KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kendra
Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 00:06

Janine1990 schreef:
Wat eigenlijk een onsamenhangend programma... Snap wel dat de sfeer er lastig in te krijgen is :o


Vooral bij de dressuur. Springen was volstrekt logisch en klopte.

Meest bizarre was de Hengstencompetitie Dressuur, waarbij alleen de kopgroep streed om het kampioenschap en de overige hengsten een demonstratie gaven met commentaar van Monique Peutz. Dat werd niet goed uitgelegd en bovendien werd het kampioenschap gereden tussen de demonstraties door. Die paarden kregen soms meer aandacht en als je niet ingewijd was in de geheimen van de HC begreep je er waarschijnlijk helemaal niks van.

De vergelijking met de Friezen vind ik wel aardig, maar dat is toch veel beperkter? Er zijn 2 manieren om de HK te ordenen: springen/dressuur of keuring/sport. Veel mensen komen toch alleen voor springen of voor dressuur, dus eerst alle keuringen afwerken en dan de sport + oudere hengsten is ook niet handig.
Een probleem bij de dressuur lijkt ook te zijn dat veel ruiters/amazones meer paarden rijden, dus qua planning is het ook wel ingewikkeld. Maar het moet wel anders :-).

Maar we hebben ook 3 dagen lang enorm genoten, veel goede paarden, bij de springers en bij de dressuur. Bij de keuringen en bij de HC.


Kendra
Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 23:03

Ik vind het jammer dat ik geen goede dressuurmerrie heb, anders zou ik ook met 'em gaan dekken.
Voordat ie weg is....


Kendra
Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:46

Staat tot 1/8 ter dekking en gaat ws. daarna het verrichtingsonderzoek in.
Ik wil er wel een merrieveulen van, wie heeft een geschikte merrie :+ ??

Kendra
Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:56

Maar dan nog, blijft vreemd.
Verrichtingsonderzoek is 10 dagen dacht ik.....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Earth, mOamm, s0173957, Sewri en 59 bezoekers