Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
rien10
Berichten: 14399
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 09:21

VisibreTeam schreef:
Sowieso de redenatie: "merrie is niet goed dus we stoppen er maar een veulen in" die ik enorm vaak voorbij zie komen....

Er zou alleen nog maar met gezonde dieren gefokt mogen worden.


Precies! "Ik kan er niks meer mee. Dan maar fokken."

Zo raar!


rien10
Berichten: 14399
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 09:25

Dat is waar. Maar dat moet je dan wel zeker weten. Volgens mij is nog steeds niet bewezen dat de aanleg voor KS niet erfelijk is.

Mijn post had idd beter de tekst kunnen hebben: "Ik kan er niks mee, dan maar fokken. Erfelijkheid? Mwah, ik ga fokken."

rien10
Berichten: 14399
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 09:29

@ Sclimpre Dat is mijn punt dus ook. Ik heb een KS paard gehad. Niet als jonkie gekocht, dus ik weet niet hoe of wat uit zijn eerdere jaren. Maar daar heb ik echt ALLES qua management aan gedaan om het ok te krijgen. En dat lukte gewoon niet. Klinisch beeld was niet eens zo heftig, maar man man, wat had dat paard een last van zijn lijf. Hij mocht van mij naar de paardenhemel. Dat was echt beter voor hem.

rien10
Berichten: 14399
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 09:35

En andersom. Goed management en toch helemaal kapot.
Een dekking, dracht en bevalling is echt topsport. Ik zou mijn dier er niet aan willen blootstellen.

rien10
Berichten: 14399
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 10:12

anjali schreef:
Een vraagje: Een embryo zit toch door de navelstreng verbonden aan de echte moeder. Hoe kun je die eruit halen en in een draagmoeder stoppen,dan is er toch geen navelstreng?


Als de ET (Embryo Transplantatie) in een zeer vroeg stadium gebeurt, is de vrucht nog niet genesteld en kan het wel.
Google maar eens. Interessante materie.

rien10
Berichten: 14399
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 17:36

In je hart heb je het besluit al genomen.

Je openingspost “wie fokt er ook met een KS merrie” is denk ik vaker met “ik niet” beantwoordt dan met “ik wel”.

Ik vind fokken met een KS merrie -om een heel aantal redenen die hier al genoemd zijn- zeer onverstandig.

Vaak eindig ik een post met “veel succes”. Nu doe ik dat niet. Ik hoop dat je er van af ziet. Maar, het is jouw paard. Je mag er mee doen wat je wilt.

rien10
Berichten: 14399
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:24

MariekeTV schreef:
maria1990 schreef:
Onze merrie is verder kerngezond op de rug na dan.


Je merrie is dus niet kerngezond!

Ben je zelf al eens zwanger geweest?
Misschien snap je dan hoeveel impact een zwangerschap op je lichaam kan hebben.
Met een slechtere rug word die impact alleen maar groter.

Als ik zo gek was op mijn merrie als jij aangeeft, dan zou ik dat risico niet durven nemen.

Een veulen fokken word naar mijn idee door veel mensen al teveel geromantiseerd.
Er kan zoveel mis gaan, en met een beperking word dat risico alleen maar groter.

Ik heb een slechte rug. En ik ben twee maal zwanger geweest. Het was heel zwaar, dat kan ik je wel vertellen.

rien10
Berichten: 14399
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:42

maria1990 schreef:
Nou inderdaad zeg... inhoudelijk reageren zit er gewoonweg niet in. Behalve m'n geweldige merrie afkraken en persoonlijk worden. Ik heb inmiddels ondervonden dat je dit soort vragen beter aan een kundige dierenarts kunt stellen om een eerlijk antwoord te krijgen. Buitenstaanders zien geen eens dat m'n merrie KS heeft omdat het een heel goed paard is die correct gereden wordt waardoor ze geen enkele symptomen laat zien die met KS te maken hebben. Het is gewoon een gezond paard met een röntgenologische bemerking op de rug. Niets meer en niets minder.


Is niet zo On Topic he? :+

rien10
Berichten: 14399
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:17

Iedereen? TS schreeuwt met hoofdletters. Anderen reageren inhoudelijk, ondanks dat TS beweert van niet.
Ik reageer niet vaak op een MOD opmerking, nu wel. Degene die hier aangesproken dient te worden is TS, niet degenen die reageren.


rien10
Berichten: 14399
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:21

maria1990 schreef:
Dit lijkt me niet de bedoeling? Na de geplaatste moderator opmerking.

Dat lijkt mij wel.

Als "wij" (degenen die reageren) op onze vingers worden getikt, mogen wij ons verdedigen.

rien10
Berichten: 14399
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:07

"Doe niet zo moeilijk"

Ja, die ga ik onthouden. Thanks voor de reminder *\%/*

rien10
Berichten: 14399
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:41

Ik denk juist, dat als iemand een KS merrie heeft en besluit om er niet mee te fokken, de afdeling "positieve ervaringen" met KS-fokken erg klein is. Omdat veel mensen niet met een KS merrie willen fokken. En er dus geen positieve ervaring mee hebben. Namelijk helemaal geen ervaring. Er wordt niet mee gefokt.


Hoe dan ook, het is TS' goed recht om te fokken met haar paard. Haar paard, haar besluit. Wij kunnen er wat van vinden, maar het blijft haar verantwoording.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers