Merrie wil niet gedekt worden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

luxxJarig
Berichten: 3502
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:32

Ibbel schreef:
Paarden hebben geen benul of ze een veulen willen of niet. Ze leggen de link niet tussen dekken en 11 maanden later een veulen.

Daar heb ik vraagtekens bij, ze weten doorgaans ook instinctief wat te doen als ze een veulen krijgen, zoals alle dieren. Zat laatst our planet op Netflix te kijken, een dekking van een zeldzame roofdiersoort kwam daarin voorbij, leven solitair, vrouwtje kwam het mannetje opzoeken, dekking vond plaats, mannetje grauwde nog even naar haar en ze gingen weer beiden hunsweegs. Zag er niet uit als een plezierige ervaring, maar blijkbaar zit dat in het DNA, hun instinct drijft ze ertoe dat op te zoeken en te doen. Ze zullen niet denken, oké dan heb ik over 11 maanden een veulen, maar ergens zal er toch wel een 'weten' zijn in een ander soort bewustzijn dan wij ons kunnen voorstellen of in kunnen verplaatsen. Weet niet hoe dat in kuddes wilde paarden gaat eigenlijk, maar ik neem aan dat wanneer daar hele oude merries tussen lopen dat die niet tot het eind van hun leven elk jaar een veilen aan de voet hebben? Heb ik me nooit in verdiept en daar heb ik geen idee van... Stellen dat ze die link niet kunnen leggen vind ik nogal kort door de bocht, maar ik weet natuurlijk ook niet of dat wel of niet zo is

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.


luxxJarig
Berichten: 3502
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:44

AnnoNiemand schreef:
Een paard is geen mens die de gevolgen van iets als een dekking kan overzien. Hormonen regelen dat ze hengstig wordt. Plat gezegd, is het hormoongehalte op zijn hoogst, is de merrie g**l en wil seks. :+ Totaal niet beseffend dat dit consequenties heeft. Dus als een merrie zich niet laat dekken, heeft dat niets te maken met dat ze geen veulen zou willen. Dat verband kunnen ze niet eens leggen. De hersenen van een paard zijn niet dusdanig ontwikkeld.

Dit vind îk dus vermenselijken :)

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

luxxJarig
Berichten: 3502
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:18

Deze vraag is een emotionele, bijzonder om te zien hoe daarop gereageerd word. Heel hard. En dit is typisch een vraag waarmee je op Google niet verder komt, daar vind je alle straight forward antwoorden op alle straight forward vragen die je hebt. Maar ga je in het gevoel, dan ga je met echte mensen praten, op bokt. Ik begrijp heel goed dat de ts af en toe geïrriteerd raakt, hoog afbrand gehalte in de antwoorden. Ts heeft een vraag, een echte, en er wordt gevraagd waar ze met dit topic heen wil, ik ga er vanuit dat ze daar geen idee van heeft, ze stelt een open vraag en zoekt een open antwoord, geen dooddoeners

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

luxxJarig
Berichten: 3502
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:24

Ik maak uit de OP op dat ts vraagtekens heeft en dat ze zich afvraagt hoe andere mensen dat bekijken

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

luxxJarig
Berichten: 3502
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:32

safina schreef:
Carl123 schreef:
Ik zoek uit wat de eventuele reden kan zijn waarom ze zich niet wil laten dekken.


Misschien houdt ze niet zo van van seks. Viel het de laatste keer toch een beetje tegen. Of is je hengst haar type niet. Of heeft ze hoofdpijn. Je zou het haar allemaal eens kunnen vragen met je handen voor haar neus? Ik barst intussen ook van de nieuwsgierigheid.

Oh jeetje wat een aardig antwoord, de liefde druipt eraf, very, very nice, beetje rot in je vel ofzo? Take it from experience, je kunt iedereen ongelukkig maken, daar voel je je niet gelukkiger van helaas, dat lijkt alleen maar heel eventjes zo, de twintig seconden nadat je op versturen hebt gedrukt, daarna voel je je weer net zo poedersuiker als ervoor. Wanneer je met liefde reageert is het langduriger, trust me, ook uit experience

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

luxxJarig
Berichten: 3502
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:46

De beste manier om te communiceren op het internet is je reactie op deze drie regels te toetsen : 'is het aardig, is het waar, is het nodig'wanneer je reactie niet aan deze regels voldoet kun je ook gewoon niet reageren want het komt erop neer dat wanneer je dat niet doet je bewust (of onbewust wanneer je je dat niet afvraagt) de boel loopt te frustreren

Sommige mensen weten dit niet, maar je kunt iets lezen op het internet waar je het niet mee eens bent en gewoon doorgaan met je leven

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BlueStocking, Marjoleinvde en 9 bezoekers