KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

LauraEH
Berichten: 654
Geregistreerd: 13-10-12

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:27

Ik kom mij ook even melden! Ik twijfel een beetje om mijn merrie een keer naar een keuring te brengen. Zit ook vooral met een aantal vragen, misschien dat iemand hier antwoorden voor mij heeft? :D :o
- Als je merrie geen ster wordt, maar wel in het stamboek wordt opgenomen, zegt dat dan nog iets over je merrie of stelt dat niet zoveel voor?
- Ik zag voorbij komen 'voorlopig ster'. Wat houdt dat precies in?
- Moet je je merrie speciaal 'keuringsklaar maken' (zitten er speciale eisen aan het voorstellen of hoe ze gepresenteerd moet worden) of kan je gewoon met je rijpaard naar zo'n keuring?

Sportmasseur paard, midden Nederland


LauraEH
Berichten: 654
Geregistreerd: 13-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 19:43

gomir schreef:
-Opname in het stamboek geeft aan dat je merrie correct is op exterieur en beweging/sprong, maar (ten tijde van de keuring) zich niet voldoende onderscheidde om ster te worden.
-'Voorlopig ster' kan als je merrie 70 punten of meer krijgt voor exterieur op een thuiskeuring of stamboekkeuring, maar gen 75 punten krijgt voor de verrichting. Via een merrietest of het halen van het sportpredikaat kan zo'n merrie alsnog ster worden verklaard. Voorlopig ster is overigens geen echt predikaat zoals voorlopig keur, op het stamboekpapier staat dan gewoon stamboek (of stamboek-ext in geval van een thuiskeuring).
-Een rijpaard dat goed in de bespiering zit heeft in principe geen speciale traning nodig voor de stamboekkeuring. Het is wel handig om het vrij springen of vrij bewegen vooraf een paar keer te oefenen. Een merrie die het sportpredikaat al heeft hoeft op de stamboekkeuring alleen op stand en in stap/draf op het harde getoond te worden.


Bedankt voor de duidelijke uitleg! +:)+

Sportmasseur paard, midden Nederland

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ilona__, Ubermetrics en 50 bezoekers