Merrie wil niet gedekt worden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

LBLGypsyCobs
Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:06

Haar zoon, staat deze nog steeds bij haar?

Kan het zijn dat ze steeds afslaat omdat ze haar zoon nog te veel als haar veulen ziet?

Je geeft aan dat ze hengstig toont, de hengst uitdaagt.
Wat is het precieze moment dat ze begint te slaan?

Is dat wanneer de hengst nog maar bij haar ruikt, of wanneer de hengst springt?

'Als het regent in mei, is april voorbij'


LBLGypsyCobs
Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:03

Ik noem zulke merries 'blijf van m'n lijf' merries.

Vaak is het niet het karakter wat moeilijk is, vaak hebben deze merries ergens in het lijf ongemak.
Of heel lang ongemak gehad.
Ze willen geen gedoe aan hun lijf, want het lijf voelt niet ok, mensen willen wel aan dat lijf zitten en gaan over de grenzen die zo'n merrie steeds duidelijker gaat aangeven.

De mensen hebben geen idee en drukken het stempel 'lastig / gevaarlijk' op zo'n merrie.
Zo'n merrie gaat van hot naar her en zeker als bouw en afstamming interessant zijn, gaan er allerlei trainers mee aan de slag en vaak krijgt zo'n merrie alleen maar meer bevestiging dat mensen stom zijn en dat je ze uit de buurt moet houden.

Soms komt er bij zo'n merrie iemand op het pad die wel respecteert wat de merrie aangeeft en dan ontstaat er een verstandhouding waarbij die persoon veel beter met de merrie om kan gaan dan de meeste anderen.

Is daarmee het probleem weg?
Nee, de merrie kan nog steeds pijn hebben of de herinneringen aan de pijn en vreemde mensen zit onherstelbaar diep.

Als het mijn merrie was zou ik haar laten doorlichten om nog steeds aanwezig ongemak uit te sluiten.
Wanneer er niks gevonden wordt, zou ik respecteren wat ze aangeeft.
Geen gedoe aan haar lijf tenzij absoluut noodzakelijk.
Erg jammer qua fokkerij, maar een merrie doet niet zo omdat ze dat leuk vindt, zo'n merrie heeft gewoon haar portie al gehad in het leven.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_ en 46 bezoekers