Merrie wil niet gedekt worden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-19 23:10

Bigone, er staat nergens in de openingspost van mij dat de merrie nu bij een tweejarige hengst staat, tijd om naar bed te gaan, je ogen doen het niet meer
Ten tweede, als je nu nog niet weet dat keuringen vriendjes politiek en geldspelletje is, sorry voor jou dan.
Ervaring doe je op door de jaren heen, hoog gequoteerde hengst is geen garantie op goed veulen. Paardenfokkerij de dag van vandaag ben ik totaal niet akkoord mee.
En waar haal jij in godsnaam vandaan dat haar zoon nog hengst is!? Er is iets serieus mis met jullie ogen.
Misschien heel dom van mij dat ik nog reageer op zulke domme opmerkingen.


Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-19 00:27

Paardenfann4 schreef:
Haar zoon is gespeend, heeft in hengstenkudde gestaan en staat nu weer in mijn kudde, dus ook waar zijn moeder loopt, dit, voor de duidelijkheid.

Dit schrijf jij zelf.

Kan een ruin niet in een hengstenkudde staan dan?

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-19 00:54

bigone schreef:
Carl123 schreef:
Bigone, er staat nergens in de openingspost dat de merrie bij een tweejarige hengst staat, tijd om naar bed te gaan, je ogen doen het niet meer
Ten tweede, als je nu nog niet weet dat keuringen vriendjes politiek en geldspelletje is, hoef je ook zo niet van je toren te blazen.
Ervaring doe je op door de jaren heen, niet door een gekeurde hengst zomaar op een merrie te ploffen.
En waar haal jij in godsnaam vandaan dat haar zoon nog hengst is!? Er is iets serieus mis met jullie ogen.
Misschien heel dom van mij dat ik nog reageer op zulke domme opmerkingen.

Iemand zei dat je veel overeenkomsten had met iemand anders hier op bokt en inderdaad, dramaqueen 1e klas die alleen maar kan aanvallen en zelf ook niet kan lezen. Dus dezelfde tip voor jou, twee keer lezen en dan reageren. Dan had je gelezen dat ik aanneem dat haar zoon geen hengst is want je fokt al dertig jaar en zo dom zal je niet zijn. In de openingst post staat dat ze destijds door een tweejarige hengst is gedekt en nu staat ze met haar vierjarige zoon waarvan nergens staat dat hij ruin is. Jij kunt wel heldervoelend/ziend zijn, ik niet. Wanneer je een duidelijk antwoord wil moet je een duidelijke vraag stellen.

Om even op de merrie terug te komen, laten onderzoeken want die heeft zeer waarschijnlijk een afwijking die pijn veroorzaakt in haar achterhand. De staart niet kunnen liften is niet normaal. En als iemand met jarenlange ervaringen zou je dit kunnen weten.

Iemand zegt op bokt, hoeveel mensen posten hier? De aannames en insinuates stapelen zich op.
Jij bent blijkbaar wel helderziend zo te lezen want je insinueert er maar op los en zonder dat je mijn paarden gezien hebt besluit je dat het slechte keuzes zijn, omdat ze niet door het de keuringscomissie, de club van de lange armen, fokken in functie van het grote geld en niet voor het paard zelf.
Als je niet kan lezen, zal je idd ook niet begrepen hebben wat ik vraag in mijn openingspost.
Ik zeg ook Nergens dat ze haar staart niet kan liften, maar dat ze defensief is op haar achterhand, zo wil ze niet dat iemand anders haar staart opheft. Zo deed ze aanvankelijk over alles heel moeilijk, bvb voet geven. Ze steigerde en kapte in begin. Longeren, ze viel aan als er iets van haar gevraagd werd. Ze kon enorm explosief uit de hoek komen.
Ik heb in alle stilte en met veel geduld een paar jaar enkel aan de hand gewerkt, totdat zij vertrouwen kreeg in mij. Ik negeerde de waarschuwingen van trainers die me zegden dat deze merrie gevaarlijk was omdat ze geen band konden krijgen met haar.
Dat ik hier nu zo als een vreselijk onmens afgeschilderd word terwijl ik zielsveel van deze merrie hou en haar alleen maar probeer te begrijpen en elk stukje begrijpen van haar bijzondere, sterke karakter, dat is zielig.
Laatst bijgewerkt door Carl123 op 25-05-19 01:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-19 01:13

Femke_Tweety schreef:
Bijzonder topic.

Ik lees een vraag die ik wat bijzonder vind.
Er komen een paar scherpe reacties op, en een paar van mensen die het serieus en goed bedoelen.
En juist die serieuze mensen krijgen redelijk negatief en op de man gespeeld commentaar van ts


Ik snap het vergelijk dat eerder werd gemaakt met een andere user waarvan de naam met een c begint.

Die reageert precies zo, zélfs hetzelfde taalgebruik.

Misschien is net dat wat vrevel opwekt, al die veroordelingen, insinuates en misverstanden. Ipv normaal te reageren, op de man af veroordelen, beschuldigen, vergelijken en dan verwonderd zijn dat ik hier negatief op reageer. Het is blijkbaar leuker en vooral makkelijker om iemand de grond in te boren en belachelijk te maken dan serieus te reageren.
Misschien is bokt gewoon niet het goede platform. Dat is ook een patroon die ik terug zie komen, is de vraag te moeilijk of kan men niet zinnigs antwoorden, dan gaat men ronduit persoonlijk grof gaan beledigen.
Idd dom om daar nog verder tijd aan te verliezen. Platvloers en uiterst onvolwassen.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-19 11:51

Mondy schreef:
Andere vraag. Maar als je merrie zo'n lastig karakter heeft, lastig alsin voor vele anderen die er niks mee konden zo te lezen, ben je dan niet bang dat ze dat doorgeeft aan haar veulen ?
Is haar 1e veulen ook zo of heeft die weer een rustiger karakter ?
Voor jezelf snap ik dat t niet uit maakt maar met het oog op de merrie haar karakter als haar niks mankeert is het dan wel het risico waard ?
Wat je zou kunnen overwegen als je zeker weet dat ze lichamelijk ok is en ze in karakter goed genoeg is om dat te kunnen is als pleegmerrie ? Dat ze toch het plezier heeft van het opvoeden van een veulen maar ze niet de lichamelijke klachten heeft van de dracht (als dat is).

Hoi, bedankt voor je vriendelijke post.
Haar zoon heeft idd zijn karakter, maar is een geweldig paard.
Rare is dat die merrie nu het allerbraafste paard is dat ik ooit gehad heb. Ik durf niet meer zoveel zeggen omdat ik idd gevoelig ben voor bakken kritiek en daardoor naar reageer, maar dat is nu net het vreemde. Mijn merrie kan ook explosief reageren als men in haar ogen onrespectvol is, maar eens je een band met haar hebt is zij gewoon het meest betrouwbare paard. Nooit loopt ze mij omver, gaat overal door als koppaard buiten, vertrouwt helemaal op mij. Ik wil niet pochen, want ik ben in feite aanvankelijk een te zacht type om paarden te trainen, maar met deze merrie voel ik mij zo veilig.
Zoon is net dezelfde. Waarom ik nog een veulen wil is omdat haar zoon een uitzonderlijk soepel en wendbaar paard is. Jammer dat ik het niet kon filmen, maar gisteren zag ik hem manœuvres doen waar ik paf van stond. Ik probeer hem nog eens te filmen. Mijn droom is om te herderen te paard. Naar mijn idee is hij even wendbaar als een quarter, maar dan nog soepeler.
De hengst die ik nu wil mee dekken is zijn halfbroer, een ongelofelijk goed gebouwd paard.
Die karakters moet je even gewoon worden, dat is waar, maar algauw wil ik niets anders meer.
Nu, gezien zij mijn favoriete merrie is waarmee ik de nauwste band heb, wil ik niets tegen haar wil doen.
Bedankt alvast voor het advies, ik ga haar laten onderzoeken en professionele raad vragen. Komt er geen veulen meer, dan is dat ook goed, ik heb toch tenminste haar zoon al die ik als hij 7 is ga inrijden, dus werk genoeg alvast.
Ook al reageerde ik soms explosief, sorry daarvoor, maar ik vind het gewoon fijn om te praten hierover.
Laatst bijgewerkt door Carl123 op 25-05-19 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-19 11:59

bigone schreef:
libert schreef:
TS, ik vind het juist erg prettig te lezen dat iemand bereid is zo naar haar merrie te kijken. Prettiger dan vele fokkers en hh-ers die via alle mogelijke kunstgrepen een bevruchting willen realiseren. En dan gaat het mis omdat de natuur het nou eenmaal niet wilde. De natuur had dat ook aangegeven, maar wij mensen hebben verleerd daarnaar te luisteren of denken dat we het beter weten.
Je vraag was niet bokt-proof, helaas. Ik val van mijn stoel van sommige reacties.
Een antwoord of advies heb ik niet voor je, veel werd al gezegd. De reactie van GipsyCobs vind ik de beste, praktisch, positief, reëel.
Succes!


Ik snap je reactie, ik(wij) waren fel vooral omdat we begaan zijn met paarden die blijkbaar via voor ons onbegrijpelijke hogere machten kunnen corresponderen met hun eigenaar.
Ik ben daar te nuchter en te veel paardenliefhebber voor, dier probeert haar zeker iets te zeggen namelijk dat ze verdomd veel pijn in haar achterste heeft en er geen 500 kilo bovenop wil.Maar dat snapt mevrouw niet want dan gaat ze meteen uit haar plaat.

Sorry dat ik u aanviel.
Ik begrijp uw reactie.
Daarom zei ik dat wat ik vertel ook raar is, weet niet meer hoe ik het formuleerde.
Feit is dat deze merrie Uber fijngevoelig is.
Iemand zei me ooit, paarden denken in beelden. Dat heeft mij al vaak geholpen in communicatie.
Ik geloofde ook niet dat mijn merrie bewust wist dat mijn ene hand ja en andere neen betekende, maar nu al twee jaar dat ze zich onder geen beding wil laten dekken, dat ik hier toch eens aan terugdenk. Dat houd mij bezig.
Misschien is het beter dat ik dit idd niet openbaar plaats. De geheimen des levens zijn soms ondoorgrondelijk en beter om dit voor jezelf te bewaren.
Nogmaals mijn excuses

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-19 21:29

Witchcraft schreef:
Dus het moraal van het verhaal is dat je je merrie niet meer laat dekken want dat wil ze volgens jou niet.. Dan is het probleem toch opgelost?

Neen, dat is niet opgelost, als jij niets zinnigs in te brengen hebt, reageer niet. Dat is verdomd vervelend. Ik zoek uit wat de eventuele reden kan zijn waarom ze zich niet wil laten dekken.
Vind je me maar een dom zweverig mens of vind je dit topic maar niets, waarom reageer je dan?
Ik zoek naar de reden waarom ze zich zo gedraagt. Deels omdat ik kuddes observeer, paardegedrag, interesseert me dat enorm. Dat jullie dat niet begrijpen, jullie verstand overstijgt, bon, tot daar, maar reageer dan niet met domme antwoorden. Dat is om het schijnt van te krijgen.[/quote]

TS jij bent verdomd vervelend. Je reageert erg onvolwassen en 30jaar ervaring zegt mij echt niks. Je kan van mijn part 100 jaar ervaring hebben. Dat betekent niet dat iemand met veel ervaring ook echt goed bezig is. In het algemeen gezegd he! Niet per definitie op u gericht.

Maar goed, mij en vele anderen is niet duidelijk wat je nu precies wilt met dit topic, je valt mensen aan die iets vragen en zegt dat mensen dan onnozel zijn of zich niet moeten bemoeien. Maar wat wil je nu precies weten dan? Je gaat je merrie al laten onderzoeken om te kijken of alles o.k. is met haar, dat is erg fijn voor haar en voor jou. Maar uiteindelijk was je vraag waarom ze niet gedekt wilt worden, maar wat wil je dan nog als antwoord horen dan? Ik snap het gewoon even niet. Elk antwoord wordt voor jou als een aanval gezien. Terwijl er echt wel goedbedoeld advies tussen zit. Je OP is gewoon onduidelijk. Du ga mensen niet lopen afkatten omdat ze "niet goed lezen" en reacties onzinnig zijn. Volgens mij zoek je een tovenaar die per direct kan zeggen wat je nog kan doen om haar gedekt te krijgen. Helaas.....

Dat is alles wat ik hier nog kwijt wil...... :evaw:[/quote
Jouw goed recht! Frustratie's kwijt nu? Man man :D
Jouw mening kan mij ook geen reet schelen lieverd x. Chill baby *\o/*

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-19 21:36

AmyLyklama schreef:
Goed dat je om het welzijn van je merrie denkt ts.

Zoals er al gezegd is zou ik ook proberen om verder te onderzoeken of er iets fysieks mis kan zijn.

Wat ik echter niet begrijp is dat biede partijen hier zo naar elkaar aan het wijzen zijn. In mijn ogen stelt ts een interessante vraag, waarvan ik ook benieuwd ben naar het antwoord. Vervolgens worden er ietwat prikkende en lichtelijk offensieve vragen gesteld aan ts onder het mom van de vraag niet begrijpen. Dat zou kunnen, maar vanuit beide perspectieven zou er wat vriendelijker gereageerd mogen worden op elkaar.

Niet alleen de ts is hier de 'badguy' jongens...

Thx ;-)
Ja er scheelt iets met mijn meis. Ik heb wel driemaal afgezien van de koop, maar ik was verliefd op haar karakter. Ze is echter zoals mij een ongelofelijk vreetzakje, heeft geen wreetstop en is veel te dik. We gaan samen vaak gaan lopen maar dat volstaat niet. Haar zoon echter is een grote slanke, gespierde vent, ze geeft het dus niet door.
Ik denk dat het daar wat mee te maken heeft eerlijk gezegd. Dat de zwangerschap haar te zwaar bevalt.
Ze is nochtans veel beter als ze zwanger is.
Laatst bijgewerkt door Carl123 op 25-05-19 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-19 21:46

Knolselder schreef:
Gezien het sinds het laatste veulen is, zou ik haar bekken eens laten nakijken. Misschien is er bij de geboorte iets verkeerd gaan zitten.

Gezien je zegt dat ze defensief is over haar achterhand, kan dat duiden op pijn. En een hengst die je bespringt terwijl je pijn hebt, lijkt mij niet erg aangenaam waardoor ze hel eraf trapt.

Zou mijn theorie zijn.

Nee eigenlijk defensief op haar ganse lichaam. Ze is redelijk gespannen. Vreemd wel is dat ze goede conditie heeft, maar voelt hypertoon aan.
Als je haar voeten neemt lijkt het of ze de controle over zichzelf afgeeft. Als je haar staart wil opheffen nijpt ze die stevig tegen haar kont. Iemand zei me dat dat ook Alfa eigen kan zijn. Een overgevoelig paardje.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-19 22:14

ClauH schreef:
Zoals eerder gezegd zijn er echt merries die niet drachtig willen worden in een gemengde groep.

Dus zet ze eens apart met de hengst op de wei, of haal de andere ruin / hengst weg.

Voor de merrie is het namelijk hoogst ongemakkelijk om drachtig te zijn van een "ander" dan de "man" in haar kudde.

Lichamelijk ongemak zou ook kunnen, maar ik heb precies zo'n merrie als jij omschrijft en die mankeert niets, dus het hoeft niet.

Mijn advies : osteopaat en scheiden van de kudde.

Ik hoop dat je er uit komt met de merrie.


Thx om het delen van je ervaring.
Ik durf haar niet meer bij mijn hengst zetten. Ik heb haar aanvankelijk apart met hem gezet, in een hele grote weide, ging paar dagen goed, maar plots trof ik hem aan met wonde op zijn achter been. Ik heb niet gezien wat er gebeurd is, maar nu durf ik het risico niet meer te nemen...

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 11:18

fransje23 schreef:
Zwaar overgewicht heeft een negatieve invloed op de vruchtbaarheid. Maar als ik de rest lees heeft deze merrie meer problemen. Ik zou eerder denken aan PSSM of iets in die richting. Continu een hoge spiertonus is niet gezond en heeft niets met Alpha merrie zijn te maken.

Ze is onderzocht in Merelbeke, via spierbiopt voor pssm, was negatief.
Insuline resistentie is ook getest geweest via bloedtest, heeft ze ook niet.
Ze krijgt E gold bij en magnesium chelaat, victorious secret, alsook CBD druppels en nog wat zuiveringszouten/bentonietklei, zoals alle paarden trouwens.
Is dus niet dat ik er niet mee bezig ben dus.
Deze merrie is de laatste dochter van wijlen Fuzilador, élevage Massa, Fufu zit ook in de bloedlijn van Quazar De La Font, die was ook heel barok.
https://www.elevagemassa.com/fr/quazar/
Deze merrie is eigenlijk buiten haar gewicht mijn gezondste merrie, die kan winter zomer zonder probleem buiten staan, terwijl mijn andere paarden bij extreme weersomstandigheden dat soms niet zo trekken als zij.
Er is idd iets, maar je moet het ook niet overdrijven. Ze komt uit een heel temperamentvolle bloedlijn, haar zussen zijn ook zo gevoelig.
Als zij zo zou afgezien hebben van haar eerste dracht, zou ze niet zo gezond geweest zijn. Ze fleurde enorm op, in Topform gewoon, ze was zo gelukkig en nu nog steeds met haar prachtige zoon.
Mijn merrie is een copie van haar vader, ze is een echt hengstentype. Zeer dominant maar goudeerlijk.
Verder onderzoek naar baarmoederproblemen is denk ik voornaamste.
Dat een osteo geen röntgen ogen heeft is quatsch, ook op foto is niet alles te zien qua weefsels.
Ik denk moest er iets met haar bewegingsapparaat schelen dat manueel onderzoek enige doeltreffende is.

[ img ]
Laatst bijgewerkt door Carl123 op 26-05-19 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 11:34

Gillbo schreef:
Dan zou ik niet gaan fokken met deze merrie als ze zo gevoelig is, het is niet de makkelijkste begrijp ik uit je teksten daarbij houd ze haar lichaam helemaal strak.
Als dit gewoon in het karakter zit zoals je zegt dan lijkt me het geen goed idee om te fokken

Als je naleest, zou je gezien hebben dat ze al een zoon heeft, dat deze eigenlijk goudeerlijk is als ze je vertrouwt en dat het een super paard geworden is.
Heel moedig en een echte durfal. Een toekomstig koppaard voor buitenritten net zoals zijn moeder. Onverschrokken. Deze zijn goud waard, geloof me. Ben geen zulk kalf dat ik nog een veulen wil mocht het zo n mislukking zijn. Een soepeler paard als de zoon ben ik nog niet tegen gekomen eerlijk gezegd.
Dat was ook niet mijn vraag dus on topic blijven aub. Ging over de moeder.
Laatst bijgewerkt door Carl123 op 26-05-19 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 12:18

Kabayo schreef:
Dacht dat je de kleuterschool binnen moest lopen om kinderachtige kinderen tegen te komen. Maar blijkbaar kan je ook gewoon bokt.nl openen :=


Ts wat ga je nu doen? Opladen naar de kliniek en scannen? Of wacht je nu gewoon een cyclus af?

Ik ga haar laten onderzoeken, bekken, baarmoeder. Denk dat dat eerste stap zal zijn.
Misschien kom ik zo ook meer te weten over het paard zelf.
Denk dat ik naar Keros zal gaan. Die man heeft super veel ervaring.


Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 12:20

Femke_Tweety schreef:
Carl, ergens in januari volgens mij heb je eens wat vragen gesteld over hengsten in het barokke paarden topic.


Je liet toen wat hengsten zien die jij geweldig vindt, maar waar door veel anderen in dat topic toch wel wat vragen bij waren.


Gingen de vragen die je toen stelde al om het vinden voor een hengst voor deze merrie?


In dat geval is mijn oprechte, en niet eens lelijk bedoelde advies echt om niet te gaan fokken.


Hengsten die hem -op zijn best- net even niet zijn, met een merrie waar ook een en ander aan schort.

Niet doen in dat geval.

Vraag gaat hier in dit topic over het dekken met eigen hengst. Dacht eerlijk gezegd dat dit meer of duidelijk zou zijn.
Lezen is toch een hele kunst....

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 12:25

Thx ik ook. Hoe kinderachtig dit topic ook is, alleszins bedankt om te helpen meedenken! Moet toch kunnen eens brainstormen, al is het maar om een en ander te kunnen plaatsen. Maar eerlijk? Haar zoon is iets heel speciaal, dat kn ik blijkbaar niet overbrengen. Ik had ook nooit gedacht dat zij zwanger zou worden omdat ze al altijd hengsten heeft geweigerd, misschien moet ik gelukkig en dankbaar zijn met dit ene wondertje van haar.
Ik ben ongelofelijk trots op hem.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 12:51

bigone schreef:
Mensen zijn zwanger, paarden drachtig maar misschien in België wel gewoon om het zo te benoemen. Maar ik denk dat het naast je eigen gevoel een prima keus id om haar goed door de reguliere medici na te laten kijken. Komt er uit dat ze lichamelijk oké id dan heb je gewoon een aparte. Dan komt het afzonderen van de mannen en in een merriekudde lopen er aan in de hoop dat ze gewoon hengstig en gewillig word. Laat haar achterhand voet onderzoeken want ik vermoed nog steeds dat daar iets niet goed is, succes.

Ok thx! Ik ben benieuwd en alvast bedankt voor het meedenken!

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 14:54

Nog even paar foto's genomen zopas van dat totale misbaksel van een zoon van haar, hij had wel niet veel zin om te lopen omdat hij nog maar pas in het gras zat.
Mij is gezegd geweest door de fokker dat moeders met Fuzilador als vader sterke nakomelingen geven met krachtige gangen. Kan ik dus volledig beamen!
Akkoord dat hij niet perfect is qua morfologie, maar sorry, dat is geen enkel paard.
Zijn kwaliteiten zijn dat hij erg cool is, van niets nie bang, uiterst lenig en genoeg bloed/endurance om zowel dressuur als lange trektochten te doen, mijn doel. Hij is aan een jaar gecastreerd.
Daarom mag er wel wat getemperd worden met kritiek over mijne schat.
https://myalbum.com/album/55P3FNQyaJSd
Laatst bijgewerkt door Carl123 op 26-05-19 15:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 15:02

Dit is wat ik wou weten.
Die testen zijn niet relevant voor deze topic want negatief!!! alsook het feit dat haar zoon gecastreerd is is volledig irrelevant voor wat ik vraag. Alstublieft zeg.
Wil je extra info, vraag dat op een normale beschaafde manier, maar dat is zo moeilijk voor sommige.

Een vraag moet zo beknopt mogelijk zijn of mensen lezen het niet.
Nogmaals, lees, dit was de vraag.
Carl123 schreef:
Mijn merrie heeft vier jaar geleden een veulen gehad, maar wil sedertdien niet meer gedekt worden door mijn hengsten.
Ze is een echte fighter, daagt uit, lijkt henhstig, maar gaat dan in de aanval.
Wil dit zeggen dat zij geen veulen wil?
Ik wou haar eventueel via ki laten dekken, maar ik wil ook geen paard forceren tot iets wat ze zelf niet wil. Ze is wel Alfa, dominant, ook defensief over haar achterhand, de veearts kan dus onmogelijk tasten, misschien heeft het daar wat mee te maken.
Iemand advies aub?

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 15:10

hagelslag schreef:
Och meid, aub de omstandigeheden hoe een paard gehouden word, in wat voor soort kudde kan er ook toe leiden dat je merrie niet gedekt wil.
Hou eens op zo aan te vallen

Ik val niemand aan, maar word zelf aangevallen door sommige. Nogmaals, indien extra info gewenst wordt, dan vraagt een normaal mens daar op beleefde manier naar en niet zoals nu gebeurd is.
Er zijn mensen van heel goede wil die me pb bijgestaan hebben, die kunnen dat wel, waarom moeten andere dan meteen in de aanval gaan met allerlei insinuaties?

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 15:11

anjali schreef:
Mooi paard inderdaad.Maar het gaat nu over zijn moeder. Laat haar maar goed nakijken.Als ze nergens aangeraakt wil worden en zelfs slaat,dan zou het toch mogelijk zijn dat ze ergens pijn heeft.Als dat helemaal uitgesloten is,dan kun je verder nadenken wat te doen.

Idd ;-), ga ik zeker doen
In feite slaat ze niet als de veearts wil onderzoeken, maar steigeren.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 15:44

Gillbo schreef:
Dus is het geen karakter, medisch alles uitgesloten?
Zo ja dan heb je wel je antwoord.Deze merrie wil geen polonaise aan haar lijf






Née Gilbo, niet medisch alles uitgesloten :')
Niet gelezen dat ik haar baarmoeder ga laten onderzoeken bij Keros? Dat was uiteindelijk het besluit. Onder verdoving, want met praam wordt ze levensgevaarlijk, hebben we allemaal al geprobeerd

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 15:47

maria1990 schreef:
Ik heb niet alle pagina's doorgelezen dus wellicht val ik in herhaling. Ik ken een aantal merries die natuurlijk gedekt waren waarvan een merrie ook geen hengst bij zich in de buurt wilde hebben omdat ze achteraf gezien al drachtig was van hem. Kan het niet zo zijn dat jouw merrie al drachtig is en daarom van zich afslaat en geen hengst bij der in de buurt wil hebben?

TS je doet er verstandig aan om een goede dierenarts naar haar te laten kijken zodat medische oorzaken kunnen worden uitgesloten. Mijn eigen voorkeur gaat uit naar het KI zodat zowel de merrie als de hengst geen schade oplopen van het natuurlijk dekken en over de geslachtsziekten nog maar te zwijgen.

Hey Maria, geeft niet hoor ;-) twee jaar geleden ging het ook echt niet. Ik ben dus zeker van niet...
Idd KI, daarom vermelde ik het in openingspost. Vooral omdat ik geen gekwetste meer wil. Maar daarbij komt mijn morele twijfel, of ze gewoon geen veulen meer wil om een of andere reden.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 17:52

denisesilver schreef:
Ik zal verder niet ingaan op jouw manier van reageren, TS, maar ik vraag mij wel af of de merrie niet een hormonaal probleem heeft. Vooral door het gevoelig zijn op het lichaam etc. Zou alleen niet weten hoe je daar achter zou kunnen komen, misschien iemand hier?

Tja, ik reageer onthutst als iemand me bot antwoord. Waar rook is, is vuur.
Toch, ik vind het hele goeie tip, hormonaal, zal het voorleggen. Waarom? Omdat ik opmerk als paarden haar benaderen dat ze eerder als een hengst reageert, opblazen, grommen zoals een hengst. Kan quatch zijn, maar weer interessante piste om te onderzoeken. Vraag het even aan veearts hoe we dit kunnen doen. Thx

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 18:57

sassefras schreef:
ik zou paard laten checken op een ovarium tumor, dat kan een hoop verklaren denk ik

Verdorie, las het net. Dit kan idd kloppen. Morgen maak ik afspraak. Hoop het echt niet....

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 19:39

maria1990 schreef:
Ik hoop dat het meevalt voor je TS

Thx, ik ook ;(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers