Merrie wil niet gedekt worden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

tengeltje11
Berichten: 7038
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:52

Hoe ziet je merrie eruit,en welke hengst loopt er bij?

Hier al merries gehad die van hengst A niets moesten weten, en hengst 2 helemaal geweldig vonden.
Mijn hoefsmid heeft bv een fjordenhengst en toen die jong was,wou hij enkel bepaalde fjordenkleuren niet dekken.... zo bv iemand die speciaal vanuit Duitsland kwam, maar zijn hengst wou er niet op springen....(uiteindelijk via KI moeten doen).

Het kan echt dat paarden een voorkeur hebben, maar verhaaltjes a la je hand vind ik onzin, paarden denken niet a la ‘ik wil nog een kind’ , dat maken wij ervan.

En moeilijk doen om op te voelen enzo, praam erop en gaan of idd, naar da of kliniek rijden met opvoelbox, je moet zoiets ook niet groter maken dan het is.


tengeltje11
Berichten: 7038
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:19

Idd,zoiets is puur hormonaal.

@
TS, hoe lang staan hengst en merrie samen nu? Hoe lang kenne ze elkaar, hoe oud is de hengst,heeft hij ervaring met dekken? Staan er nog ander paarden bij,....?

tengeltje11
Berichten: 7038
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:43

@TS maar ik heb (volgens mij),nu nog steeds niet gelezen hoe lang merrie en hengst nu samen staan? of reeds stonden,want door de verkeerde mep,staat de hengst nu mss appart?

en de hengst is 2j las ik?

dat kan echt ook de reden zijn hoor.

hij willen en moeten mijn oudere merries niets weten van onze jonge(2-jaarse) hengst,terwijl ze de oudere heer helemaal het einde vinden.
die laatste heeft ook meer ervaring in 'hoe juist omgaan met hengstige en niet-hengstige merrie's en dat apprecieren de dames enorm,hebben geen zin in overhete,ongecontroleerde hormoonbommen heb ik zo de indruk.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AM_Horses en 11 bezoekers