Merrie wil niet gedekt worden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 06:53

TS ik heb dit topic een beetje doorgescrold dus wellicht heb ik er overheen gelezen.
Maar is de dierenarts al geweest? Want ik zou haar even laten opvoeden en laten scannen.
Want een merrie die niet hengstig wordt(en zich dus niet wil laten dekken) is niet een normale situatie.
Ik zou willen weten of er niet iets mis zou zijn.(cystes?)

Over het alfa-merrie zijn... Heeft niets te maken met niet willen laten dekken. Ik heb mevrouw de koningin op stal staan. Er is geen ruin die in haar buurt mag staan. Echt, ze zet ze allemaal aan de andere kant van het hek.
Maar als ze hengstig is is het de grootste snol denkbaar. Dan zet ze haar kont zo ongeveer zelf eronder als een ruin zelf niet een beetje vaart maakt. Ik zet haar dan ook niet in een gecombineerde wei.

Naar haar zoon was ze overigens anders. Die mocht wel in de buurt komen. Maar ook al waren ze 3 jaar uit elkaar geweest ze ging weer gewoon verder met moederen.

Ik zou moeder en kind in iedergeval voor nu dus uit elkaar halen.

Edit: en die staart/rug laten bekijken.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....



NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 07:29

Utixo schreef:
Zeg Cambiar, Carl.

:')


Citaat:
Stap 1 is "veulen" eraf en check up door de veearts. En ja, dan zal de veearts er met een arm in moeten. Dat zal ze maar moeten accepteren. Wat is dat toch met iedereeen die denkt dat ze het moeilijkste paard ter wereld hebben?


Inderdaad.

Lichamelijk onderzoek is niet altijd prettig. Voor jezelf niet en ook niet voor een paard.

Maar dat maakt niet dat je het dan maar niet moet doen.


Een oudstalgenoot heeft een merrie gehad met een tumor op de eierstokken.

Die was juist knetterhengstig maar viel vervolgens de hengst aan.
De tumor hebben ze toen weg moeten halen anders was de merrie overleden.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 07:33

cobiie schreef:
Als je verwacht dat het probleem fysiek is, laat je merrie door een da nakijken.

Verwacht je een psychologisch probleem, laat een reader met je paard praten.


Ik zou zeggen beide. (Of nou ja...ik geloof niet in readers. Maar dat moet ieder voor zich maar weten)

Maar ik zou hier altijd even een DA naar laten kijken.

(Als dit topic echt is en geen getroll :') )

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:53

nicky_rilana schreef:
Ik heb 1 optie nog niet gelezen hier.
Icsi hierbij hoeft de moeder zelf geen moeder te worden. Als je toch heel graag een veulen wil van deze merrie met die hengst. Wel zou ik haar dan toch ook laten onderzoeken vanwegen haar gedrag. Ook zou ik met een natuurlijke dekking opletten. Ik weet niet of je het filmpje van de Fries hebt gezien, maar die gaat echt gestrekt omdat hij een trap krijg van de merrie.


Dan zal de merrie toch hengstig moeten worden en ze zullen met een arm de merrie in moeten.

En het is duur.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:00

Carl123 schreef:
sassefras schreef:
ik zou paard laten checken op een ovarium tumor, dat kan een hoop verklaren denk ik

Verdorie, las het net. Dit kan idd kloppen. Morgen maak ik afspraak. Hoop het echt niet....



Volgens mij heb ik dit ook exact al een paar dagen terug gezegd.

Goed dat je haar na laat kijken.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers