is dan kun je zo’n dier rustig kopen maar om mee te fokken zou ik zeker niet doen. Dit soort genen zou er juist helemaal weer uitgefokt moeten worden, hengsten meteen de ballen er af en merries op een lijst .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 12-06-19 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


BigOne
Berichten: 37975
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 13:08

Benzz schreef:
Tot vorig jaar wist niemand wat van WFFS af, dus om nu zo panisch te doen dat alle hengsten gecastreerd moeten worden en alle merrie's nooit meer gedekt mogen worden lijkt mij een beetje: roomser dan de paus.

Waardevermindering of verborgen gebrek is totaal niet van toepassing bij een sportpaard. Voor de fokkerij melden de mensen die jou het paard willen verkopen het gewoon netjes, dus ook geen verborgen gebrek.


Dan had er ook geen ophef over hoeven komen toch, iedereen wil een goed en gezond paard zonder genetische afwijkingen. Dus ja, imo de ballen er af wanneer een hengst drager blijkt te zijn en zoveel mogelijk registratie van merries die drager zijn. Waarom zou je gewoon doorfokken met paarden die gendrager zijn , nergens voor nodig, keus genoeg.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 37975
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Advies gevraagd: WFFS hengsten/nakomelingen, marktwaarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 15:01

Dan ligt daar een goede taak voor de keuringscommissies en zeker voor de fokkers en ik ga er van uit dat er sowieso geen dragers meer goedgekeurd worden in de toekomst. Dat jij het wel wil gebruiken, ieder staat daar vrij in maar er is zeker wel keus.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


BigOne
Berichten: 37975
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 15:08

Isabel schreef:
Je kan prima fokken met een drager merrie, zo lang je er maar een vrije hengst op zet. Zet je er een hengst op die ook drager is, kan je veulen heel pijnlijk doodgaan.

Och, heb je ook nog kans van 25 % op een gezond veulen hoor. Fokken is toch gokken.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 37975
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 16:04

Maria1990 , dat bericht was een reactie op Benzz en die kan prima voor zichzelf praten. Hoe jij over fokken met paarden denkt was allang duidelijk en jouw paard, jouw beslissingen alleen lijkt het er wel steeds meer op dat je bewust controversiële vragen stelt waarbij reacties die je aanstaan prima zijn maar o wee wanneer er niet in je straatje gepraat word , dan zijn we vervelend, stalkers of wat dan maar ook. Voor de zaken die jij aanhaalt zijn genoeg antwoorden te vinden buiten bokt, ook in dit geval zou ik zeggen: Mail een aantal grote fokkers en vertel dan hier heel belerend dat het zeker geen probleem is om met deze gebreken te fokken.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 13-06-19 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 37975
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 16:42

Boerenverstand ontberen veel mensen tegenwoordig.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 37975
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:10

Wanneer je de blijkbaar de centen hebt om in de hogere prijsklasse rond te shoppen zoek er dan eentje die kerngezond is. Zijn er ook genoeg te koop. Het is ook nog eens een fokmerrie dus het is maar afwachten wat jij er uit kunt halen qua rijden .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 37975
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:14

maria1990 schreef:
Wat geeft jou het recht om beslissingen te maken voor mij? Nogmaals je hebt helemaal niks te maken met waar ik mijn geld aan uit geef. Ik kan van mezelf zeggen dat ik goed kan rijden en dat beamen andere mensen ook die er verstand van hebben :D

Ik neem aan dat dit voor mij is bedoelt ?? Het was een goede raad, problemen heb je met paarden altijd dus waarom zou je ze kopen. Koop een gezonde merrie is alles wat ik zeg, een leuke driejarige waar je de leuke wedstrijden mee kunt rijden voor het serieuze werk begint , pavocup, prinsenstad , misschien wel in de selectie voor Ermelo wk jonge dressuurpaarden. Zijn echt leuk om te doen hoor en paard doet veel ervaring op. En je geeft zelf aan dat deze merrie in de hogere prijsklasse valt, ik weet niet wat jij daaronder verstaat maar wanneer we daar hetzelfde over denken dan ga je toch voor een veelbelovend jong dier.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 37975
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Advies gevraagd: WFFS hengsten/nakomelingen, marktwaarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:24

Mensen geven antwoord op je vraag en dan bek je ze af, wil je wel antwoord of open je expres controversiële topics om te rellen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 37975
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Advies gevraagd: WFFS hengsten/nakomelingen, marktwaarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 13:13

Sommige mensen moeten ondervinden, gewoon doen Maria en geen topics met controversionele vragen( waarbij je het antwoord overal kunt vinden) openen. Dat bespaart je een hoop caplocks en de meesten van ons veel afvragen hoe ongelooflijk sommige mensen kunnen zijn mbt paarden. Een topic openen en dan , wanneer er niet naar jouw tevredenheid geantwoord word maar vermelden dat je al heel veel fokkers hebt gesproken en zij wel in je verhaal meegaan , prima.
Over twee jaar kun je hopelijk een topic openen met een nog levende merrie met veulen, het is je gegund. En dat meen ik ook nog , zoals mijn opa vaak zei: Het geluk is met de ........

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 37975
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 13:56

maria1990 schreef:
Het doet gewoon pijn dat ik succesvol ben met mijn dressuurpaarden inclusief KS merrie en daarom worden jullie persoonlijk. Geeft verder niet hoor :D :D

Als we dan toch persoonlijk worden, hoe gaat het met je haflinger , loopt die al in de sport en met de merrie die drachtig was volgens je da, incl scan?? Dat topic volgde ik toen, nooit antwoord op gekomen. Maria , jij mag wat mij betreft zo succesvol zijn als Anky of weet ik veel wie, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat je een hele dikke duim hebt.

En nu kun je weer gaan temmen want nu ben ik inderdaad persoonlijk dus misschien krijg ik nu wel een waarschuwing of weet ik veel.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 15-06-19 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 37975
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:02

maria1990 schreef:
Leef je nu een werkelijkheid in een fantasiewereld? Je haalt welgeteld drie verschillende topics door elkaar heen die niets met elkaar vandoen hebben :?

Nee hoor, gewoon verbaasd dat jij veel praat maar weinig zegt. En wat betreft fantasie, tja.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 37975
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Advies gevraagd: WFFS hengsten/nakomelingen, marktwaarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 08:18

Maria1990 , het is jammer dat je elke mening die je niet deelt afdoet als opdringerig. En aanraden om met een psycholoog te praten?? Velen zijn met hun ervaring of mening gekomen, sommigen positief , anderen negatief. Jij schiet bijvoorbaat de negatieve verhalen af en juist dat gedrag roept weerstand op. Dit zijn onderwerpen waar prima over te praten valt maar wanneer je topics opent waarbij je mening van te voren al vaststaat dan is er toch niets over te discussiëren . Je vraagt iets, antwoorden passen niet in je straatje en dan is diegene bij jou meteen rijp voor de psycholoog , ik denk eerder dat het balletje dan wel terugkaatst en er nog iemand naast SinneJ kan plaatsnemen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers