Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Avalanche
Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 00:20

*komt even binnenvallen*

Of KS erfelijk is weet ik niet.
Wat ik wel weet, is dat ik niet een veulen (of wat voor jong dier ook) wil hebben ten koste van het lijden van het moederdier. Alleen in dit topic al staan een paar verhalen waar ik echt van schrik. Waar een merrie gruwelijke pijn heeft en blijvend kapot is.

Ik snap niet dat je het zelfs maar overweegt.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Avalanche
Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:36

maria1990 schreef:
Ik snap niet waarom je klakkeloos een oordeel geeft terwijl je de rug van ons paard niet kan beoordelen op basis van een verhaal. De feiten zijn dat dit paard prima functioneert met behulp van therapie en nu geen pijn meer heeft

Lezen is moeilijk blijkbaar. Dat is helemaal niet wat ik zeg. Lees mijn reactie nog eens over, en probeer het nog een keer. Als je hem goed gelezen hebt, krijg je antwoord van mij :)
maria1990 schreef:
Vanwege haar goede bloedlijnen en omdat het een geweldig paard is met een top karakter die altijd aan het werk wil.

Wacht even...... als je haar zo geweldig vindt, waarom laat je haar dan een risico lopen op gruwelijke pijn en een permanente blessure?

Chiren schreef:
Mijn voormalig werkgever, een grote naam in de KWPN fokkerij, fokt pertinent niet (meer) met dieren met kissing spines. Hij heeft dit in het verleden wel gedaan omdat er inderdaad gedacht werd dat het wel kon door gerenommeerde dierenartsen. Dit heeft dusdanig veel ellende opgeleverd met onder andere dieren die tijdens de dracht ingeslapen moesten worden, dat hij dit niet meer doet. Het is hem echt vies tegen gevallen hoeveel veulens ook uiteindelijk niet goed bleken te zijn.

Hey TS.......

hier is je antwoord. Mensen kiezen ervoor om het niet te doen.....

:)*

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Avalanche
Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:52

maria1990 schreef:
Het is trouwens schockemöhle

Mensen hun spelling verbeteren, vooral als je daarmee impliceert dat hun argumentatie nergens op slaat, is nogal denigrerend. Ten tweede, als je het doet, zorg dan dat je eigen spelling perfect is...... *D
maria1990 schreef:
jij denkt dat zulke bekende fokkers hun naam ten grabbel willen gooien door dit soort informatie naar buiten te willen hebben?

Jij denkt dat...... is weer een beetje denigrerend. De kans is vrij groot dat mensen daarop wat kattig gaan reageren. Dat is niet heel handig als je accurate informatie wil. Mensen zijn niet heel erg meer geneigd je te helpen als je ze vernedert.

En dan....... het is helemaal nergens gezegd dat dit over Schockemöhle (dit schrijf je trouwens met een hoofdletter, omdat het gaat om een eigennaam. Klein detail :D ) gaat. Dat lees jij erin.

Tipje: zorg dat je eerst goed leest voor je reageert, het is namelijk heel vervelend om uit te leggen dat je iets niet gezegd hebt. Maar dat is dus niet wat er gezegd is. Ik zou zeggen, probeer het nog eens en kom dan terug.


maria1990 schreef:
Ik ga het met mijn dierenarts overleggen en vanuit daar een eerlijke beslissing maken.

:')

Hoe wil je een eerlijke beslissing maken als je alle ervaringen ermee gewoon aan de kant schuift, en mensen denigreert, zodat ze weigeren je nog langer te helpen? :')

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 14:09

Zelfde hoor.

En wat ik gewoon niet begrijp is aan de ene kant zeggen dat je zo'n geweldig paard hebt, maar dan wel dat dier waar je zo dol op bent, blootstellen aan pijn en een mogelijk permanente blessure. Sterker nog, die geweldige merrie kan zo kapot zijn aan het einde van de dracht dat het niet eerlijk is om haar nog te laten leven omdat er sprake is van ondraaglijk lijden.

Hoe is geven om je paard? Want als een man mij onder dwang zwanger zou maken, wetende dat ik slechte rug en slechte heupen heb, en de kans is zeer aanwezig dat ik de zwangerschap niet zou overleven........

Hoe noem je dat?

Liefde is dan niet het eerste woord wat in me opkomt.....
en als ie me dan een geweldige vrouw zou noemen..... omdat ik wil werken.......


Potverdikke.........

Je mag dieren niet met mensen vergelijken uiteraard.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 14:52

maria1990 schreef:
Ik reageer volkomen normaal

Daar zijn de meningen over verdeeld.


maria1990 schreef:
@Avalanche81; ik kan jou van harte aanbevelen om een voorlichtingsboek van de Bieb te lezen en daar staat vast het antwoord in dat er twee mensen voor nodig zijn om überhaupt zwanger te worden.

Ah, je hebt het zelf recent gelezen! Fijn dat je nu wijzer bent :j

maria1990 schreef:
Als mijn dierenarts heeft geconstateerd dat haar rug niet gevoelig is

De rug is wel gevoelig, want ze heeft KS. Dus dit is wederom stierenmest.


maria1990 schreef:
Ik hou zielsveel van mijn paard

Zoveel dat je er geen enkel probleem mee hebt om haar permanent stuk te maken.......
maria1990 schreef:
buiten dit hebben we al zoveel vorderingen gemaakt samen

Yep, ze heeft KS, bemerkingen op de benen, was het niet, een peesblessure, een halsblessure en een vernauwing op de rug. Goed gedaan hoor.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:33

Je snapt wel denk ik dat ik ga temmen op deze reactie, toch?

Overigens heb ik geen diagnose gesteld....... ik ben geen DA. Wederom het advies om goed te lezen voor je ergens op reageert. Was het niet? is meestal iets wat gezegd wordt om te vragen of het klopt, namelijk.

Ik vul dus niets in, ik neem niets aan, ik concludeer gewoon op basis op wat ik van je lees, en vervolgens check ik of het klopt. Dat lijkt me de normale manier van communiceren, is het niet?

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 13:02

maria1990 schreef:
Het feit is dat jullie beide helemaal niet geïnteresseerd zijn, maar willen stoken en daar kennelijk plezier uithalen? Voor diegene die ons verhaal volgen.

Waar exact baseer je dat op?
maria1990 schreef:
Ik snap gewoonweg niet waarom het nu zo moeilijk is om een ander wel het succes te gunnen

Niemand misgunt je iets hoor :)
maria1990 schreef:
een aantal van jullie doet net alsof ik een misdaad ben begaan

Nah, denk dat de meesten hier het nummer van de politie wel kennen, denk dat er dan al wel aangifte zou zijn gedaan?

Bedankt voor je leuke, positieve reactie op belangstelling :)

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:41

Ik ga volledig mee met Vvalar :) ik had het niet beter kunnen zeggen. En hoe durft bokt....... kritiek op jou hebben....... belachelijk gewoonweg........

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:42

Ik weet echt zeker dat TS die reacties heeft meegenomen. Dat kan toch niet anders, met zulke doordachte en totaal niet snerende berichten?

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:16

Verder doet er helemaal niemand moeilijk, Rien O:)

:')

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 12:21

maria1990 schreef:
bigone schreef:
Nou, complimenten voor die eigenaren. Bij honden en katten heb je broodfokkers , bij paarden blijkbaar ook.


Op de persoon spelen is niet toegestaan jongens.

Dit is een algemene opmerking, jouw naam is toch niet genoemd?
Dan is dit dus eerder een persoonlijke aanval van jou. Iets met Rooms zijn en de paus en zo.

maria1990 schreef:
moonfish13 schreef:
Ik dacht het, bigone schrijft het..
Lekker doen en je ziet wel of het goed gaat, maarja na zoveel geld wat erin zit wil je er wat voor terug en maakt het risico voor je merrie, een levende wezen, niks uit.
En als ik denk aan mijn pony, dat blije koppie wat vertrouwen in me heeft, en dat ik dan bewust dat risico zou nemen, dan word ik écht misselijk. :(
Mijn grote vriend zou ik dat nooit aan doen en ik snap je dus echt niet.


Jouw reactie is laag bij de grond en volkomen respectloos. vindt je dit nu zelf ook niet triest hoe je reageert en je eigen zin blijft doordrammen om op de persoon te spelen? Ik had het nog kunnen begrijpen als je een goed tegenargument had wat betreft het fokken met KS... maar die is er niet :?

Nou, nee, ik vind dit geen trieste of respectloze opmerking. Moonfish gebruikt hier een ethisch argument, namelijk, is het eerlijk om een dier dat je vertrouwt, zo'n risico te lopen?

En: het is jouw keuze, en jouw verantwoordelijkheid om een paard te nemen. Maar heb je ook recht om er wat voor terug te krijgen? Is het: voor wat hoort wat, ook geldig voor paarden?

maria1990 schreef:
Kinke schreef:
tja, dan was dit hele topic overbodig in ieder geval


Het topic is zekers te weten niet overbodig omdat ik ervaringen heb kunnen uitwisselen met fokkers die ook fokken met hun KS merries mede daardoor heb ik een hele positieve kijk erop gekregen tot in tegenstelling wat hier geïnsinueerd wordt. Bij deze wil ik de mensen bedankt die mij oprecht geholpen hebben wat betreft een eerlijke keuze te maken wat betreft het fokken met KS :)



@Femke_T.weety; bedankt voor je bericht :) Ik weet wat de nadelen en voordelen kunnen zijn bij fokken. Dus dit brengt voor mij geen nieuwe inzichten met zich mee om er vanaf te zien wat betreft het fokken met KS

Dit ben ik dan wel met TS eens. Het topic is in die zin nuttig, dat TS nooit kan zeggen dat ze niet geweten heeft wat de risico's zijn voor de merrie ivm fokken met een merrie met KS, en als ze dan willens en wetens dat risico neemt, zijn de gevolgen dus ook verwijtbaar aan TS.

Onwetendheid is geen zonde. Niet willen bijleren wel. Willen bijleren en dan alsnog doen wat je toch al van plan was......... dat is een interessant vraagstuk.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 12:45

Daar heb je een punt, niet elke mening heeft dezelfde waarde. Al lijkt het mee wel van belang niet te selecteren op basis van persoonlijke voorkeur.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:23

maria1990 schreef:
Dus ga jij jezelf alsjeblieft eerst eens goed inlezen en post dan een reactie dat scheelt een hoop ergernissen.

Je vult weer van alles voor me in :) Ga vooral je gang, maar ik denk dat je dan wel begrijpt dat als jij niet de moeite neemt om goed te lezen wat ik schrijf, ik ook niet meer de moeite neem om inhoudelijk te reageren.


maria1990 schreef:
Avalanche81 schreef:
TS nooit kan zeggen dat ze niet geweten heeft wat de risico's zijn voor de merrie ivm fokken met een merrie met KS, en als ze dan willens en wetens dat risico neemt, zijn de gevolgen dus ook verwijtbaar aan TS.


Wat een walgelijke opmerking om dit überhaupt te durven zeggen :x -O-

't Is niet omdat mijn mening jou niet aanstaat, dat hij dan gelijk walgelijk is, natuurlijk. Zo werkt dat niet. Je begrijpt wel dat ik hierop ga temmen? Persoonlijke aanvallen mogen namelijk niet.

Ik discussieer graag over argumenten, dus niet persoonlijk, maar bij het onderwerp. Dus in plaats van mijn opmerking walgelijk te noemen, zou je ook kunnen proberen te onderbouwen waarom hij volgens jou niet klopt.


maria1990 schreef:
Omdat er kennelijk nog steeds overheen gelezen wordt: Ik heb mijn keuze gemaakt wat betreft het fokken met KS.

Waarom denk je dat mensen eroverheen gelezen hebben? Waar baseer je dat op?

In ieder geval is het mij volkomen duidelijk dat je je keuze hebt gemaakt.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:58

Benzz schreef:
bigone schreef:
Benzz ben jij woordvoerder? Ik hoop dat ts zich realiseert dat ze nogal wat tegenstrijdige betichten de wereld instuurt en dat ze iedereen die haar uit ervaring verteld dat fokken met ks goed verkeerd kan gaan meteen afschiet door zich te verschuilen achter een da en een fokker. Wanneer ze echt zo begaan was met haar merrie had ze voor de draagmoederoptie gekozen maar daar heeft ze geen zin in want ze gooit het op de genen( hoezo genen)) werkelijke reden zal zijn dat ook dit meer kost dan uit je eigen merrie ern veulen trekken.

Je maakt aanname na aanname en bent enorm emotioneel in je argumenten. Ik vraag mij af wat jij wil bereiken met op deze wijze te reageren?

Waar exact zitten de aannames dan? Alleen de laatste zin zou je als zodanig kunnen zien, de rest is allemaal in het topic voorbij gekomen.

Waarop baseer je dat emotionele? Normaal kun je dat afleiden aan een andere schrijfstijl of ander gebruik van emojis, maar die zitten er niet in, en de schrijfstijl is min of meer dezelfde. Dus dat zie ik er niet in, maar het kan zijn dat jij dat anders ziet?

De laatste is een algemene vraag, die zou je aan zo ongeveer elke poster kunnen stellen.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers