Merrie wil niet gedekt worden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:50

Nou simpel. Geen veulen. Probleem opgelost.


rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:57

Carl123 schreef:
rien10 schreef:
Nou simpel. Geen veulen. Probleem opgelost.

Dat is mijn vraag niet. Je hoeft zo geen onnozele post te plaatsen. Leer lezen wat er gevraagd wordt.

Daar is werkelijk niets onnozels aan.
Je zegt je merrie goed aan te voelen. Zij wil “geen veulen”. Althans, ze wil niet gedekt worden.
Nou, dan dus niet. Er is geen probleem volgens mij.

rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:57

Carl123 schreef:
purny schreef:
Als je merrie via de natuurlijke weg niet gedekt wil worden waarom dan perse een veulen erin willen?

Omdat ik graag een veulen had, maar niet ten koste van haar, als ze niet wil dan wil ze niet.

Dus als ik zeg dat het simpel is en "niet doen" is, ben ik onnozel, maar als jij het aan je paard vraagt en zij geeft als antwoord "nee" dan is dat ehh ja, wat is dat dan?

Is toch precies hetzelfde wat ik zeg?

rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:04

Nee. Want als je dat zegt, ben je onnozel. :j

rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:15

Oh wat reageer jij naar zeg, wat een nare toon.
Ok. Ff kort en inhoudelijk: jij zegt dat je het aan je paard gevraagd hebt. Paard zegt “nee”.
Jij hebt zo’n band met je paard dat je haar keuze respecteert.
Dus: niet fokken.
Wat wil je nou?

rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:22

luxx schreef:
Deze vraag is een emotionele, bijzonder om te zien hoe daarop gereageerd word. Heel hard. En dit is typisch een vraag waarmee je op Google niet verder komt, daar vind je alle straight forward antwoorden op alle straight forward vragen die je hebt. Maar ga je in het gevoel, dan ga je met echte mensen praten, op bokt. Ik begrijp heel goed dat de ts af en toe geïrriteerd raakt, hoog afbrand gehalte in de antwoorden. Ts heeft een vraag, een echte, en er wordt gevraagd waar ze met dit topic heen wil, ik ga er vanuit dat ze daar geen idee van heeft, ze stelt een open vraag en zoekt een open antwoord, geen dooddoeners

Nou, omdat ik uit de OP opmaakte dat zij het antwoord van haar merrie zou respecteren/opvolgen.

rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:25

Carl123 schreef:
rien10 schreef:
Oh wat reageer jij naar zeg, wat een nare toon.
Ok. Ff kort en inhoudelijk: jij zegt dat je het aan je paard gevraagd hebt. Paard zegt “nee”.
Jij hebt zo’n band met je paard dat je haar keuze respecteert.
Dus: niet fokken.
Wat wil je nou?

Je kon lezen, wat ik daarover geschreven heb. Dat dit heel vaag is en niet zeker weet of ik hier kan op voortgaan, maar het wel frappant vind dat ze na dit gebaar, zich al 2 jaar niet meer wil laten dekken. Dan begin je toch te twijfelen aan dit zweverig gebaar. My excuses for that :D

Je moet/hoeft je niet te excuseren hoe jij met je paard omgaat. Het is niet wat ik zou doen, maar het is jouw paard.
En in de OP is het mij niet duidelijk geworden dat je haar “nee” eventueel niet zou accepteren.

rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:31

Klinkt niet zozeer dominant als wel rugpijn of zo iets.

rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:37

Mmmm fysio is geen arts en heeft geen röntgen ogen.

rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:39

Carl123 schreef:
Ik wou haar eventueel via ki laten dekken, maar ik wil ook geen paard forceren tot iets wat ze zelf niet wil.

Dat las ik hier uit.

rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:47

Weer zo’n nare reactie.
Ik probeer uit alle macht te begrijpen wat je bedoelt. Ik blijf beleefd, in tegenstelling tot sommige anderen. Ik leg uit waar mijn gedachten / kennelijke foute aannames van komen.
Dikke doei met je topic.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers