Merrie wil niet gedekt worden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:33

Of je nu zweverig of niet bent, op het moment dat je merrie gewoon gedekt is door een tweejarige die JIJ er als hengst bij liet lopen zonder uit te kijken of het een goede combi was dan ben je niet geschikt om te fokken met dieren, of ze je nu in drievoud een aangetekende brief stuurt of de pendel laat ronddraaien, niet doen!!

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:56

Carl123 schreef:
bigone schreef:
Of je nu zweverig of niet bent, op het moment dat je merrie gewoon gedekt is door een tweejarige die JIJ er als hengst bij liet lopen zonder uit te kijken of het een goede combi was dan ben je niet geschikt om te fokken met dieren, of ze je nu in drievoud een aangetekende brief stuurt of de pendel laat ronddraaien, niet doen!!

Pardon ? Zonder uit te kijken? Ik zou nog effe de post herlezen moest ik jou zijn. Die is aangekocht om mijn merries te dekken. Dit is de laatste zoon van een van de bekendste Franse oriëntaalse hengsten, aangekocht met oog op fokken met deze merrie, waarom denk je dat hij er anders bij zat? Die is qua match gewoon perfect. Ga ik daar nu ook nog op aangevallen worden ook??
Dat is verdorie niet de vraag. Lees de eerste openingspost. Ik ben fokker en al meer dan 30 jaar ervaring. Verdiep me in morphologie. Ga jij mij aanvallen? Ik zit met een morele kwestie. Je kan me best blijven aanvallen dat ik vaag ben. Doe maar gerust, maar ik vind het ongelofelijk laf nadat ik zelf gezegd heb dat ik hier niet zeker over ben.
Wat ik wil weten staat in de openingspost. Heb je geen idee, scroll verder en antwoord dan niet.

Je bent al dertig jaar fokker en komt met zo’n vraag ?? Het enigste wat in de openingspartij staat mevrouw is dat er een twee jarige hengst bij staat. Bij mijn weten zijn twee jarige hengsten nog niet voor de keuring geweest en dus niet gekeurd en dan vind ik dat een slechte keuze. Maar dat is jouw keuze. Om maar even in jouw leefwereld te blijven, vraag of haar zoon ( die gecastreerd is neem ik aan) plaats mag maken voor nieuw leven. En wanneer haar zoon niet de ballen kwijt is
Is de moeder of al drachtig of ziek want dan heeft ze al drie jaar geen veulen gekregen ondanks haar zoon.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:20

Carl123 schreef:
Bigone, er staat nergens in de openingspost dat de merrie bij een tweejarige hengst staat, tijd om naar bed te gaan, je ogen doen het niet meer
Ten tweede, als je nu nog niet weet dat keuringen vriendjes politiek en geldspelletje is, hoef je ook zo niet van je toren te blazen.
Ervaring doe je op door de jaren heen, niet door een gekeurde hengst zomaar op een merrie te ploffen.
En waar haal jij in godsnaam vandaan dat haar zoon nog hengst is!? Er is iets serieus mis met jullie ogen.
Misschien heel dom van mij dat ik nog reageer op zulke domme opmerkingen.

Iemand zei dat je veel overeenkomsten had met iemand anders hier op bokt en inderdaad, dramaqueen 1e klas die alleen maar kan aanvallen en zelf ook niet kan lezen. Dus dezelfde tip voor jou, twee keer lezen en dan reageren. Dan had je gelezen dat ik aanneem dat haar zoon geen hengst is want je fokt al dertig jaar en zo dom zal je niet zijn. In de openingst post staat dat ze destijds door een tweejarige hengst is gedekt en nu staat ze met haar vierjarige zoon waarvan nergens staat dat hij ruin is. Jij kunt wel heldervoelend/ziend zijn, ik niet. Wanneer je een duidelijk antwoord wil moet je een duidelijke vraag stellen.

Om even op de merrie terug te komen, laten onderzoeken want die heeft zeer waarschijnlijk een afwijking die pijn veroorzaakt in haar achterhand. De staart niet kunnen liften is niet normaal. En als iemand met jarenlange ervaringen zou je dit kunnen weten.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 11:54

libert schreef:
TS, ik vind het juist erg prettig te lezen dat iemand bereid is zo naar haar merrie te kijken. Prettiger dan vele fokkers en hh-ers die via alle mogelijke kunstgrepen een bevruchting willen realiseren. En dan gaat het mis omdat de natuur het nou eenmaal niet wilde. De natuur had dat ook aangegeven, maar wij mensen hebben verleerd daarnaar te luisteren of denken dat we het beter weten.
Je vraag was niet bokt-proof, helaas. Ik val van mijn stoel van sommige reacties.
Een antwoord of advies heb ik niet voor je, veel werd al gezegd. De reactie van GipsyCobs vind ik de beste, praktisch, positief, reëel.
Succes!


Ik snap je reactie, ik(wij) waren fel vooral omdat we begaan zijn met paarden die blijkbaar via voor ons onbegrijpelijke hogere machten kunnen corresponderen met hun eigenaar.
Ik ben daar te nuchter en te veel paardenliefhebber voor, dier probeert haar zeker iets te zeggen namelijk dat ze verdomd veel pijn in haar achterste heeft en er geen 500 kilo bovenop wil.Maar dat snapt mevrouw niet want dan gaat ze meteen uit haar plaat.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:00

Excuus geaccepteerd.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 12:50

Mensen zijn zwanger, paarden drachtig maar misschien in België wel gewoon om het zo te benoemen. Maar ik denk dat het naast je eigen gevoel een prima keus is om haar goed door de reguliere medici na te laten kijken. Komt er uit dat ze lichamelijk oké is dan heb je gewoon een aparte. Dan komt het afzonderen van de mannen en in een merriekudde lopen er aan in de hoop dat ze gewoon hengstig en gewillig word. Laat haar achterhand voet onderzoeken want ik vermoed nog steeds dat daar iets niet goed is, succes.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 09:12

Goed dat je de merrie volledig na laat kijken, komt er dan echt niets uit kun je alsnog overwegen om haar via ki drachtig te krijgen. Haar zoon is inderdaad een leuk dier zo te zien maar Carl ?? Ook ik lees op de vorige pagina voor het eerst dat hij op 1 jarige leeftijd gecastreerd is dus volgende keer volledige info en wanneer je zoals nu in het begin veel vragen krijgt even bij jezelf nagaan of je de info inderdaad hebt gegeven. Want dit is een van de zaken die elke keer terugkwamen in het begin waar jij nogal heftig op reageerde en dat was niet nodig geweest. Succes met het onderzoek .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 55 bezoekers