Plan van aanpak predicaten 10 jarige KWPN merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
0000
Berichten: 5471
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Plan van aanpak predicaten 10 jarige KWPN merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:10

Ik denk dat met deze punten de ibop erg lastig word (en daar vragen ze van een 10 jarige volgens mij wel beduidend meer dan van een jonkie) en via de sport de enige reële optie is. In dat geval zal ze geloof ik Z+6 springen moeten zijn geklasseerd. Dan zou je eventueel nog een poging kunnen wagen voor ster door haar nogmaals op de keuring aan te bieden maar ik twijfel een beetje of ze zo ver zullen opwaarderen qua punten.

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.



0000
Berichten: 5471
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Plan van aanpak predicaten 10 jarige KWPN merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:39

Het is mogelijk en toegestaan om je merrie nogmaals op de stamboekkeuring aan te bieden voor zover ik weet. Maar, volgens mij kan de jury dan de punten van toen wel zien.

Het punt met de ibop is dat ze in feite de aanleg voor de sport willen testen. Bij een jong paard is dat niveau naar leeftijd maar als bij een 10 jarige B/L niveau de max is zou je je kunnen afvragen of er dan voldoende aanleg te zien is. Ik heb weinig ervaring in het springen maar bij dressuur verwachten ze vooral qua gedragenheid etc echt wel wat anders van een ouder dier tov een 3/4 jarige en zien ze liefst ook wel meer qua oefeningen. Als het dan een mega getalenteerd beest is dat al een paar goeie veulens heeft gehad (die ook presteren op de keuring of in de sport) en de merrie om die reden nooit gestart is zijn ze bv wel soepeler dan als jij met een wat simpel dier aankomt dat gewoon altijd gereden is, nog geen nakomelingen heeft die wat toevoegen aan het stamboek en zichzelf in de tussentijd ook niet heeft laten zien in de sport. Vraag je af wat voor meerwaarde jouw paard heeft voor het kwpn. Is zij bovengemiddeld zodat zij voldoende reden hebben haar ondanks het gebrek aan prestaties toch te belonen met een predicaat? Het staat er een beetje zwart wit hoor, niets ten nadele van hoeveel je paard voor jou waard is! Maar kijk er eens zakelijk naar is mijn advies. Ze moeten wel een reden hebben om alsnog dat predicaat toe te kennen nl, er moet wel basis voor zijn.

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amaniblauw, Manny, Petunia27 en 118 bezoekers