Cruzado papier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 00:18

Was de moeder wel APTO goedgekeurd voor de fokkerij? Alleen als een van beide ouders APTO goedgekeurd was kan een paard als Cruzado geregistreerd worden door het stamboek, dat om eindeloos vermeerderen van kruisingen tegen te gaan.

Als ook de moeder niet APTO goedgekeurd is dan krijg je geen Cruzado papier meer, maar wordt je paard gewoon als Andalusier geregistreerd door het Nederlandse stamboek. Ik weet niet hoe het in Belgie zit, maar dat zal wel soortgelijk zijn, ik zou ze gewoon even mailen.


Anoniem

Re: Cruzado papier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 12:38

Mooie draf zit daarop!
Ik zou trouwens wel op zoek gaan naar een goed zittende kaptoom/halster/hoofdstel voor tijdens het longeren, want deze zit zo scheef/schuivend dat hij echt letterlijk tot in het oog wordt getrokken, dat heb ik nog niet eerder zo extreem zien gebeuren.
Ik weet niet of je je hengst in Nederland kunt laten registreren vanuit het buitenland, maar als dat kan dan zullen waarschijnlijk gewoon de regels gevolgd worden die op de website staan en dan zou hij met een APTA moeder een cruzado papier kunnen krijgen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 14:37

Het had wel gescheeld als je erbij had gezet dat het filmpje al zo oud was. ;)
Dit filmpje was namelijk zo'n extreem voorbeeld van een slecht passend halster, dat het logisch is als mensen daar bezorgd om worden. Zeker als je zelf kaptomen maakt zou ik me extreem duidelijk distantieren van filmpjes waarbij slecht passend tuig bij je paarden gebruikt wordt, want anders krijg je geheid verwarring en trekken mensen gegarandeerd de conclusie dat als jij als tuigmaker zonder op- of aanmerking dit filmpje plaatst van jouw paard met een slecht passen halster.... enzovoorts. Dat is gewoon niet handig voor je credits als bedrijf.

@ Azmay: bij het PRE stamboek kun je op zich ook voor je papierloze Shetlander een paspoort aanvragen, alleen krijg je dan geen opname in het stamboek als PRE/cruzado/andalusier erbij. ;) Opname als Andalusier of Cruzado in het register is een soort extra, maar inderdaad geen vol papier. Ik ken trouwens ook alleen maar de situatie waarbij het paard paspoort en registratie tegelijk krijgt, en weet niet hoe het werkt als je paard al een paspoort heeft en je alleen een cruzado registratie zou willen, laat staan of dat ook vanuit het buitenland mogelijk is. Dat lijkt me echt een vraagje voor het Nederlandse stamboek zelf.

Anoniem

Re: Cruzado papier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 15:32

Sorry, maar wat op dat filmpje te zien was valt voor mij onder dierenleed. Aangezien je nergens vertelde hoe oud het was en jij zelf geen enkele opmerking over plaatste over de optoming is het toch alleen maar goed als iemand even checkt: klopt dit wel?
Goed om te horen dat jij er ook naar van werd. Verder staat het je 100% vrij om alle tips te negeren die ik gaf over het Nederlandse PRE stamboek en vervolgens wel helemaal te flippen door één opmerking over een halster dat in het oog van het paard zit. Jouw keuze wie je op Bokt wilt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 16:52

Cambiar schreef:
Ten tweede, mijn vraag gaat over stamboekpapieren.


En daar heb ik je ook alle antwoorden op gegeven over de situatie in Nederland, precies zoals je wilde. Als je gewoon even terugleest dan zie je zelfs dat het eerste antwoord in dit topic van mij was, puur om je te helpen met de informatie die je vroeg, zonder dat daar ook maar iets van een aanval in te bekennen is (maar in misschien in jouw ogen toch ook al wel?).
Vervolgens maak ik 1 opmerking over een halster. Als je gewoon gereageerd had met 'klopt, had ik ook al gezien en daarom ben ik sindsdien zelf halsters gaan maken die wel goed blijven zitten' dan had je alle begrip gehad van iedereen die dit topic leest aangezien iedereen fouten maakt en daarvan probeert te leren. In kies je ervoor om er weer een heel emotioneel circus van te maken.
Ik snap niet waarom, maar inderdaad: jouw keuze. Veel succes met het Nederlandse stamboek.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Igniss, karinna en 36 bezoekers