Wel een mooi ei, maar insemineren lukt niet. Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

peach2001
Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 22:44

Als ze na het springen nog een week hengstig blijft kan het zijn dat ze een 2e ei ontwikkeld en dat die wel netjes springt en de cervix dan wel mooi slap is. Ik zou haar nogmaals laten scannen na het weekend als ze dan nog mooi hengstig toont. Laat je niet gek maken door de da op het ki station. Ook die missen vaker. Holstud bijv heeft beide keren dat we er kwamen voor inseminatie fout ingeschat. De eerste keer hebben we geluisterd en bleek achteraf dat we wel precies goed waren geweest met insemineren en dus gemist hadden door hun kennis en kunde waar we naar luisterden, 2e keer was er een hoop commentaar en wilden ze eerst scannen maar heb ik aangedrongen op niet zeiken maar insemineren en toen was het netjes raak ondanks dat ie er van overtuigd was dat ze niet drachtig zou raken. En ja, dat is een grote die niet anders doen dan merries scannen en insemineren. Als je merrie net even anders werkt dan past het niet in het plaatje.

Mocht ze geen 2e ei ontwikkelen dan zou je kunnen bijspuiten een dag vóór verwachte hengstigheid of het ei afspuiten als het er mooi uitziet, 1 van beide opties zou kunnen helpen.

https://gofund.me/5569a4bb Taylor heeft een hartoperatie nodig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flew en 9 bezoekers