Merrie wil niet gedekt worden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 15:40

Ik heb niet alle pagina's doorgelezen dus wellicht val ik in herhaling. Ik ken een aantal merries die natuurlijk gedekt waren waarvan een merrie ook geen hengst bij zich in de buurt wilde hebben omdat ze achteraf gezien al drachtig was van hem. Kan het niet zo zijn dat jouw merrie al drachtig is en daarom van zich afslaat en geen hengst bij der in de buurt wil hebben?

TS je doet er verstandig aan om een goede dierenarts naar haar te laten kijken zodat medische oorzaken kunnen worden uitgesloten. Mijn eigen voorkeur gaat uit naar het KI zodat zowel de merrie als de hengst geen schade oplopen van het natuurlijk dekken en over de geslachtsziekten nog maar te zwijgen.
Laatst bijgewerkt door Anoniemk2 op 26-05-19 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 16:09

Dat is heel moeilijk om te zeggen of jouw merrie geen veulen meer wil. Als alle medische oorzaken zijn uitgesloten door een goede dierenarts dan zou ik ervoor gaan om er een veulentje bij te fokken. Mocht het echt niet lukken dan kun je haar wellicht dit jaar gust laten en het volgend jaar opnieuw proberen. Wellicht kun je een andere hengst proberen of het dan wel lukt om haar drachtig te krijgen?


Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:59

Ik hoop dat het meevalt voor je TS


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers