Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:28

Sommige mensen hebben een fantastische IQ maar een EQ om te huilen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:49

MariekeTV schreef:
Zeg dat Bigone.
Denk je eindelijk een fatsoenlijk bericht en dan toch nog net even die laatste zin erin gooien, echt jammer.


Dat is een terugkerende tendens in bijna alle berichten, even positief dan er iets achteraan om zichzelf beter te voelen. Dit soort mensen hebben geen paard maar therapie nodig als ze dat al niet hebben.
Dat is namelijk het minste wat je kan doen, iets over een ander zeggen waardoor je jezelf beter, verhevener voelt, bah :r

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:12

Tja, een vrouw kan het kalmer aan doen, gaan liggen bij pijn in rug en bekken , een paard kan maar even liggen en zal door het inzakken van de rug veel pijn ervaren omdat de ks dan weer tegen elkaar aanschuurt en zelfs zal toenemen door de op elkaar klappende wervels. En die pijn kun je de eerste maanden door training vermijden bij een paard , laatste drie maanden niet terwijl de dracht dan op zijn zwaarst is. Of je moet denken dat je je paard flink door kunt trainen tot aan de bevalling

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 08:50

Er is ook nog zoiets als gezond verstand, goed nadenken of je je merrie op wilt offeren voor het hebben van een veulen uit haar. Je geeft aan voldoende financiële armslag te hebben om meerdere paarden te onderhouden dan kun je uit de lijnen waar je merrie uitkomt beter een veulen kopen i.p.v. het leven je merrie en misschien zelfs het gewenste veulen op spel te zetten.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:36

Maria, je maakt een hele grote fout door alle ks over een kam te scheren. Dat jouw paard met mesotherapie op de been kan blijven en een ander paard niets eens pijnvrij in de weide kan staan is een groot verschil. Heeft niets met voldoende geld te maken. Jij hebt mazzel een ander niet en geeft een dier een humaan einde. Dat jij de liefde voor een dier in twijfel trekt doordat mensen het laten gaan is niet netjes. Deze mensen handelen ook naar eer en geweten en niet naar de portemonnee. En hebben heel veel verdriet om het overlijden van hun paard. Wanneer een da tegen mij zou zeggen dat het lapmiddelen zijn en je alleen hun portemonnee spekt, daar heb ik respect voor. En ken je je paard goed dan weet je ook dat ze doodongelukkig kunnen worden wanneer ze de hele dag op de wei moeten, niet alle paarden maar sommige dieren kwijnen weg. En als aanvulling, rust roest zeker bij artrose waar het paard waar jij van zegt dat het niet ingeslapen hoefde te worden ook ernstig door was getroffen .Paard was door de aandoeningen en dus pijn niet te trainen en rust op de weide had de situatie alleen verergerd .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 12:25

maria1990 schreef:
Ik weet waar ik het over heb dus je hoeft mij niet te komen uitleggen wat KS inhoudt. Het is niet alleen de mesotherapie wat bijdraagt aan een pijnvrij leven zoals vele hier denken. Je moet daarnaast ook goed kunnen rijden en weten hoe je zo'n paard correct kunt verbeteren in zijn bewegingen. Indien je dit zelf niet kunt of daar niet voor openstaat dan zal zo'n paard alleen maar verslechteren en gaan compenseren elders in het lichaam. Tuurlijk zijn er paarden die echt niet meer te helpen zijn en die moeten niet alleen vanwege KS worden ingeslapen maar vanwege compensatie van problemen met het bewegingsapparaat. Er is tegenwoordig heel veel mogelijk op het gebied van KS dus KS hoeft niet het einde te zijn. Ik wil gewoon volkomen dat de enige oplossing inslapen is.

Wellicht is het ook verstandig om mensen niet met paarden te gaan vergelijken. Ik wil graag een veulentje van m'n merrie maar mocht dat er niet inzitten de wereld vergaat niet hoor ;) Haar welzijn is voor mij vele malen belangrijker. Dierenwelzijn staat altijd op nummer 1. Ik zie wel wat de toekomst ons brengt.

Maria , hiermee plaats je jezelf weer boven anderen door de suggestie dat je goed moet kunnen rijden om met een ks paard om te kunnen gaan. Misschien heb je zelf niet door dat je op de manier waarop je zaken zegt gewoon anderen negatief benaderd . En ik ben het eens met je opmerking dat een paard, niet alleen een ks paard, correct gereden moet worden om schade te voorkomen maar dat is niet aan alleen maar topruiters voorbehouden. Er zijn veel mensen zonder enige ambitie die een paard erg fijn rijden. Kijk naar je eigen paard, blijkbaar gereden door hoogopgeleide ruiters maar toch kapot.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:51

Maria, wie doet hier aannames? Wederom een sneer en het is treurig dat je dat zelf niet ziet. Ik sneer ook, jazeker want ik erger me aan je onvermogen om gewoon te reageren zonder meteen weer mensen onderuit te halen. Kan het topic laten voor wat het is, natuurlijk maar misschien ben ik wel benieuwd wanneer je eindelijk inziet hoe het kan dat je deze reacties oproept. Want ook nu, de zin niet leuk voor jou om te horen?? Daarmee geef je aan te denken dat ik een ks paard heb en dat ik niet kan rijden, dat eerste heb ik niet en de tweede, nee de gp oefeningen zitten er niet meer in. En ook geen ambitie meer om weer op dat niveau te komen. Maar ik heb nog nooit een paard naar de Filistijnen gereden, mijn kinderen ook niet en bij mijn vroegere werkgevers ook niet dus ergens zal ik wel wat goed doen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:23

Dan vind ik het wel heel apart dat de mensen die wel fokken met een paard met ks dat niet hier openbaar neerzetten , hoeveel pb’s heb je gehad 10? 20 ? Of geen pb’s en probeer je op die manier je eenzijdige mening goed te praten voor de mensen die je hun ervaringen meedelen waarbij het niet goed ging. Laat die mensen zich hier melden want dat kan leerzaam zijn , in welke mate ks, hoe was de merrie na de dracht? Maar ik denk dat er weinig mensen zich hier melden.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 14:37

Even wat aanvullende vragen aan de ts:

Hoe oud was merrie bij de geboorte van het laatste veulen.
Zijn alle nakomelingen actief in de sport en heb je ze zelf al zien lopen.
Heb je onderzocht hoe met andere nakomelingen van de moeder van de merrie is gegaan mocht ze die hebben.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 13:33

Fokkers die met goede lijnen fokken stellen alles in het werk om de meestal elite merries gezond te houden. Natuurlijk kan ook bij hun in de loop van de jaren ks bij een van de merries openbaren want net als de mens komen er kwalen bij het ouder worden. Deze worden niet meer voor de fok ingezet. Hooguit nog embryo’s in een draagmoeder. Maar de twee fokkers die ik ken doen dat alleen wanneer de ks door trauma is ontstaan.
Ondanks dat ks nog niet bewezen erfelijk is willen ze absoluut geen risico nemen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 15:42

Movement schreef:
bigone schreef:
Fokkers die met goede lijnen fokken stellen alles in het werk om de meestal elite merries gezond te houden. Natuurlijk kan ook bij hun in de loop van de jaren ks bij een van de merries openbaren want net als de mens komen er kwalen bij het ouder worden. Deze worden niet meer voor de fok ingezet. Hooguit nog embryo’s in een draagmoeder. Maar de twee fokkers die ik ken doen dat alleen wanneer de ks door trauma is ontstaan.
Ondanks dat ks nog niet bewezen erfelijk is willen ze absoluut geen risico nemen.


Dit is misschien ook nog een idee. Als je heel graag een veulen wilt uit deze merrie, misschien kan je dan een draagmoeder regelen. De merrie zelf word niet belast, je kan dan nog heel lang van haar genieten, maar het veulen, ondanks bij een andere merrie, heeft wel haar genen.


Ts heeft al aangegeven dat dat geen optie is omdat ze ivm genen dat niet ziet zitten.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:05

Elisa2 schreef:
Even ontopic dan, ik ken iemand die fokt met een merrie met KS. Paard had er ook gedragsproblemen door ohz, exterieurmatig en qua beweging zeer goed paard met predikaat. Kon zeer goed springen maar dat maakte de KS erger. Dit paard wordt niet slechter van de dracht in ieder geval. Paard is er nooit voor behandeld geweest.

Zou ik het zelf doen? nee..ik vind dat je wbt de fokkerij niet kritisch genoeg kan zijn voor wat betreft de gezondheid. Wil je het toch perse dan zou ik in dat geval zeker een draagmerrie aanraden.


Het kan, afhankelijk waar de ks zit en of het paard nog bereden moet worden. Een merrie die ks op een "gunstige" plek heeft door een trauma zal zeer waarschijnlijk een dracht goed kunnen uitdragen. En mochten er toch aanwijzingen zijn dat het erfelijk is dan loop je met een merrie met ks door een trauma gewoon minder risico. Maar het voorbeeld wat jij aanhaalt, die merrie word alleen als fokmerrie of ook nog als rijpaard gebruikt??

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 08:12

Elisa, dus die fokker neemt bewust het risico een erfelijke aandoening door te geven. Enig idee hoe het met de veulens gaat? Want dat zou ik wel interessant vinden .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:49

maria1990 schreef:
Bij deze deel ik openbare ervaringen:



Citaat:
superpony schreef:
Onze merrie is 26, heeft KS. Met 20 bij ons teruggekomen en had ze het al. Toen al geen last en geen idee hoelang ze het toen had, want daarvoor 12jr niet gezien.

Ze gaat gewoon mee bos in onder het zadel.

Maar een totaal andere situatie. Zij heeft tot 8jr terug veulens gehad. 6 in totaal.

Bron van informatie:
[MD] Kissing spines maar geen last van?


Paarden met KS kunnen dus zelfs meerdere veulens ter wereld brengen. (Oud worden). En nog bereden worden ook :D

Heeft deze merrie dezelfde bouw , dezelfde kissing spines en moet ze ook dressuur lopen zoals de jouwe? Want dit gaat om een quarter , andere bouw, andere manier van rijden en de mate van ks zal bij jou niet bekent zijn of heb je de röntgen kunnen vergelijken?
Ik denk dat je maar gewoon moet gaan fokken met je merrie en dan zien we over twee jaar, of wanneer je je bedenkt , over een jaar wel weer. Want het is wel duidelijk dat je er alles bijhaalt om maar te rechtvaardigen dat je een veulen van dit dier wil. Niemand, ook je da niet , kan van te voren zeggen hoe het uitpakt.
Of het verstandig is , daar kun je idd lang over discussiëren maar ga niet de ene merrie met ks vergelijken met de ander want dat is appels met peren vergelijken.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:11

Popstra schreef:
Dat een Quarter een andere bouw heeft wil nog niet zeggen dat dracht ook anders is dan bij anders gefokte paarden. Quarters zijn ook topzwaar tijdens de laatste maanden Vd dracht. En omdat ze anders gereden worden wil ook niet zeggen dat daardoor geen last van KS zouden hebben. Helemaal als ze door het bos rijden lopen ze niet heel de weg over hun rug met hun neus naar beneden.

Popstra , ik zeg alleen dat je geen twee paarden met ks kunt vergelijken qua dracht. En ts doet dat wel, dat is alles.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:53

Er is niemand die betwist dat je geen gezond veulen uit de merrie kunt halen maar velen betwijfelen of je merrie het wel overleefd , dat is het, niet meer en niet minder.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:07

Benzz schreef:
ElviraKelan schreef:
Indien jouw paard een andere vorm van pijnstilling nodig heeft tijdens de dracht, jouw paard heeft daar meer risico op, is dat dan niet schadelijk voor het veulen?

.

Nee.

Je moest trouwens eens weten hoeveel merrie's er op de buut staan tijdens dracht en veulen aan de voet.

Nou, complimenten voor die eigenaren. Bij honden en katten heb je broodfokkers , bij paarden blijkbaar ook.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 12:01

Jij hebt blijkbaar veel nieuwe inzichten gekregen door fokkers aan te schrijven. De mensen hier in dit topic hebben nieuwe inzichten gekregen over hoe sommigen over kapotte paarden denken mbt nog enig nut hebben.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 13:28

Welke fokker? Superpony???

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:02

Ts , je hebt twee dingen gezegd, namelijk dat je het allerbeste met je dieren voorhebt en de tegenhanger , ik vind dat een veulen van deze merrie een schadeloosstelling is voor alle geld dat ik er al ingepompt hebt. Twee opmerkingen die niet met elkaar stroken en gezien de uitkomst van dit topic ha je dus voor optie twee. Maar ga dan niet de heilige Maria uithangen en kom gewoon voor je mening uit, paard kost klauwen met geld, ik wil goedkoop een volgend dressuurpaard en dat het dan fout af kan lopen met de huidige beschouw ik dan maar als collateral damage.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:18

Benzz ben jij woordvoerder? Ik hoop dat ts zich realiseert dat ze nogal wat tegenstrijdige betichten de wereld instuurt en dat ze iedereen die haar uit ervaring verteld dat fokken met ks goed verkeerd kan gaan meteen afschiet door zich te verschuilen achter een da en een fokker. Wanneer ze echt zo begaan was met haar merrie had ze voor de draagmoederoptie gekozen maar daar heeft ze geen zin in want ze gooit het op de genen( hoezo genen)) werkelijke reden zal zijn dat ook dit meer kost dan uit je eigen merrie ern veulen trekken.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Anke_, Janinevv en 46 bezoekers