WFFS 'Warmblood Fragile Foal Syndrome'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
zwanepol
Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:06

-Voorlopig werken stamboeken en hengstenhouders zelf in de hand dat WFFS gezien wordt als iets dat moet worden gemeden als een ziekte. Ik ken fokkers die niet van hun WFFS-veulen afkomen omdat onwetenden denken dat ze een veulen met cholera in huis halen.-

Dit gevoel heb ik ook. Ik heb een hengstveulen waarvan de vader een drager is, de moeder heb ik laten testen en die is geen dragen. De kans dat het veulen dus drager is, is 25%

Zelf zie ik de noodzaak niet om een hengstveulen die ik wil verkopen als rijdier en die in mijn ogen geen potentiële kandidaat is om denkhengst te worden te laten testen.
Ik heb 2 belangstellende gehad waarvan er 1 persé wilde weten of ik het veulen getest had.
Op de vraag of er de intentie was om hem in de toekomst in te willen zetten voor de fokkerij kreeg ik geen antwoord, alleen een wedervraag: dus je hebt hem niet laten testen!
En een kijker die er ook gelijk over begon, en als je het uitlegt dan kijken ze of ze water zien branden.

ggk dekhengst VENCO, NSvT en Z2-dressuur startgerechtigd, staat ter dekking bij Stal de Zwanepol in Kamperveen
info: staldezwanepol@gmail.com


zwanepol
Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:16

mooney schreef:
De kans dat je veulen drager is, is 50% . Stukje hoger dan 25%. Maakt inderdaad niet uit als toekomstige ruin, maar zorg wel dat je het 'risico' dan met juiste getallen onderbouwd.


Je hebt gelijk, maar dan inderdaad nog niet iets om je zorgen over te maken

ggk dekhengst VENCO, NSvT en Z2-dressuur startgerechtigd, staat ter dekking bij Stal de Zwanepol in Kamperveen
info: staldezwanepol@gmail.com

zwanepol
Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:56

Janine1990 schreef:
Jij begint met om de vraag heen te draaien door deze met een wedervraag te beantwoorden. Dus eigenlijk doe je gewoon mee aan het geheimzinnig doen.


Zo geheimzinnig heb ik niet gedaan hoor :') netjes geantwoord, en (nu ik mijn antwoord terug lees) als afsluiter neergezet dat testen alleen meerwaarde heeft wanneer er de intensie zou zijn om hem voor de dekkerij in te willen zetten.

ggk dekhengst VENCO, NSvT en Z2-dressuur startgerechtigd, staat ter dekking bij Stal de Zwanepol in Kamperveen
info: staldezwanepol@gmail.com

zwanepol
Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:13

Elisa2 schreef:
Zo duur is een test ook niet..maar ik snap je punt wel zwanepol. Er word een big deal gemaakt van iets wat helemaal niet uitmaakt bij een (toekomstige) ruin...en direct is de waardebepaling minder.


Dat is mijn punt dus ook, aansluitend op dat stuk uit horses.

ggk dekhengst VENCO, NSvT en Z2-dressuur startgerechtigd, staat ter dekking bij Stal de Zwanepol in Kamperveen
info: staldezwanepol@gmail.com

zwanepol
Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 15:40

Eerder al mijn beide merries laten testen: Krack C x Gribaldi en een Oscar x Krack C en nu toch ook maar mijn hengstveulen van dit jaar laten testen, een Guadian S, en alles heeft als testresultaat: Geen drager *\o/*

ggk dekhengst VENCO, NSvT en Z2-dressuur startgerechtigd, staat ter dekking bij Stal de Zwanepol in Kamperveen
info: staldezwanepol@gmail.com

zwanepol
Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 11:09

Kimsel94 schreef:
Heb je zelf verstuurd of via het KWPN geregeld?


Kun je gewoon zelf doen, en je kunt daarna een kopie van de uitslag naar het kwpn mailen

ggk dekhengst VENCO, NSvT en Z2-dressuur startgerechtigd, staat ter dekking bij Stal de Zwanepol in Kamperveen
info: staldezwanepol@gmail.com


zwanepol
Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 15:32

zwanepol schreef:
Kimsel94 schreef:
Heb je zelf verstuurd of via het KWPN geregeld?


Kun je gewoon zelf doen, en je kunt daarna een kopie van de uitslag naar het kwpn mailen


Dat moet trouwens wel, door een arts of kwpn gemachtigd persoon. Was ik even vergeten. Maar het hoeft niet via het kwpn, bedoelende dat het kwpn het voor je opstuurd. Je kunt het dan zelf opsturen om te laten controleren en die uitslag mail je weer naar het kwpn.

ggk dekhengst VENCO, NSvT en Z2-dressuur startgerechtigd, staat ter dekking bij Stal de Zwanepol in Kamperveen
info: staldezwanepol@gmail.com


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: miszblueeyes, Naat3, puppy1128, Ubermetrics en 93 bezoekers