Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jasmijn16
Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 13:04

ts, fijn dat je in iedergeval geen veulen fokt dit jaar. Hopelijk blijft ze de stijgende lijn volhouden. Het kijken naar de mogelijkheden volgendjaar zou niet mijn keus zijn, zoals hier al meerdere keren gezegd is het doel van fokken dieren verbeteren, dit moet je niet met zieke of kapotte dieren doen. Ookal is het omdat het een heel groot vraagteken is of het eerlijk is naar de merrie toe. Maar dit is jouw keuze en het is jouw paard.

Waar ik wel over val is je laatste stukje, je stopt er geld en tijd in en wil er wat voor terug.

Wij hebben een merrie van nu 24, suuuper springbloed, allemaal olympische ouders waaronder nimmerdor. Daar wilde wij toen we haar met 21 kochten eigenlijk ook heel graag een veulen bij. We zijn heel dicht bij geweest om er een gave hengst op te doen, maar hebben er voor gekozen dit niet te doen. Puur omdat de gezondheidsrisicos ons voor de merrie te groot waren, ookal heeft ze al een stuk of 4 veulens gehad. En dan had en heeft zij geen enkele blessure of ongemak en is ze top in conditie. Om dan te zeggen dat je er tijd en geld in steekt en dan best een keer wat terug mag verwachten vind ik erg oneerbiedig naar de merrie. Wij steken in onze merrie ook tijd en geld, moeten wij dan ook maar een hengst er boven op gooien, we verdienen immers wel een keer wat terug?

Wat je voor al dat geld en al die tijd terug krijgt is een blij paard, een paard wat voor je kan en wil werken, een goede vriend, je hobby.

Ik wens je erg veel succes verder en ben erg benieuwd wat je volgend jaar gaat doen.
Laatst bijgewerkt door jasmijn16 op 26-05-19 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

If I can take it, I can make it
Without you I feel like I'm half of a whole

[o]


jasmijn16
Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 13:18

moonfish13 schreef:
Please Jasmijn, jouwn bestaat niet! :brr:


Ik twijfelde tussen jou en jouw mijn autocorrect werkt soms net even tegen haha

If I can take it, I can make it
Without you I feel like I'm half of a whole

[o]


jasmijn16
Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:52

maria1990 schreef:
Nou inderdaad zeg... inhoudelijk reageren zit er gewoonweg niet in. Behalve m'n geweldige merrie afkraken en persoonlijk worden. Ik heb inmiddels ondervonden dat je dit soort vragen beter aan een kundige dierenarts kunt stellen om een eerlijk antwoord te krijgen. Buitenstaanders zien geen eens dat m'n merrie KS heeft omdat het een heel goed paard is die correct gereden wordt waardoor ze geen enkele symptomen laat zien die met KS te maken hebben. Het is gewoon een gezond paard met een röntgenologische bemerking op de rug. Niets meer en niets minder.


Laat nou net die rug het punt zijn waar tijdens een dracht al super veel belasting op komt.

If I can take it, I can make it
Without you I feel like I'm half of a whole

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers