KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:30

Hoi iedereen,


Ik wil van de zomer met mijn Apache x Ferro x Ramiro Z merrie naar de keuring. Omdat ik nogal een leek ben op dit gebied hoop ik via dit topic wat tips te krijgen en via jullie verhalen iets te kunnen leren.

Voor zover ik weet is ze nog niet op de keuring geweest, dus ik ben heel erg benieuwd wat ze van haar gaan vinden.

Ik loop alleen tegen het probleem aan dat ik niet mee kan rennen maar op de keuring kan je toch een voorbrenger regelen?

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2


BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:12

Vulina schreef:
Als ze op jouw naam staat, kun je via de database zo na kijken of ze al eens op een keuring is geweest :)

Bij de gewone merrie/stamboek keuring hoef je alleen maar een keer heen en weer te stappen en een keer heen en weer te draven op het straatje. Ik vraag altijd iemand daar ter plaatse, maar ik ken er vaak ook wel aantal van :)


Ze staat nog niet op mijn naam, maar dat ga ik binnenkort een keer regelen.

Is dat alles ik zit met het beeld in mijn hoofd van keuringen waar ook tegelijkertijd de PAVO cup gehouden word, wat is dat dan voor keuring?

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 17:44

Ik ben hier al maanden een stille volger, die stiekem jullie tips heeft opgeslagen.

Vandaag ben ik met mijn 6 jarige merrie naar de keuring geweest en daar is ze ster geworden met 70/75. Alleen nu vroeg ik me iets af: ze hebben een pluk uit haar manen gehaald. Wat gaan ze daar mee doen?

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:32

Op dit moment heb ik geen fokplannen met haar eerst de sport in. En van het najaar een ibop lopen.

Wij hebben er aan het begin van dit jaar wel aan zitten denken om haar te laten dekken. Maar er zijn zoveel kwpn dekhengsten die ik niet vind passen door ‘inteelt’ dat het op een laag pit is gezet.

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:48

Gefeliciteerd! Misschien kom ik je wel tegen op de centrale keuring, wij mogen ook 30 juni in Ermelo.

Mijn merrie is een ApacheX ferro

Ik had een hoofdstel om gedaan met een witte neusriem en een blingfrontriem.

Hoe gaat de voorbereiding bij de rest?

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 13:44

Sue_: Kienola M (Governor x Dayano) ~ 13 juni CK Geesteren
Marijkeeee: Keatoulon Ella ( Etoulon x Indoctro)~ 26 juni Boyl
Vulina: Kado (Fashion Hill x Apache) 26 Juni Boijl
Paardje: Irit de Landra (Chippendale X Jazz) ~ 29 juni Houten (CK)
KahluaB:Kahlua ( Feel Good x Elite v Jetset D)~30 juni CK Ermelo
BETUWE: Hyjana (Apache x ferro) ~ 30 juni CK Ermelo
bobje26; Jaja (First Promise x Krack C) -21 juli Beemster (CK, onder voorbehoud v mijn herstel)
Cheytjuh : Kae Lynn (v. Chablis x Ahoy) en Klarrissa WFTM (v.Chablis x Immigrant) - 7 juli Didam

Paardje gefeliciteerd met het voorlopig keur schap. Het do.c onderzoeken ze toch met een pluk van de manen?

Kan iemand mij een beeld geven van wat er verwacht wordt bij de centrale keuring?

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:23

Bij de pavo zie je iedereen met een normaal dekje rijden. Ik heb 2 jaar geleden ook met een normaal dekje gereden en geen commentaar op gehad.

Marijke veel succes morgen!

Wij mogen zaterdag om 10 uur de ring in op de CK. Dus dat gaat vroeg opstaan worden.

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:40

Wij hebben nummer 86. Groep 1 4 tot 7 jarige merries.

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:00

Jammer dames dat ze geen ster zijn geworden! Sue_ wat een gave werkwillige merrie, daar ga je erg veel plezier van hebben!

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 04:43

Gefeliciteerd!! Wat een super prestatie!

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 10:49

Succes paardje!
kahlua hoe is het bij jullie gegaan?

Mijn merrie is op de centrale keuring in Ermelo voorlopig keur geworden met een mooie tweede plaats in haar groep.

Nu lekker de sport in of een ibop gaan rijden. Zodat ze keur wordt.

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 20:55

ajesca123 schreef:
Vandaag mijn knappe kind weer even op de poetsplaats gehad. Afgelopen weken heeft ze ook afentoe even 10 minuten meegelopen in de trainingsmolen. Ze was erg slap doordat ze lange tijd beperkt heeft mogen bewegen ivm de operatie. Maar nu ze weer volledig in de groep loopt en zo nu en dan meewandeld in de molen zie je dat ze steeds sterker aan het worden is. [ [url=m/Q5kOeH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wel was het operatiewondje weer wat onrustig maar de verdikking lijkt nog steeds af te nemen dus heb goede hoop dat dat voor de keuring nog wel wat weg zal trekken.
[ [url=m/yf8OsF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je kunt je dierenarts vragen om een verklaring op te maken van het trauma, en deze zo nodig overleggen op de keuring

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 08:50

Bij ons in de kring word er door het KWPN Rivierengebied een oefendag gehouden, misschien is dit iets voor jou Pattypaard

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2


BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:21

Zitten hier toevallig ook mensen die mij iets kunnen vertellen over hoe je een nrps merrie over kan zetten naar kwpn? Wat zijn dan de eisen voor een merrie. Haar vader is wel kwpn aangewezen alleen nooit op de verrichtingen geweest. Of kan ik haar hierdoor beter bij het nrps houden

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 21:27

BETUWE schreef:
Zitten hier toevallig ook mensen die mij iets kunnen vertellen over hoe je een nrps merrie over kan zetten naar kwpn? Wat zijn dan de eisen voor een merrie. Haar vader is wel kwpn aangewezen alleen nooit op de verrichtingen geweest. Of kan ik haar hierdoor beter bij het nrps houden


Vandaag heb ik het kwpn gebeld, ze moet de ibob lopen en daarna of naar een stamboek opname of gelijk naar de ibob exterieur beoordelen. Daarna zou ze gewoon in het stamboek opgenomen zijn. Haar vader is Nespresso.

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 49 bezoekers