Merrie van 2014 navelbreuk, fokken of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

kvulden
Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 09:36

Ik ben erg benieuwd of je je merrie hebt laten dekken en hoe dat is gegaan. Ik heb ook een merrie met een navelbreuk.


kvulden
Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:11

ElCamino schreef:
kvulden: je kunt je veulen er gewoon aan laten opereren, waarom doe je dat niet ? Dan kun je later gewoon fokken ermee.


Dit al even geleden, maar speel nog steeds met de wens om haar te laten dekken.

Toen ik de vorige keer reageerde was mijn merrie 4 inmiddels word ze bijna 7. De dierenarts vond het niet nodig om te opereren. Ik merk vooral nu ze ouder word dat het niet meer zo duidelijk zichtbaar is als eerder. De opening lijkt ook iets kleiner. Ik vond opereren ook wel een ding. Ik heb al meerdere DA gevraagd, maar bij iedereen meer dat ze er niks over durven te zeggen. Ik snap dat ze niks kunnen garanderen, maar dat is om het even zwart wit te zeggen bij elke dracht. Opereren kan, maar is ook een risico. Op het moment dat ik het wist was de merrie al zo oud dat het niet meer staand geopereerd kon worden en dat het dan niet uit maakte of ik het direct of later zou doen. Hoop toch nog wat meer ervaring te horen. Ik wil niet dat het een egoïstische beslissing is. Ik had haar destijds wel gekocht om er een veulen bij te krijgen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xemmafalcon en 58 bezoekers