Advies gevraagd: WFFS hengsten/nakomelingen, marktwaarde?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ImLucky
Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:44

ik neem aan dat je met dit toppic een soort intresse peiling wil doen voor wffs positief geteste paarden.

zwart op wit is een paard niet meer 'waard' dan de 1400 eur slachtwaarde.
uiteindelijk is het altijd wat een gek er voor wil geven. i de paarden sector is wat dat betreft het minst geprofecionaliseerd.

IK zou nooit een wffs dragende merrie willen, okal zou ik haar zelf niet dekken, je weet nooit hoe het leven loopt en als een volgende eigenaar dat wel zou doen zou ik dat echt heel erg vinden. daar zou ik mn handen nooit aan vuil maken.

LUCKY-Liberto-24j-gelderse pony-ruin-drL1+9-buitenritjes pensioen<3 lucky en anika gaan los op het strand in oudorp!!
ANIKA-van de zuidzijde-10j-2e premie shetland-merrie-grasmaaier en bak slepen<3
Karel-Cestino Rosa MDM-5j- hannoveraan (brandmerk 86) (cloney(contender)xEsprit)-zadelmak!<3


ImLucky
Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:47

Benzz schreef:
bettyvn schreef:
ik neem aan dat je met dit toppic een soort intresse peiling wil doen voor wffs positief geteste paarden.

zwart op wit is een paard niet meer 'waard' dan de 1400 eur slachtwaarde.
uiteindelijk is het altijd wat een gek er voor wil geven. i de paarden sector is wat dat betreft het minst geprofecionaliseerd.

IK zou nooit een wffs dragende merrie willen, okal zou ik haar zelf niet dekken, je weet nooit hoe het leven loopt en als een volgende eigenaar dat wel zou doen zou ik dat echt heel erg vinden. daar zou ik mn handen nooit aan vuil maken.


Welke slager breng jij ze dat je 1400 euro krijgt? Laatste keer, al is dat even geleden, was het echt rond de 150 euro voor een groot paard.


https://www.nieuweoogst.nl/marktprijzen ... n-en-ponys

ik ga van deze prijzen uit. uit eindelijk is het vlees het enige van echte waarden. emotionele waarde kent geen prijs. alleen goede marketing.

LUCKY-Liberto-24j-gelderse pony-ruin-drL1+9-buitenritjes pensioen<3 lucky en anika gaan los op het strand in oudorp!!
ANIKA-van de zuidzijde-10j-2e premie shetland-merrie-grasmaaier en bak slepen<3
Karel-Cestino Rosa MDM-5j- hannoveraan (brandmerk 86) (cloney(contender)xEsprit)-zadelmak!<3

ImLucky
Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:07

Benzz schreef:
bettyvn schreef:
[

https://www.nieuweoogst.nl/marktprijzen ... n-en-ponys

ik ga van deze prijzen uit. uit eindelijk is het vlees het enige van echte waarden. emotionele waarde kent geen prijs. alleen goede marketing.

Maar die prijzen krijg je echt niet als je ze naar Nijkerk brengt. Misschien voor als ze de grens over gaan, maar dan nog echt geen 1400.


oke dat weet ik verder dan ook niet precies maar daar gaatt in principe ook niet om.
feit blijft dat dier niet meer waard is dan zijn vlees omdat emotionele waarde niet te berekenen valt. en ik zeg ook niet dat de merrie naar de slager moet oid.

maar als dit een soort markt onderzoekje is, vindk het laag wanneer men bij advertentie/verkoop niet vermeld dat merrie drager is, en mocht ze drager zijn zou dat voor mij aanzienlijk waarde dalen.

LUCKY-Liberto-24j-gelderse pony-ruin-drL1+9-buitenritjes pensioen<3 lucky en anika gaan los op het strand in oudorp!!
ANIKA-van de zuidzijde-10j-2e premie shetland-merrie-grasmaaier en bak slepen<3
Karel-Cestino Rosa MDM-5j- hannoveraan (brandmerk 86) (cloney(contender)xEsprit)-zadelmak!<3

ImLucky
Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:30

ja maar daar is niet 1 antwoord op.
uiteindelijk moet iemand 'verlieft' worden op die merrie.
in mijn ogen is dankzij het wffs gen dr pappier weinig meer waard aangezien ik niet zou fokken met een drager. dus dan komt dr waarde 100% van merrie haar eigen kwaliteit, opleidingsniveau en leeftijd (hoogte, karakter, ect ect). daar komt bij dat als ik een merrie koop, ik graag eens een veulen wil fokken. dus ik zou haar laten staan. en zou mezelf zeker flink bedondert voelen als het verzwegen word.

maar de buurman kan dat anders zien.

LUCKY-Liberto-24j-gelderse pony-ruin-drL1+9-buitenritjes pensioen<3 lucky en anika gaan los op het strand in oudorp!!
ANIKA-van de zuidzijde-10j-2e premie shetland-merrie-grasmaaier en bak slepen<3
Karel-Cestino Rosa MDM-5j- hannoveraan (brandmerk 86) (cloney(contender)xEsprit)-zadelmak!<3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 7 bezoekers