Nrps dressuur versur kwpn dressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
petraaken
Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Nrps dressuur versur kwpn dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:02

Mer1980 legt het perfect uit volgens mij. Vriendjespolitiek weet ik niet zo. Heb het zelf nooit ervaren. Onze ervaring is dat je als kleine buitenlandse fokker evenveel kans hebt op de keuring als een grote fokker van het stamboek. Het enige echt grote verschil met het kwpn is het verrichtingsonderzoek van het stamboek. Dat kan de hengst afleggen met zijn eigen ruiter(ruiters). Terwijl het bij het kwpn maar afhangt wie er in het zadel van je hengst komt. Het verrichtingsonderzoek is altijd in het najaar/winter. Wel nemen er tijdens een van de verrichtingstest dagen gastruiters plaats in het zadel van de hengsten. Geen idee of dat ook bij het kwpn gebeurt.


petraaken
Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:42

KahluaB schreef:
Is het verrichtingsonderzoek in het najaar dat ze 3.5 jaar zijn Petraaken ?

@Mer1980;duidelijk verhaal.
Ik wil trouwens toch even Spielberg noemen in het rijtje belangrijke NRPS hengsten.Die heeft heel veel goeds gebracht!

In het najaar van het jaar dat ze goedgekeurd zijn. Voor de 3 jarigen is dat dan inderdaad 3,5 jaar maar je kan ook een jaar uitstel krijgen. Wat de voorwaarden daarvan zijn weet ik niet.


petraaken
Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Nrps dressuur versur kwpn dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 21:05

Minder veel eisend zou ik niet durven zeggen. Hun eisen liggen anders dan die bij het kwpn. Bij NRPS mogen jonge hengsten er nog enigszins jeugdig uitzien. Een kleine hengst krijgt daar evenveel kansen dan een joekel van 1.74m. Ook al is misschien maar 1.59m.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 60 bezoekers