KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 06:22

Even een snel berichtje, maar mag ik ook meekletsen?

Ik heb een Toto jr. merrie uit juli 2016 en wil dit jaar ook naar de keuring met haar.
Ze is nu natuurlijk pas 2,5 jaar oud dus nog ontzettend jeugdig.

[ img ]


Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:56

Ja, blij mee! Ze loopt op het moment nog lekker buiten hoor, doe er nog niks meer mee dan alleen poetsen.
Ze is nog wel erg klein en beknopt. Ik schat haar op 1,60 nu maar ze is echt zo ontzettend 'kort' nog.
Hebben jullie enig idee hoe ze hiernaar kijken op een keuring?

De glamourdale vind ik ook leuk, flink paard al voor nog geen 2 jaar oud op die eerste foto. Hoe is dat nu dan?

Knappe dames ook Seven, fijn dat de karakers ook zo goed lijken. Dat is toch meer dan de helft van het totaalplaatje vind ik.

Wat is het voor bloed Lily_fee? Lieve blik heeft ze in haar ogen. Ik zou er rustig mee aan de gang gaan, denk dat ze nog erg veranderd als er wat bespiering op de bovenlijn komt.

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:48

KahluaB schreef:
@ Rytm; lijken haar hoeven nou zo klein .. of..?


Ze zijn vooral vrij kort. Kwam van de kurkdroge wei van van de zomer.

Knappe merrie Bobje26!

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:09

Ik heb in Belgie gewerkt en ook ooit een KWPN merrie naar het sportpredicaat moeten rijden.
Ik heb toen de M3 gereden en volgens mij ook voor de zekerheid de jury de merrie laten identificeren adh van aftekeningen in paspoort (kan me niet herinneren dat we een chip hebben laten uitlezen).
Toen protocol opgestuurd naar KWPN en is goedgekomen.

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:39

Leuk! Ik denk dat ik 2 maanden van te voren 3x in de week ga longeren. Opstellen en aan de hand draven veel meenemen en los in de baan ook oefenen. Mijne wordt pas 3 in juli, dus ik wil echt niet teveel doen nog. Mocht ze te jeugdig blijven, gaan we lekker niet.

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 19:59

Mijn Toto ingeschreven voor Midden-Beemster 1 juli. Spannend!

Leuk Mosh, ook een Toto. Ben benieuwd!

Ajesca, ja dat groeien kost ze veel energie en zit ze soms ook wat 'in de weg'.
Mijne verandert ook bijna met de week dus ik doe er nu nog bijna niks mee.
Ik denk dat ik in april ga beginnen met 3 keer in de week longeren.

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 19:16

Leuk paard Mosh!

Ik heb mijne nu paar keer gelongeerd en de laatste twee keer ook met touwtjes. Ben zo blij met haar!
Ik doe pas zadelmak maken na de keuring, maar dat heeft met de leeftijd en ontwikkeling van mijne te maken. Ze is van begin juli en ook nog heel klein en tenger.

https://youtu.be/RAl2hWL9Igs

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 05:03

Moeilijk he Firegirl, ze veranderen nog zo op dit moment.

Ik ga naar Midden-Beemster Marie, 1 juli. Fijn dat het zo goed gaat. Je ziet inderdaad vaak snel verandering op hun lijf als je een beetje gaat longeren, alsof er meer model in komt ofzo.

Mijne doet het longeren braaf, afspuiten is wel echt een drama. Maar we prutsen lekker door.

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:05

Wij hebben ook twee 5/6-jarige merries staan. Hoe kijken ze daarnaar bij de IBOP? Qua oefeningen is het niet heel spannend maar wat verwachten ze qua gedragenheid en expressie?

Mijn 3-jarige begint het goed te doen aan de longe. Heb er vandaag een plastic zak gevuld met stro aangehangen aan 1 kant. Ze is echt enorm scherp en dominant, vandaar. Met andere paarden van mijn werk heb ik veel Tristan Tucker werk gedaan, die zijn daar enorm van opgeknapt dus met de mijne ben ik daar nu ook mee bezig. Werpt snel z'n vruchten af moet ik zeggen.
Met afspuiten is het echt wel moeilijk nog, ze stormt echt bizar vlug en heftig en steigerend de wasplaats uit, echt geen houden aan. Maargoed, hebben er meer zo gehad dus komt met deze ook wel goed.

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 19:15

Ja precies.. dan denk ik dat we ze gewoon Z2 starten, lijkt me dan makkelijker..

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:46

Mooie merrie! Heb niet veel verstand van springpaarden, maar ze ziet er leuk uit! Karakter klinkt ook fijn inderdaad, als jong paard soms nog wat moeilijk maar later gaat dat voor je werken. :)

Mijne staat sinds gister op een ijzertje, wordt al een echte dame.

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 08:08

Wat spannend, al die veulentjes!

Mijne gaat na de centrale keuring (mochten we daar belanden) naar Marcel Beukers (Noord-Holland) om zadelmak gemaakt te worden, dus misschien dat ik hem ook vraag om haar daar te pakken.

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 05:03

Gefeliciteerd Fairlady! *\o/* Heel gaaf en wat een knap paard!

Bizar he Seven. Ze lijken soms inderdaad met de week te veranderen op het moment. :oo

Wat lastig Mirjam, maar een maand is wel nog even dus wie weet..

Gisteravond ben ik met mijn smurf naar de oefenavond in Midden Beemster geweest.
Ik vond het super leuk! Ze was voor het eerst het pad af en vond het allemaal berespannend maar hield zich kranig. Stappen en draven deed ze goed, galopperen ging wat lastiger, ze ging liever groot draven en hield het ook al snel niet meer vol. Merk dat thuis ook wel met longeren, echt mooi in balans galopperen houdt ze dan ook niet lang vol nog. Vind het niet zo erg, ze moet volgende maand nog 3 worden.

Zal voor de liefhebber vanavond een kort filmpje plaatsen, moet nu zo werken.

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 06:47

https://youtu.be/F0wrZYyl4Q4

Ben benieuwd naar jullie meningen! Heb echt geen idee wat ik kan verwachten, had verwacht wel wat feedback te krijgen maar echt helemaal niks. Dat was wel jammer.


Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 08:25

Toto jr x Jazz x Ferro

Wat vind je er qua exterieur minder aan? Ik vond dat ze in beweging nog wat meer met de schoft omhoog en vanuit de schouder mag, maar ze overloopt zich ook nogal.

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 08:56

Lendenen is misschien wel wat van te zeggen, al moet ik zeggen dat ze de laatste tijd naar mijn idee een beetje gaan uitlijnen, dus heb nog goede hoop. :D

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 18:10

Ja dat klopt, ze heeft ook nog heel weinig werk gehad. Heel bewust, omdat ze volgende maand pas 3 wordt. Ik houd haar liever thuis als het nu nog niet goed genoeg is, dan dat ik nu al volle bak aan het longeren ga. Maargoed, daar had ik dus graag wat feedback over gehad.
Ja stappen doet ze opzich wel goed, dus dat gaan we een beetje oefenen. Het is ook wel een hele hete tante. :D

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 05:03

Paar weken.
Ik ga die video ondertussen even op prive zetten, aan het aantal weergaven te zien zitten hier meer meelezers dan we denken. :')

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 04:55

Wat leuk Libera! Ze ziet er lekker geconcentreerd uit zo. <3

Marie, staat jouw merrie bij van Manen? Ik zag iig allerlei filmpjes langskomen van een oefendag daar.
Ja, precies wat je zegt, spanning doet een hoop.. Gaan ze dat daar nog vaker oefenen, in zo een entourage? Wanneer moet jouwe?

Ik sprak verder mensen die best thuis zijn in het keuringsklaar maken van hengsten en merries, en die vertelden dat om de dag 20 min en dan afwisselend aan het halster en bijgezet best prima was. Dus ik rommel gewoon lekker zo door.

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:22

Whutttt.. da's een duur grapje!

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 04:41

Aah wat naar! Wanneer zou je moeten?
Wel fijn en leuk dat je commentaar kreeg tijdens de oefenavond. :)

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 05:02

Gefeliciteerd! Heel gaaf paard! Had er al over gelezen op KWPN en dacht al, hee dat moet jouwe zijn volgens mij.

Fijn dat ze opknapt Ajesca, hoop dat je toch nog kunt gaan.

Mijne is gister weer naar de smid geweest, finishing touch. :P
Ook het afspuiten gaat ein-de-lijk een beetje, dus ze kan toch nog knap heen. :')

Oja, gister ook een voorbrenger en aanjager geregeld voor de CK, mocht ze daarheen gaan.
Geeft toch een beetje rust.

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:22

Hoe zit dat eigenlijk met die witte kleding? Kan je ook een witte rijbroek aan, of moet ik er speciaal een witte broek voor kopen?

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:38

Spannend voor jullie dus morgen en donderdag! Succes!

Jammer Ajesca, maar 18 juli is ook al bijna en hoop dat ze er dan weer top voorstaat.

Oke, thanks, dan ga ik even een witte gewone broek scoren.
Ik mag maandag om 15.00 uur. :)

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 04:53

Wat jammer Ajesca. Wel een knappe merrie zo op de foto's hoor!
Kreeg je nog een beetje uitleg?

Gefeliciteerd Gomir!

Aha, dus mijne moet maandag om 15.00 uur op het straatje, stond idd bij uur van te voren aanwezig zijn, dus tussen 14 en 15 wordt ze dan al gemeten en chip gelezen?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FleurSandro, Jacquelinee_, vossenhol, Webding en 53 bezoekers