Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

anjali
Berichten: 15037
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 10:59

Is deze aandoening erfelijk?


anjali
Berichten: 15037
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 11:04

Een vraagje: Een embryo zit toch door de navelstreng verbonden aan de echte moeder. Hoe kun je die eruit halen en in een draagmoeder stoppen,dan is er toch geen navelstreng?

anjali
Berichten: 15037
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 12:41

Bedankt voor de informatie.

anjali
Berichten: 15037
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:58

Wat ik zie in mijn eigen omgeving dat een merrie-eigenaar,als zijn paard onberijdbaar wordt,er dan maar een veulentje uit gaat fokken.Omdat men er toch iets mee wil doen.Dat is de normale praktijk.

anjali
Berichten: 15037
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:21

Het bericht van Chiren heeft men dus wat aan,omdat zij het zelf heeft meegemaakt bij haar werkgever.Nu weet ik het dus ook. Want anders krijg je maar diverse verhalen te horen van mensen die het ook maar vernomen hebben.

anjali
Berichten: 15037
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 14:37

Ragdollcat schreef:
ElviraKelan schreef:
Om op je vraag te reageren TS ja, ook hier tegen zou ik het zeggen.
Fokken doe je in mijn ogen om te verbeteren. Dit kan je enkel doen met een gezond ouderdier waarbij bewezen is dat er geen erfelijke of mogelijk erfelijke afwijkingen voorkomen, evenals dat het karakter goed moet zijn. In alle andere gevallen is het vermeerderen en dat kan nooit de bedoeling zijn van fokken.



Helemaal mee eens!

Fokken met een dier dat KS heeft, is een slechte zaak vind ik persoonlijk, zeker als deze merrie het heel erg heeft als ik goed had doorgelezen.........
Ik was ook altijd wel wat verbaasd als een jonge merrie niet gereden werd maar voor de fok ingezet.Vroeger.Toen hoorde je nooit van kissing spines en werden ruggen niet op de foto gezet.Maar men probeerde altijd een 3-jarige in te rijden.Een carriere in de sport was toch het ideaal.Merries die dat niet konden werden dan voor de fok gebruikt.Of ook wel een oudere sportmerrie die met een blessure kwam te staan.

Wees blij dat er tegenwoordig de mogelijkheid bestaat dat er fotos gemaakt worden van de rug en dus hiermee de KS aan het licht komt, weet je ook hoe het ervoor staat. Dat het vroeger niet kon of niet mogelijk is is mogelijk wel eraan debet dat er nu meer paarden zijn met de KS.........Dus denk er niet te makkelijk over, zo van: ja maar vroeger wisten men dat niet en er werd gewoon van alles mee gedaan, blabla en ermee gefokt........

Dan werd zo'n dier gewoon flink aangepakt en doorgereden door de KS heen en of werden de paarden gewoon afgemaakt omdat ze levensgevaarlijk gedrag vertoonde. Of zegt men dat die niet te temmen is of moeilijk karakter, maar oh wat een mooie papieren zeg, dus werd ermee gefokt om toch nog winst uit te kunnen halen zonder dat ermee gereden hoeft te worden..........

anjali
Berichten: 15037
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 14:42

Mijn reactie is helemaal vermengd geraakt met die van enkele anderen. Maar de strekking is wel hetzelfde.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lalladidoo en 77 bezoekers