KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pattypaard
Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 08:29

Ik heb een 3 jarige Everdale merrie waar ik misschien mee naar de IBOP wil gaan. Dan ook om de stamboekopname na de IBOP te doen.
Ik heb echter compleet geen idee wat ze moeten kunnen/hoe ze moeten bewegen om een IBOP te kunnen halen. Het kan goed zijn dat mijn merrie niet goed genoeg is en dan is het zonde om er heen te gaan als ik dat van tevoren kan weten :). Tis een leuk dier maar geen bewegingswonder en oogt nog erg jeugdig.

Hoe ik heb begrepen kan je en IBOP wel vaker doen met je merrie. Maar stamboekopname kan maar 1 keer? Stel, ze zou nu bijv. 69 punten voor exterieur krijgen en ze haalt de IBOP nu niet. Dan kan ik haar volgend jaar wel weer de IBOP laten lopen maar de stamboekopname niet meer doen toch? (Dan zou ze geen ster zijn/worden en als ik wacht en ze 70 of meer punten zou krijgen volgend jaar wel).

Hoe bereiden jullie de paarden voor op dit geheel?



Pattypaard
Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:10

Wil dat niet juist zeggen dat ze minder overtuigd zijn van het exterieur en er daardoor extra gepresteerd/bewezen moet worden via de sport?
An sich lijkt me dat niet zo zeer onlogisch. Dat trekt de verhouding daarin gelijk. 50/50 of 40/60, beide 100 zonder al te veel afwijking.
Tenminste, ik neem aan dat een paard veur keur hogere cijfers voor exterieur moet hebben?

Ik ga einde zomer/eind dit jaar waarschijnlijk mijn Everdale merrie de IBOP laten lopen. Even afwachten of ze er dan klaar voor is anders wellicht volgend jaar of niet meer.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LaDonna75 en 44 bezoekers