KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:22

Ik ga in het voorjaar een thuiskeuring doen. De bedoeling is om voor die tijd Z+6 springen te worden zodat ze het sportpredikaat krijgt. Daarna hoop ik haar ster te krijgen met de thuiskeuring.

Wil er volgend jaar een veulentje mee fokken :)

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing


Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:21

Hier was het de bedoeling om 19 maart de thuiskeuring te doen mits voldoende winstpunten voor het sportpredicaat. Helaas loopt mijn paard nu kreupel waardoor we het waarschijnlijk niet gaan halen... morgen naar de kliniek voor onderzoek.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:42

Omdat mijn paard in januari en februari kreupel liep kon helaas de thuiskeuring van maart niet doorgaan. Nu zag ik dat de volgende pas weer in september is voor onze provincie.

Kan ik met mijn paard ook gewoon naar de stamboekkeuring gaan? Of is dit niet verstandig. Paard is al 11 jaar, en heeft het sport predicaat. Verder nog nooit naar een keuring geweest.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 22:07

gomir schreef:
Maakt niets uit of je dan voor thuiskeuring of reguliere stamboekkeuring gaat.
In beide gevallen wordt ze beoordeeld op exterieur en stap + draf op het straatje, omdat ze al het sportpredikaat heeft hoeft ze geen verrichting te laten zien.


Stamboekkeuring in de buurt is begin juni. Dan zullen we ons daarop voorbereiden :)

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:07

Ik heb ook een register A merrie. Heb het KWPN gemaild hoe ik het ster predicaat kon behalen met een sportpredicaat. Volgens hun gewoon via de thuiskeuring of stamboekkeuring.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing


Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 19:53

Mag je met je paard ook naar een andere stamboekkeuring gaan dan je eigen provincie? Ik hoorde van wel, maar je merrie kan dan geen kampioen worden of zoiets? Kan iemand mij hier meer over vertellen :)

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:29

Thanks! Maakt voor mij niets uit ik ga alleen voor het sterpredicaat en eventueel keur mocht ze doorgaan.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 07:33

Gefeliciteerd allemaal met jullie stermerries!

Hier zit er geen stamboekkeuring meer in voor dit jaar... paard moet nog 2 winstpunten in het Z springen voor sportpredicaat, maar nu ze drachtig is gaat het allemaal niet meer zo lekker.

Zou het een idee zijn om een thuiskeuring te doen? Stel ze krijgt de 70 punten voor exterieur, dan is ze daarna ook gewoon ster toch als ze die 2 winstpunten nog behaald volgend jaar?

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:19

gomir schreef:
Klopt. Is zeker te overwegen als je verwacht dat exterieur geen aandachtspunt is.

Is het nog een optie om voor die laatste twee punten naar klein concours te gaan in regio waar het niet zo dik staat en waar je 2x voor punten kan rijden? Vaak ook nog over hetzelfde parcours.


Was mijn plan ook in eerste instantie, die 2 winstpunten nog halen en om dan voorlopig te stoppen met springen, totdat het veulen er is. Sinds dat ze geïnsemineerd is (30 april) is het gelijk een ander paard geworden met springen. Ze heeft nog nooit gestopt, maar doet dit nu dus wel. Heb al 3 pogingen gedaan, maar ben bang dat ze toch last heeft van hormonen of zoiets. Vandaar nu toch de keuze om het niet meer te proberen, want het vertrouwen is nu ook zo goed als weg.

We gaan nu verder met de dressuur (Z1) misschien halen we de Z2+ 1 :j

Kijken ze met een keuring door de dikkere buik heen bij drachtigheid? Want de thuiskeuring is pas eind september voor onze regio.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:54

Mooie merrie Seven! Gefeliciteerd!

Ik heb mijn merrie voor de thuiskeuring opgegeven 25 september.
Nu hopen dat ze niet zo snel groeit (drachtig :P )

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:30

Mijn merrie heeft ook gister tijdens de thuiskeuring voldoende punten gehad voor exterieur.
Ze is nu drachtig (5 maanden), dus volgend jaar nog 2 winstpunten in het Z erbij en dan is ze ook ster :D

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jnm, karinna, Rubio en 49 bezoekers