Hoe maak je een hengstenkeuze?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 09:04

Rex_Rolfo schreef:
Albert schreef:
Ik ga met alle folders naar stal...1 hinnikje is ja, 2x is nee.

Zo dacht ik het ook aan te pakken, maar de merrie hinnikte 2x en onze ruin 1x :o


:') :')

Adoptietraject in met de ruin? :+


Bij hengsten kijk ik uiteraard of hij aansluit bij de merrie. Qua exterieur, beweging en bloedlijn.

Ja ik kijk naar de moederlijn. Maar over het algemeen heeft de hengstenkeuringscommissie dat ook al gedaan. Blijft daar een stukje emotie, gevoel en bekendheid die je hebt met met de moederlijn over.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:41

Albert schreef:
Zo schat ik een aangespannen sportpredikaat hoger in dan een sportpredikaat ohz


Waarom schat je een aangespannen sportpredikaat hoger in?

Vanwege gebruiksdoel? :)
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 29-04-19 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:42

Benzz schreef:
Het is best lastig qua sport, want heeft die prof de merrie ff snel klaar gestoomd en op een achteraf wedstrijdje gestart, dan is de merrie wel sport, maar kun je er eigenlijk niet zoveel van zeggen.



Ja die ken ik ook genoeg. Hoog gestart en daarom meteen Z+5 en dus keur of elite. Maar werkwillig ho maar.

Maar goed. Kijken wat de broers en zussen gedaan hebben is ook wat waard. :) Het prestatiepredikaat bij moeder(indien genoeg kinderen) en grootmoeder is dan ook weer een indicatie.

Volgende keer zou ik een merrie overigens de EPTM test laten doen. Dan meten ze echt de aanleg en niet de ruiter.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Hoe maak je een hengstenkeuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:21

Hmmm ja goed punt. Voor de wagen moeten ze inderdaad braaf zijn.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Hoe maak je een hengstenkeuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:21

Andere kant is dat de top van de PAVO het vaak ook in de Grand Prix goed doet(heb ik voor een ander topic al eens een lijstje geplaatst)

Dan blijft de vraag of dat je fokdoel moet zijn.

Maar PAVOcup heeft dus een redelijk voorspellende waarde.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Hoe maak je een hengstenkeuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:02

Ah ja die bedoel ik.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:11

Nou...Krack C stond destijds ook als onnatuurlijke grootloper te boek. En kreeg in de PAVOcup destijds al veel commentaar. En die heeft toch niet slecht gefokt.
En zo waren er wel meer hoor.

In mijn lijstje ook de uitslag van 2011...dat is geen 10 jaar terug.

Nogmaals, ik zeg niet dat dat is wat we moeten fokken he.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Linsey93 en 39 bezoekers