Veulen 2 weken oud, krachtvoer.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Veulen 2 weken oud, krachtvoer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-19 09:22

Het veulen van mijn merrie, nu 2 weken en 2 dagen oud, begint al mams dr krachtvoer te pikken. En toen ik dr vanmorgen een emmer met een beetje voer erin aanbood begon ze er ook echt van te eten (zelfs krabben met dr voorbeen dat het niet snel genoeg ging). Heb ook alleen een emmer aangeboden omdat mams geen kans kreeg van het veulen om zelf dr krachtvoer op te eten. Tis een dametje :D
Nou is het voor mij al 10 jaar geleden sinds hier een veulen geboren is, en alles zit niet helemaal direct meer in mijn hoofd. Maar is dit niet heel erg vroeg om al anders dan moeders melk te eten?

Mams ziet er overigens super uit. Krijgt ook merriebrok ed. Veulen drinkt ook echt wel goed, melk loopt ook goed. Vaak genoeg dat ze met een melk overstroomt gezicht onder mams vandaan komt.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.



rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-19 09:57

Ja mams had nog de oude voerbak die in de stal hing. En dat is zon kleintje. Gaf en geeft kind dus fijn de kans mam te blokkeren met eten :D :+ Moet even een grote bak ophangen. Maar ik vond en vind het zo vroeg dat ze al begint. En het is niet een klein beetje mee eten, proeven ed. ze eet echt. Had er dus ook gewoon nog niet aan gedacht dat ze een grotere voerbak moest hebben.

Cementbak gaat nog niet werken. Kind heeft dr benen te lang naar dr hals is :') Dan moet ze in spreidstand, en daar ben ik weer geen voorstander van.


Kabayo schreef:
Ik zou toch echt veulenbrok geven :)


Ik ga ook zo even veulenbrok halen. Het was dat ze me verraste door zo vroeg al aan anders dan melk te beginnen.

Ja ik had ook altijd een veulenbakje naast die van mams. Speciaal met verdeling erin zodat mams niet veulens brokjes kon opeten. Die merrie was nogal van het voer.
Maar deze merrie geeft alles aan dr veulen, dat kind is dr alles.
en nee volgens mij is er ook niet zoveel verschil tussen merriebrok en veulenbrok. Dat was ik nu heb is zelfs merrie jaarling brok. Kan je dus tot aan jaarling geven. Maar die brok is vrij groot, dus ga even zakje kleine veulen brokjes halen zo :D

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers