Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SinneJ
Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 12:30

Er zijn meer dan genoeg paarden op de wereld om aan de vraag te voldoen, dat wil zeggen dat we op macroschaal de luxe hebben om kritisch te zijn over waar we mee fokken. Daarvoor moeten mensen natuurlijk bereid zijn om die macro schaal in overweging te nemen.

Ik vind het ook allesbehalve een goed idee om nog maar eens een twijfelgeval bij te fokken en daarmee ook nog eens je merrie te belasten. Niemand wordt hier beter van.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.



SinneJ
Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 16:40

Nee sorry hoor ik ga mee met de rest. Dat laatste heb je al in minstens in 1 ander topic lopen opdringen aan iemand die er niet op zat te wachten. Jij doet exact wat je anderen hier verwijt, maar dan nog een stap verder.

Zoek een spiegel.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

SinneJ
Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 14:11

Het is eigenlijk heel simpel: TS wil niet meer correcte info geven en haalt alle foto's weg. We moeten haar op haar woord geloven dat de merrie er pico bello uitziet en zich ook zo voelt en we moeten geloven dat ze een horde capabele dierenartsen naast zich heeft die allen dolenthousiast zijn over fokken met een paard met relatief zware KS, botwoekering en artrose in de hals.

En je kan nu wel gaan zeggen dat dit over een ander paard gaat, maar dan is de conclusie dat je je ofwel 2 keer hebt laten vangen met een slechte aankoop, of je rijdt helemaal niet zo geweldig als je beweert waardoor je zelf de KS in de hand werkt of je bent een adoptiebureau voor KS paarden gestart (maar dan zou fokken met deze merries een heel rare stap zijn).

Hoe dan ook is er iets aan heel het verhaal dat niet klopt. En daar reageren mensen op, of jij dat nu handig vindt of niet. En ja we kunnen je geschiedenis op bokt vinden of jij het nu handig vindt of niet, je hebt het zelf op het internet gegooid. En die getuigt van een hoop miserie met (zogezegd) een hoop verschillende paarden. Heel erg veel van je reacties in je eigen topics wijzen op een gebrek aan kennis en inzicht. Je kan wel roepen dat je niveau het van het is en dat je alles onder controle hebt, maar dan hoef je niet steeds alle foto's weg te halen en persoonlijke aanvallen te doen wanneer het je heet onder de voeten wordt.

Ik geloof er niets van en ik vind het onverantwoord hoe je deze merrie (waarvan ik ondertussen wel doorheb dat het dezelfde is als die van de andere topics) een zwangerschap wil laten ondergaan.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

SinneJ
Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 14:58

Sannneke1991 schreef:
Ik zit nog maar net op Bokt, vooral om info te zoeken over het kopen van een paard straks en gezondheidszaken enzenz maar ik kan me toch echt niet voorstellen dat mensen van alles gaan verzinnen want dat heeft toch geen nut?? Of misschien gebeurt het vaker maar dat wil er bij mij niet in, schiet je toch niets mee op. Dus misschien moeten we gewoon maar mensen geloven wanneer ze iets posten.
Of het nu wel of niet de waarheid is, het onderwerp vind ik wel interessant.



Dat is in het algemeen ook echt mijn instelling Sanneke1991, maar er gaat een hele geschiedenis aan vooraf waarbij de TS telkens de feiten aanpaste aan de omstandigheden. Dat maakt een nuttige discussie erg moeilijk.

In het algemeen is bokt echter veel aangenamer en leerzamer dan dit, dus ik hoop dat het je niet afschrikt ;) wees toch voorzichtig met welke info je van bokt gebruikt wanneer je zelf een paard gaat kopen in ieder geval.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cheytjuh, Ubermetrics, Umeo en 55 bezoekers