Advies gevraagd: WFFS hengsten/nakomelingen, marktwaarde?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

emilyslaluna
Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:18

Ik begrijp niet precies wat je doelen met de merrie zou zijn. Als rijpaard kan ze perfect dienen maar ik zou er niet mee fokken, net als dat de fokker er niet mee wilt fokken. Het doet niet minder aan de marktwaarde. Ik begrijp het verborgen gebrek niet, want het is toch niet verborgen??


emilyslaluna
Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:11

Sclimpre schreef:
maria1990 schreef:
Het gaat niemand wat aan wat dit paard moet kosten en dat zijn jullie zaken imo ook niet. Keer op keer lukt het voor een aantal niet om inhoudelijk te reageren wat betreft het onderwerp WFFS :)*

Mensen reageren op de topictitel : advies gevraagd: WFFS hengsten/nakomelingen, marktwaarde
en proberen te antwoorden op de vraag in jouw OP : ...wat is dan een reƫle vraagprijs?

Ik wilde net hetzelfde typen. De bokkers reageren juist op de inhoud van je OP. :=

emilyslaluna
Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:11

maria1990 schreef:
Het is altijd nog maar de vraag of de eventuele nieuwe koper wel de volle mep wil betalen voor een WFFS drager en omdat ik niet kan zeggen of de merrie nog voor de verkoop gaat in de toekomst dan kijk ik liever verder voor een paard die actief in de sport meeloopt die geheel vrij is van WFFS.

Maar er verandert toch niks aan de vraagprijs vanwege WFFS? Als het een merrie is die evenveel kwaliteit vertoont als een goede sportruin, dan is die net zo veel geld waard. Maar dit is ook al vaak genoemd in het topic.

emilyslaluna
Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:35

maria1990 schreef:
Dat is dus inderdaad de vraag ook? Er zullen ook genoeg mensen zijn die er niet meer dan de slager prijs ervoor over hebben en een andere koper wil er waarschijnlijk wel de volle mep ervoor betalen. Stel dat de merrie een blessure krijgt en daardoor niet meer gebruikt kan worden als sportpaard of als recreatiepaard dan heb je immers niks meer aan de merrie vanwege dat ze een WFFS drager is en dan zul je hoe dan ook altijd tegenstanders van krijgen waardoor je uiteindelijk met een grasmaaier komt te zitten die niet iedereen als fokmerrie wil gebruiken i.v.m dat er een kleine kans erin zit dat het veulen dood geboren kan worden. Ik maak voor mezelf bepaalde afwegingen waar ik wel en niet mee wil fokken wat betreft de fokkerij.

Ik ben er helemaal mee eens dat je er liever niet mee fokt. Maar dat is niet waar ik op doel. Ik reageer op het prijsverhaal. Natuurlijk zijn er altijd mensen die niet meer dan de slachtprijs willen betalen of juist mensen die veel ervoor over hebben. Dat is nou net het hele concept van vraag en aanbod. Het geldt voor elk aankoop die iemand doet.

De merrie zou inderdaad in de loop van de tijd een blessure kunnen krijgen, net als elk ander paard. Dat ze daarna geen functie meer heeft in de fokkerij is gelijk aan een ruin die geblesseerd raakt. Maar dat neemt niet weg dat zowel de ruin als de merrie oorspronkelijk veel waard kunnen zijn door hun prestaties. Als men op jou manier zou redeneren, dan zouden er enkel merries en hengsten gekocht worden vanwege het risico dat er na een blessure geen waarde meer is.

Ik vind het verstandig dat je verder zoekt naar een ander paard die wel gezond is voor eventuele fok als plan B in de toekomst. Zo heeft iedereen wensen aan een paard en iedereen heeft ook het recht om verder te zoeken tot die wensen voldaan zijn. Misschien is er iemand die op zoek is naar een gave sport merrie die verder geen fokdoel heeft. Dan is dit paard misschien ideaal en dus betalen ze ook de vraagprijs ervoor. Iedereen blij :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nimby en 55 bezoekers