Merrie wil niet gedekt worden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Cowgirl
Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:37

genja schreef:
Op zich is het ook niet een hele normale situatie dat haar zoon nog steeds bij haar loopt en dat er continue(tenminste dat begrijp ik) een hengst bij loopt. Bij paarden werkt het toch net Iets anders als mensen veulens afspelen en ergens anders onder brengen gebeurt meestal tussen een half jaar en een jaar.
Maar hier zal je ook wel weer een tegen antwoord op hebben ...


Hoeveel mensen fokken er wel niet een veulen en houden deze zelf en blijft gewoon in hun eigen kudde lopen.?

Het paard laten onderzoeken is denk ik stap 1. Ik vermoed zomaar dat er aan de achterkant iets niet goed zit waardoor ze zich niet laat dekken en dat niemand aan de achterkant mag komen. 600 kg op je pijnlijke rug is natuurlijk niet fijn.
Is dat allemaal goed dan is het een speling van moeder natuur waarom dit paard niet meer gedekt word.

Normaal gesproken schreeuwt heel bokt dat het paard eerst naar 6 klinieken en een osteopaat moet maar nu is het gewoon : paard wil niet gedekt, accepteer dat maar. terwijl ts duidelijk aangeeft dat er iets is.
Dat staart probleem is echt wel een dingetje. Daar zou ik zeker naar laten kijken. Als een paard zo reageert is er wat aan de hand.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Cowgirl
Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:55

ik ben zeker 1 van de weinige die het wel aardig snapt. :')

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 bezoekers