Merrie wil niet gedekt worden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 23:27

Carl123 schreef:
Knolselder schreef:
Gezien het sinds het laatste veulen is, zou ik haar bekken eens laten nakijken. Misschien is er bij de geboorte iets verkeerd gaan zitten.

Gezien je zegt dat ze defensief is over haar achterhand, kan dat duiden op pijn. En een hengst die je bespringt terwijl je pijn hebt, lijkt mij niet erg aangenaam waardoor ze hel eraf trapt.

Zou mijn theorie zijn.

Nee eigenlijk defensief op haar ganse lichaam. Ze is redelijk gespannen. Vreemd wel is dat ze goede conditie heeft, maar voelt hypertoon aan.
Als je haar voeten neemt lijkt het of ze de controle over zichzelf afgeeft. Als je haar staart wil opheffen nijpt ze die stevig tegen haar kont. Iemand zei me dat dat ook Alfa eigen kan zijn. Een overgevoelig paardje.
Heel eerlijk klinkt dat voor mij wel erg makkelijk. Het ene paard zal gevoeliger zijn op het lichaam dan het andere, maar gespannenheid en overgevoeligheid op aanraking lijken mij eerder duiden op lichamelijk ongemak dan op het feit dat ze een zogenaamde alfamerrie is. Wat anderen je ook al aanraden: een keer goed laten nakijken is denk ik geen overbodige luxe. :)


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers