KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Venthe
Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 06:29

Mag ik mij hier ook melden? Im ga 24 mei met mijn zelfgefokte 3 jarige springmerrie naar de merriekeuring in Geesteren.
Ik ben heel benieuwd hoe ze het doet. Losspringen kan ze heel goed echter is ze erg scherp op alles en wil dan vaak wat te gehaast worden... hopelijk kan ze de rust bewaren. Om vast te oefenen gaan we 10 mei naar een losspring wedstrijd in Brummen.

Het is een Arezzo VDL x Numero Uno. 3 maanden geleden gemeten op 1.62m maar ze is van 21 juni dus een late.
[ img ]
[ img ]

Betere (recente) foto's heb ik nog niet

[center]Venthe L. (Numero Uno x Garant) <3
Lenthe H. (Arezzo VDL x Numero Uno <3


Venthe
Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 07:00

Leuk! Ik ben er zo blij mee, scherp maar op een goede manier. Wil graag werken en leren. Lijkt goed te springen maar moet wel de rust beware n anders word het te gehaast en gaat ze draaien. Maakt in ieder geval niet snel een fout!

[center]Venthe L. (Numero Uno x Garant) <3
Lenthe H. (Arezzo VDL x Numero Uno <3

Venthe
Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 07:02

@gomir, bedankt voor de tips. Zo hebben we het tot nu toe aangepakt. Met in uitjes bewust even gewacht tot ze het spelletje wat beter snapte. Afgelopen keer wel gedaan en dat deed ze toen heel goed!

Bah zo meteen met haar moeder naar de dierenarts. Die loopt al een week niet goed... hopelijk valt het mee maar mijn gevoel zegt van niet. Misschien dan maar weer dekken

[center]Venthe L. (Numero Uno x Garant) <3
Lenthe H. (Arezzo VDL x Numero Uno <3

Venthe
Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 17:49

Gefeliciteerd Carmuh!

Viel gelukkig mee met mijn merrie, DA was even bang dat ze haar griffelbeen had gebroken maar de röntgenfoto was gelukkig goed. Ook op de scan waren alle pezen nog mooi, het is dus slechts een kneuzing. We moeten nog 1-2 weken stappen en dan moet het over zijn. Maar het idee van nog een veulentje fokken begint toch wel heel erg te kriebelen..

[center]Venthe L. (Numero Uno x Garant) <3
Lenthe H. (Arezzo VDL x Numero Uno <3

Venthe
Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:20

Ajesca, spannend he! Vind ik ook, voor mij ook de 1e keer. Ik wilde eigenlijk ook naar Houten gaan maar hij is zo laat... Dus toch gekozen voor die in Geesteren eind mei (zit zelf in het oosten van het land maar Houten was wel dichterbij geweest) zodat ze een maandje eerder de wei op kan.

[center]Venthe L. (Numero Uno x Garant) <3
Lenthe H. (Arezzo VDL x Numero Uno <3

Venthe
Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:22

Pfoe heftig mirjam, en dat zo kort na je grote verlies... sterkte ermee hopelijk een voorspoedig herstel.

Die van mij moet vanavond naar de merriekeuring in geesteren. Ben echt kapot zenuwachtig maar meer om alles eromheen, uur op de wagen staan daar netjes braaf zijn en dan ook nog een beetje goed uit de verf komen. Er hangt verder niks vanaf, heb haar uit mijn eigen merrie gefokt en doe alles voor het eerst (zowel het fokken als klaar maken en beleren) dus doe het echt voor mezelf. Breng haar dan ook zelf voor omdat ik dat ook eens een keer gedaan te hebben, en hoe leuk is het dan om dat met je eigen fokproduct te kunnen doen. Super gaaf om alles eens een keer zo mee te maken maar wel spannend.

Dit was 2 weken geleden bij een losspringwedstrijd in Brummen. Ze heeft zich toen voorbeeldig gedragen maar in de ring nog te veel spanning. Ben benieuwd of ze vanavond wat meer kan ontspannen want thuis kan ze een echt een showtje weg geven met losspringen.
[ img ]

[center]Venthe L. (Numero Uno x Garant) <3
Lenthe H. (Arezzo VDL x Numero Uno <3

Venthe
Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:43

Zelf gefokt, zelf klaar gemaakt en zelf voor gebracht. Mijn prachtige ster merrie Lenthe (Arezzo VDL x Numero Uno) *\%/*
Ik ben maar een klein beetje trots :+

[ img ]

[center]Venthe L. (Numero Uno x Garant) <3
Lenthe H. (Arezzo VDL x Numero Uno <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 57 bezoekers